Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Monday, June 29, 2009

KY DAN DILDO

Liwat paksa boleh berlaku tanpa kekasaran

Oleh The Unspinners

Ada pihak mempersoalkan di mana logik untuk lelaki berusia 61 tahun untuk mengguna kekasaran untuk meliwat pemuda berusia 23 tahun? Pastilah anak muda itu mengguna kekuatan untuk menendang dan melarikan diri. Kesian kecetekan pengetahuannya dalam kes-kes jenayah seksual.

Kes jenayah seksual boleh berlaku dalam keadaan menyerah tanpa kerelaan atas faktor-faktor psikologi. Ia termasuk rasa kepada pengaruh pemangsa, terlalu hormat kepada pemangsa sehingga tidak dapat menolak kehendak seks pemangsa, dan lain-lain cara yang banyak dibincangkan dalam makalah-makalah kajian saintifik criminology.

Undang-undang yang dipanggil sodomy law wujud di negara-negara barat dan sering berlaku dalam bentuk non-consensual. Kemungkinan yang berlaku antara Anwar dan Saiful adalah non consensual sodomy . Kami ulang balik, ia mungkin berlaku. Kes-kes liwat paksa banyak berlaku di kalangan paderi dan anak-anak muda di barat yang pernah menjadi skandal beberapa tahun lalu.

Senario yang mungkin berlaku adalah setelah dipaksa secara psikologi, Saiful menurut saja kehendak Anwar. KY Jelly dan dildo digunakan dan cara sodomi itu selamat tidak membawa kesakitan kepada mangsa. Kemungkinan besar tiada kesan kekerasan fizikal dapat ditemui.

Cabaran kepada pendakwa adalah untuk membuktikan. Jika tidak, ia bermakna ia adalah perhubungan seks sama jenis yang berupa suka sama suka. Bertambah lagi, ada laporan mengatakan ini bukan kali pertama Saiful telah diliwat.

sumber - the unspinners

Tambahan:

Perkara seumpama itu atau kadang kala disebut gangguan seksual memang sering berlaku di dalam masyarakat terutama di antara 'boss' dan anak anak buah mereka. Memandangkan adanya dikalangan 'boss' yang 'gatal' mereka sering mengambil kesempatan ke atas pekerja mereka yang sentiasa menghormati mereka dan berusaha untuk menjaga nama baik boss mereka, sedangkan perlakuan itu tidak membawa ke mana mana, walaupun ada segelintir dari mereka berakhir dengan hubungan sex terlarang, namun mereka menyimpan rahsia masing masing.


Kita juga pernah mendengar kes ganguan seksual berkhir di mahkamah, dan dari pemerhatian yang dibuat, gangguan yang dilapurkanan oleh mangsa bukanlah merupakan gangguan yang pertama, tetapi gangguan yang berkala tetapi berterusan sehingga si mangsa sudah tidak ada pilihan lain, melainkan terpaksa memalukan 'boss' dan keluarga mereka.


Tetapi berapa ramai mereka yang mengalami gangguan seksual yang terus mendiamkan diri? kerana kebanyakkan mereka secara tidak langsung merelakan diri diperlakukan oleh 'boss' mereka dengan harapan mendapat sedikit keistimewaan dan kelonggaran dalam melaksanakan tugas. Oleh kerana gangguan seksual ini berlaku hasil terjalinnya hubungan intim antara boss dan pekerja, kes seumpama ini hanya menjadi bahan bualan di kantin dan warong warong makan sekadar halua telingga betapa si mangsa mempunyai tempat dalam pandangan seorang boss.

Sekiranya gangguan seksual itu dilakukan oleh orang yang tidak dikenali dan tidak dihormati, sudah tentu si lelaki berhidung belang itu menerima penyepak dan maki hamun yang akan menggamatkan suasana.

Dalam kes Saiful, mungkin godaan awal dari al juburi tidak pernah disangkal dan tidak pernah disangkkannya akan membawa kepada perlakuan yang lebih songsang, kerana tidak pernah terduga dan terlintas di hati dan fikirannya bahawa seorang 'hero pejuang keadilan' akan tergamak melakukannya ke atas dirinya, seorang pengkagum yang sangat setia. Lantaran dilema yang sangat berat itu, pernah terlintas di hati ini untuk membunuh diri. Rupanya sekuat mana pun hati seorang lelaki, dia akan dapat juga ditundukkan apabila nafsu berjaya menguasai akal.

