Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Friday, May 1, 2020

TERIMA KASIH TUN!!!!!



BUDAYA ANWAR
By
Dr. Mahathir Mohamad on August 7, 2009 10:37 AM

1. Apabila sahaja saya dilantik sebagai Menteri Pelajaran pada tahun 1974, maka Anwar Ibrahim pun mula menghasut penuntut universiti untuk mengadakan tunjuk perasaan jalanan. Isunya apa saya sudah lupa.

2. Walaupun Anwar bukan pengasas demonstrasi jalanan tetapi sejak dia memasuki politik, taktik memperalat orang untuk menjayakan dirinya melalui demonstrasi jalanan kerap diguna olehnya. Dianya memuncak apabila disingkir daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri. Tiap minggu demonstrasi diadakan.

3. Budaya demonstrasi datang dari luar. Memang dalam keadaan terlalu tersepit dan tidak ada cara lain untuk memperjuangkan sesuatu, demonstrasi jalan terpaksa diadakan. Demikian semasa melawan Malayan Union, orang Melayu berdemonstrasi.

4. Tetapi apabila cara lain terbuka luas demonstrasi tidak sepatutnya menjadi pilihan.

5. Sebabnya ialah orang yang menjadi mangsa bukan Kerajaan sahaja. Yang jadi mangsa ialah peniaga, terutama peniaga kecil yang kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Bagi mereka ini demonstrasi adalah mala petaka yang lebih buruk daripada hujan lebat. Barangan jualan terutama makanan sudah disiap dan tidak boleh disimpan. Kerugian sehari tidak dapat ditampung dengan keuntungan 10 hari atau lebih.

6. Peniaga lain juga akan tanggung kerugian. Tetapi kerugian yang terbesar ialah pembangunan negara untuk rakyat. Kita sedar bahawa pembangunan negara membawa banyak nikmat kepada seluruh rakyat. Banding sahaja pendapatan per kapita sebelum Malaysia dibangun dengan selepas kemajuan dicapai.

7. Apabila demonstrasi jalanan diadakan, pelabur samada tempatan atau asing akan curiga untuk melabur. Dengan itu peluang untuk kontraktor, pembekal barangan, khidmat pengangkutan, pekerja dan penjual makanan untuk pekerja - semua peluang ini akan hapus.

8. Polis terpaksa ambil tindakan. Gas pemedih mata dan belantan diguna. Kegunaan cara keras ini biasanya diumpan oleh pendemonstrasi. Imej polis dan negara jadi buruk. Ini sangat menggembirakan Anwar kerana inilah ceritanya kepada orang luar negeri. Malaysia katanya adalah tidak demokratik, zalim, tidak ada kebebasan bagi rakyat, dan lain-lain. Demonstrasi bukan untuk mengugut kerajaan sahaja tetapi untuk tunjuk kepada dunia betapa buruknya Negara sendiri. Secara tidak langsung tujuan demonstrasi ialah supaya dianya memerintah Negara ini. Na'uzubillah.

9. Ada negara-negara di mana demonstrasi kerap diadakan. Di rantau ini pun ada. Apakah negara-negara ini berjaya?

10. Demokrasi mengizinkan demonstrasi. Samada demokrasi menguntungkan pengamal bergantung kepada pengamal. Jika pengamal tidak faham cara mengguna demokrasi, kebaikan dan keuntungan tidak akan tercapai.

11. Ada orang di sebelah sana, di Barat yang amat gembira apabila kita tidak dapat bangunkan Malaysia. Nama mereka adalah seperti Wolfowitz, Cohen dan lain-lain yang menjadi sahabat karib DSAI.

25 comments:

GOMO said...

