Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Monday, May 18, 2009

AYAM JANTAN YANG BERKOKOK

Dari blog aljuburi :


18
May
09
Rayuan DSAI di Mahkamah Persekutuan
post info
By Anwar Ibrahim
Categories: Anwar, Hebahan, Isu Semasa, Mahkamah, Malaysia and Program
Mahkamah Persekutuan akan bersidang untuk mendengar rayuan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berhubung pemecatan beliau dari jawatan Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998. Dato’ Seri Anwar Ibrahim mencabar kesahihan pemecatan tersebut kerana ianya tidak menuruti lunas Perlembagaan.
Hari: Khamis
Tarikh: 22hb Mei 2009.
Jam: 9.00 AM
Pejabat Dato’ Seri Anwar Ibrahim


Aku hantar komen seperti yang dibawah ini, tapi soalnya komen itu akan keluar atau tidak?

Sudahlah Nuar, ko macam tak ada kerja lain. Rakyat semakin celik dan muak dengan gelagat ko. Ko cuma berani mencabar 'kesahihan pemecatan' yang akan berkisar dari segi 'procedure', dalam ertikata mempersoalkan perkara teknikalnya sama ada mengikut peraturan atau tidak. Kalau jantan sangat cuba cabar Mahadey tentang 'alasan atau sebab pemecatan'.
Umpama seorang peliwat, yang ditangkap sedang melakukan liwat, lalu dia sibuk mempersoalkan tindakan orang yang menangkap, yang kononnya menceroboh masuk ke dalam rumahnya, atau mempersoalkan cara dan tindakan kasar si penangkap semasa melakukan tangkapan, atau cara layanan semasa dalam tahanan dan sebagainya. Memanglah tertuduh ada hak hak tertentu, tetapi tidaklah dapat menafikan kesalahan yang telah dilakukan. Seumpama kes Rahim Noor, memanglah dia telah didapati salah kerana menggunakan kekerasan ke atas orang kena tuduh, tapi itu tidak menafikan perbuatan tertuduh meliwat Sukma dan Azizan.
Nampaknya kau hanya ada ruang dan berminat menyaman cara pemecatan..tetapi tidak berani mempersoalkan sebab dan alasan pemecatan.
Nasib baiklah Mahadey itu jenis 'cool', kalau aku yang jadi Mahadey sudah lama aku dedahkan sebab, punca, maklumat dan mangsa yang menyebabkan dia terpaksa membuat keputusan yang tidak popular itu. Bukankah dia bertahun tahun tidak mahu percaya akan salah laku seksual kau, tetapi akhirnya dia terpaksa akur dan percaya dengan apa yang diberitahu oleh mereka.
Janganlah berlagak macam ayam jantan yang kokoknya berderai derai sedangkan ekornya bergelumang tahi!!
Aku berdoa dan berharap semogakan 'pertemuan' kau dengan Saiful Bukhari Azlan pada 1 Julai kelak akan dapat 'pencerahan' akan siapakah kau yang sebenarnya.

No comments:

Followers