Sama samalah kita tunggukan penjelasan Saiful di Mahkamah, bagaimana dia boleh 'ditundukkan' oleh al juburi, apakah rangsangan rangsangan yang dilakukan oleh al juburi sehingga akhirnya dia sempat diratah oleh lelaki tua celaka itu!!!! Apakah maksudnya bila Saiful mengatakan bahawa dia diliwat berkali kali, bukan sekali.. apakah dia sempat memasang perangkap 'rakaman' sebelum dia mencapai tahap keberanian yang tinggi apabila dia tampil membuat lapuran?? ... aku hampir hilang sabar menanti hari perbicaraan .. berat mataku memandang, berat lagi bahu Saiful yang memikul ...


Sunday, June 28, 2009

UNSPIN: Ada laporan polis, bukti-bukti, kes ... maka ada proses mahkamah

Oleh Abang Bulanja


Memang letih melihat kerenah, pelbagai drama dan wayang yang dilakukan oleh Anwar dan kuncu-kuncunya untuk menyelamatkan diri dari kes liwat kali ini. Itu kita faham. Tetapi ianya boleh dilakukan di mahkamah dan bukan mencari helah untuk mintak perbicaraan digugur.

Mahkamah boleh dianggap sabar dan seolah-olah membiar Anwar satu-satunya tertuduh yang bebas berkata apa-apa tanpa menghadapi kemungkinan dikenakan tindakan menghina mahkamah.

Hakikat yang tidak boleh ditolak adalah bahawa ada satu laporan jenayah dibuat ke atas beliau. Pembantu Khasnya telah membuat laporan polis bahawa ia diliwat oleh pemimpin de facto Parti Keadilan Rakyat itu.

Setelah itu, pihak polis telah melakukan penyiasatan. Antaranya menyoal siasat Anwar dan Saiful, melakukan pemeriksaan perubatan, bercakap dengan ramai saksi, dan apa lagi bukti-bukti dikumpul. Ini semua dihantar kepada pendakwaraya untuk menentukan samada ada kes untuk didakwa atau tidak. Tugas polis dan pendakwaraya adalah untuk mendakwa pesalah dan berusaha untuk menghukum pesalah.

Manakala, pihak peguambela berushaa untuk menafikan bukti-bukti polis, mempersoalkan motif, merosakkan kredibiliti saksi, memastikan sebarang keterangan tidak diterimapakai hakim, mengemukakan saksi sendiri, dan lain-lain. Jika dilihat, lebih berat tugas belah pendakwaraya dari peguambela yang kerja untuk pilih mana salah.

Akhirnya hakim yang menentukan samada semua bukti, saksi, motif dan apa fakta-fakta ini betul atau tidak. Kalau hakim sesi bawah tidak memuaskan hati, Anwar boleh peri ke Mahkamah Tinggi atau terus ke mahkamah rayuan dan akhir sekali Mahkamah Persekutuan.

Kalau bawah tak adil, boleh bawa naik ke atas mengikut prosedur-prosedur. Jumlah hakim yang terlibat dalam proses ini adalah hampir lebih kurang 11 orang. Untuk kes liwat dahulu, lebih hakim kerana Mahkamah Persekutuan sudah buat keputusan tetapi melonggarkan untuk membuat Judicial Review. Belum diambilkira begitu ramai peguam terlibat dikedua-dua belah pihak.

Tak perlu untuk kerenah, main wayang, dan drama diluar tetapi tumpukan masa ke dalam mahkamah.

Sepatutnya Mahkamah patut keluarkan gag order ke atas semua pihak dari membuat apa saja pertuduhan terhadap mana-mana pihak melainkan komen mengenai fakta kes saja. Sesiapa yang melanggar, patut sekali dikenakan perintah menghina mahkamah.

4 comments:

kuntakinte said...

SALAM, BRO, MAHKAMAH KITA SEPATUT TEGAS DALAM APA JUA KES YG HENDAK DI BICARAAN ATAU YANG SEDANG DAN SUDAH DIPUTUSKAN HUKUMANNYA TIDAK DI MAINKAN UNTUK MERACUN RAKYAT KERANA YANG AKHIRNYA KREDIBILIT MAHKAMAH ROSAK SEMATA2 KERANA MAHKAMAH BIARKAN PELIWAT UNDANG2 NEGARA BERMAHARAJALELA....