''WARKAH UTK ANWAR DARI RAKYAT MALAYSIA''

KAMI RAKYAT MAHUKAN KEBENARAN
SILA HADIRKAN DIRI PADA
Julai di Mahkamah Tinggi Jalan Duta
USAH TANGGUH2 LAGI

[SMS]
017-2802211
012-9533565
+17037252544(US)

[Email]
anwar.ib@gmail.com
anwar.ibrahim@aicassociates.com
ai55@georgetown.edu

DIHARAPKAN MENGELAK DARI MENGHANTAR SMS YANG BERBAUR UGUTAN DAN ANCAMAN KEPADA TERTUDUH KES LIWAT INI.

SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT

1 JULAI HARI KEBENARAN

http://www.gomounited.com/2009/06/warkah-buat-anwar-al-juburi.html

Anonymous said...

napa la hangpa suma ni buta dan pekak
bullshit ini suma!!

woi AnTi AljUbuRi hang tak sekolah ka
anak da berapa da ni ?
hang pi suh anak hang manage la
hang nampak sangat buta dan pekak ni
haih kesian

memang kena hang nanti
berani buat berani tanggung haa!!!
wait and see

antialjuburikonekmasam.blogspot.com

Anonymous said...

napa la hangpa suma ni buta dan pekak
bullshit ini suma!!

woi AnTi AljUbuRi hang tak sekolah ka
anak da berapa da ni ?
hang pi suh anak hang manage la
hang nampak sangat buta dan pekak ni
haih kesian

memang kena hang nanti
berani buat berani tanggung haa!!!
wait and see

antialjuburikonekmasam.blogspot.com

Anonymous said...

Gua bg amaran keras pada lu AnTi AljubuRi.
berhentikan segala perbuatan lakhanat lu sebelum lu dapat nahas.
Gua tau siapa lu, kt mana lu ada, rumah lu, anak lu,
lu bt silap, nahas lu.....
gua tak penah lepaskan musuh gua mcm tu je.
lu dah start bikin gua panas, and lu akan trima akibatnya.!!!!!!!!!

bazuka said...

I KNOW WHO ARE U
I KNOW WHERE ARE U
I KNOW WHAT U HAVE
I KNOW WHO U LOVE
I KNOW WHAT U DO
I KNOW WHERE U GO

AND SOON I KNOW U WILL SUFFER !

TRUST ME IF U DONT STOP THIS NONESENSE!

YOUR FACE WILL CRUSH!!

IN THE NAME OF GOD I WILL!

Jeffry said...

KEHKEHKEH PENCACAI2 SI JUBORINK MAKIN BORINK SB EMPT ASAH ANU DIORANG KENE BALUM ABIS2AN YEHAAAAAAAA!!!..TAROK LG BROOO!!!

eXception said...

Pencacai dan penjilat jubur Anwar... Korang dah campak mata otak korag? Dalam Sg Kelang? Sg Gombak?

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Gedung Akal said...

Hanya bangsa yang berjiwa hamba sahaja yang percaya bahawa bahasa Inggeris sahajalah boleh majukan bahasa sendiri! Bahasa Melayu tidak boleh majukan bangsa. Ini kerana memandang rendah bahasa dan jatidiri sendiri.

Anonymous said...

gedung akal ni anak cina menyamar jadi anak melayu.

Anonymous said...

salam...bg pnykg pr diharap x usah lyn blog bodoh ni...jgn risau kita nye puk lg ramai pd diaorang..melayu,cina n india semua duduk blkg kepimpinan dsai,tgha.tgna n lks..bg umno puak2 dia bnyk geng2 da expired..nk ajak berentap pun gua pikir 1000x

AnTi AljUbuRi said...

anon 2:12 ..

Memang ramai ...

kerana syurga itu tak ramai berbanding tempat yang bakal dihuni lks and the gangs !!!

kakipolitik said...

Mampukah Dato'Sri Najib Memimpin Malaysia ke arah yang lebih gemilang?Nyatakan pandangan anda..
http://kakipolitik.blogspot.com/

good man said...

It is undeniable that malays are stupid, incapable and lazy. Why don't they just humbly admit the facts and repent and learn from other races especially Chinese?

What is the point to argue here and wasting time again?

From the first onwards we were merely telling the truths. It wasn't us who think that way but their own Badawi as well.

All malays should go and read the newspaper, even Badawi is ashamed of maintaining the NEP after 34 years of implementing it and these malay baboons are still asking for it.

Even Badawi wanted them to compete on a level playing field.

So what does all these tell the world? It sends a very clear message that it is malays themselves who are incapable and lazy and they don't even want to admit it and make a change!

That is the biggest shame of all.

Can't you see, it is all back to square one. Year in, year out, some talk for half an hour, some one, some two. Some sing, many belt out their most recent released 'pantun'.

After all. Malays are good at that. Suggestions after suggestions, some good, some impossible to realize.

But, do you see any of these materialised? Hardly. Why, why and why???

Because the malays can never change. Never! Why?

The leaders forgot it or were they simply didn't want to address and admit that the actual disease is the malays and the remedy itself is also, the malays. They can never change. What is it about the malays?

Firstly as you all know, they are a lazy species. Since the beginning of time they have been like that. Even the encyclopedia called them as lazy people. I think those British with their accent tried to call them 'malas', and if you put 'y' in, it becomes 'malays'.

Embracing Islam make them a worse lot. Now they have a license to kill anything that gets into their way.

Malays are ungrateful lot. In reality, they just can't live or open their minds for others. When Mahathir said that they are complacent, they put him in jail. When Mahathir encouraged them to learn English language, they got angry with him, saying it is a 'bahasa penjajah'.

When other races 'maju', they got angry with them too. That was why at the end of Mahathir his regime, he said this, "I have achieved greatness as a prime minister, but I only fail in one thing, changing the malays."

Well, nothing to be surprised about anyway since Mahathir is not really a malay, and I guess that was why the malays were angry with him.

Drug abuse, hate, incest, liberal extremism (culture of miniskirts and gay marriages), murder, parochialism, racism, rape, religious fanaticism, snatch theft, spoilt bratty behavior, tribalism, wife abuse, child abuse, all that is associated with the malay race.

To them, malay is the biggest impediment towards building a truly Malaysian nation, and should be chucked into the dustbins of history.

A genetically flawed race cannot be fixed by politically. Nature will take its course and globalization will put them out to pasture.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay peoples to adopt Chinese culture which is superior?

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malays from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia!

Wake UP! said...

Still so thick skin, don't want to go back to the communist China.

Chinese will sell their own mother to the brothel to get money.

The Chinese will indulge in whatever crimes to get money.

Act against Israel terrorist.

bacelah...... said...

http://malaysiadigest.blogspot.com/2010/01/corruption-of-mahathir-by-george-soros.html

Anonymous said...

UMNO BODO!!! HAHAHAHAH... ORG YG SOKONG UMNO LG BODO!!! HAHAHAH... SAPA NAK CARI AKU MAI LAA.. X JAUH AIH KOTA SARANG SEMUT JA.. PEKAN KECIK... BKN PEKAN PAHANG K TMPAT NAJIB ALTANTUYA BUAT KORBAN LEMBU 427 EKOQ.. DUIT MNA DIA CEKAU PUN X TAU.. GAJI SEBULAN 25 000 JA.. GENG2 UMNO BODO LA YG DOK BG DUIT KT DIA KOT... SKALI NGAN DUIT AKU PLAK TU..

Anonymous said...

penyokong Anwar Aljuburi ni anggap kononnye si Aljuburi tu Pemimping Agong..tp dia pemimpin pling tidak berguna...mmg penyokong Aljuburi ni buta mata,buta hati n buta segala perkara....tahap kebodohan mereka lagi tinggi dr tahap kecerdikan mereka..Kpd pemolik blog ini,teruskan nukilan2 anda....

Anonymous said...

"9. Ada negara-negara di mana demonstrasi kerap diadakan. Di rantau ini pun ada. Apakah negara-negara ini berjaya?"

Rasanya negara2 maju mcm US dan Europe lagi byk demonstrasi dan berjaya je negara2 ni. The point is..kalau caranya betul, betullah jadinya. cuma harap2 niat utk menjadikan malaysia sebuah negara corrupt-free adalah tulus & bukan berjuang utk kepentingan diri shj.

semoga Allah memudahkan perjalanan pejuang2 yg jujur & amanah..tak kiralah dari pihak kerajaan/pembangkang. Allah Maha Adil & Mengetahui.

andria said...

Good info. Lucky me I reach on your website by accident, I bookmarked it.
dating sites

mohamad haidir said...

seronok btoi aku tgk dan lihat melayu bgaduh sesama melayu..

shazaza said...

Thnk u sir...

shazaza said...

Thnk u sir...

shazaza said...

Thnk u sir...

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

PAK WAWANG DI BALI said...

INFOTUYULMESIR: tuyul ini sangat kecil ukurannya,kira-kira tingginya 5cm-6cm,tuyul ini dapat dilihat dengan mata terbuka Jika (BELIAU) sudah Memberikan Minyak khusus bagi anda yang ingin Kontrak atau ingin Beli tuyul.
orang lain tidak dapat melihatnya. Bagaimana merawatnya..?? Sangat mudah ,tuyul ini sangat canggih & tidak merepotkan, tuyul ini tidak suka netek pada ibu-ibu, tuyul kepunyaan mbah hanya perlu 1 buah kamar khusus tempat tuyul bermain & istirahat serta butuh KUNYIT DAN SUSU BIASA yang sering Diminum anak-anak, seperti SUSU CAP BENDERA, anda tidak usah takut atau repot, karena Kunyit banyak Dijual di pasar-pasar terdekat di kota anda, itupun hanya diberikan jika si tuyul akan bertugas mencuri uang/perhiasan, tuyul ini sangat setia dengan majikannya. Berapa harganya..?? khusus untuk tuyul biasanya aki hargai yaitu 1,7,MILIAR, dan jangan Khwatir, karena ada sistem ngontrak, Hanya 5Jt/ tahun, dan Bisa menghasilkan uang sekitar 20jt/Hari. Tuyul Mesir pintar sama seperti tuyul lainnya, tetapi terdapat perbedaan yaitu Memiliki Pakean yang Bagus dan topi yang kayak seperti Jin dan Jun, atau Tuyul dan AKI Tuyul ,selain itu Tuyul Mesir dapat berlari lebih kencang daripada tuyul biasa, lebih pintar mencuri uang/perhiasan, oleh karena itu disebut tuyul spesial, kenapa begitu..?? karena banyak Paranormal atau para ahli hikmah mengakui sulit untuk menangkap TUYUL MESIR karena lari’nya cepat seperti kilat, hanya segelintir dukun sakti saja yang bisa menangkapnya, itupun harus menggunakan ilmu khusus yang sudah sangat langkah.
SISTEM KONTRAK DARI KAMI :
1.SISTEM KONTRAK TUYUL BIASA : Rp 15Jt DALAM WAKTU 2 BULAN

SISTEM KONTRAK TUYUL SPESIAL:Rp 25 Jt DALAM WAKTU 2 BULAN
&PENGHASILAN BISA MENCAPAI ATAU BAHKAN LEBIH 20Jt DALAM 1 KALI BEKERJA.
2 SISTEM BELI: HARGA 1,7 MILIAR
HANYA SEHARGA 1,7 MILIAR
Anda dapat memesan tuyul biasa atau tuyul super MESIR silahkan {>>>>> >>>KLIK DISINI<<<< PESUGIHAN GAIB AKI DARMO <<<<<}
TLP :
082-310-142-255
(ABAH GOLEK)
dengan bantuan ABAH GOLEK bukan itu saja untuk mengetahui
Info selengkapnya silahkan ANDA Hub:BELIAU jangan ragu-ragu shobat...!

Followers