AMBIL CONTOH KES MAHKAMAH MENGENAI MB PERAK...SETELAH MAHKAMAH RAYUAN MENOLAK KEPUTUSAN MAHKAMAH TINGGI...PUAK2 YANG KALAH MASIH MELAKUKAN SESUATU YANG MENGELIRUKAN RAKYAT MALAH MEMBAWA PERANGAI HARAM JADAH HINGGA KE PARLIMEN MENGENAI BUBAR DUN SEDANGKAN MAHKAMAH 3 PANEL HAKIM TELAH MEMUTUSKAN ZAMBRY MB YANG SAH...TETAPI MAHKAMAH TIDAK PULA MENGAMBIL TIDAKAN PADA MEREKA KERANANMENGHINA MAHKAMAH....

KALAU ORANG KATA MAHKAMAH KITA SEBUAT INSTITUSI YANG BERTOLERANSI DAN BAIK MEMANG ITULAH SIKAP MAHKAMAH KITA....

DALAM KES ANWAR HINGGA DIJADIKAN BAHAN TOHMAHAN MAHKAMAH DAN KERAJAAN SEJAK BELIAU DIBEBASKAN, DIJADIKAN SENJATA OLEH PAKATAN PEMBANGKANG DALAM PILIHANRAYA KONONNYA ANWAR DITUDUH LIWAT ATAS KONSPIRASI KERAJAAN DAN UMNO...

MEREKA BERANI DAN BERTAMBAH BERANI MENGELUARKAN BERBAGAI TOHMAHAN KERANA TIADA PIHAK MAHUPUN MAHKAMAH MENGABIL TINDAKAN UNDANG2 KEPADA MEREKA...JADI SIAPA YANG TAKUT AKAN UNDANG2...SEMUA BERANI MENABUR FITNAH...

HARAPAN TEMAN MAHKAMAH KALI INI BIAR LAH BERTEGAS ATAS KES YANG BERPROFIL TINGGI MELIBATKAN ORANG POLITIK...JANGAN DIKATAKAN MAHKAMAH KITA PENAKUT....

CHAIRMAN KAGA said...

Biarlah bertegas,
Biarlah segala fakta yang dapat menepis kes rapuh pihak pendakwa raya, hakim kata tak relevan,
Biarlah pihak pendakwa raya cuba mengandai bahawa dsai ni menggunakkan ky jelly kerana setelah dubur sayfool diperiksa oleh pakar liwat (sodomologist) dari hospital kuala lumpur, tiada apa apa kesan luka ataupun tanda tanda yang menunjukkan bahawa dianya diliwat,
Biarlah hakim lingam yang menjadi hakim kes ni,
Biarlah kata putus diberi tanpa ada nota nota keputusan,
Biarlah negara diketawakan oleh seluruh dunia kerana sebagai negara anti liwat wahid didunia,
tetapi penyudahnya,
Biarlah puak gerombolan united malays national organization kalah di setiap pilihanraya kecil sehingga dari hari ini hingga ke Parlimen dibubarkan dan kita dapat humban bangkai ameno terus masuk kedalam longkang,
Dan biarlah DSAI dibebaskan dari penjara dan menjadi Perdana Mentehri Malaysia yang ke 7 seperti Nelson Mandela

Anonymous said...

Unspinners kepala toya.mcm utusan ja bunyinya.kompang2 biar riuh satu kampung.HIDUP MELAYU.KUOTA BIASISWA TIADA LAGI.HIDUP MELAYU.KALAU PEMBANGKANG BUAT MESTI BALACI DAP.HIDUP MELAYU.MANA PROWARIS, BERAHIM ALI DAN KUMPULAN2 YG SEWAKTU DGNNYA?HIDUP MELAYU.MANA DEMO PELAJAR UiTM?SUDAH 2 KUOTA DIKUBURKAN.HIDUP MELAYU.NAMA NEGARA NI DULU BKN PERSEKUTUAN TANAH MELAYU KE?

Anwar si anjing kurap said...

non 11.56 kepala toya hang la bahalol, siapa yang dok melalak macam anjing mintak ketua rakyat?

Bukan spesis babi macam korang ke? Ni baru sikit la, kalau bapak tiri kau aljuburi tu perintah malaya ni, alamatnya kau isap puting mak kau je la...

Thursday, June 18, 2009

Berjayakah Anwar gugurkan kes sebelum perbicaraan ?

Tindakan Anwar melalui peguamnya, Sivarasa Rasiah menfailkan petisen di mahkamah semalam, mendesak agar kes liwat Anwar digugurkan, memang sudah diduga dari awal-awal lagi. Memang sudah diketahui, muslihat Anwar memohon semua dokumen asal berkaitan dengan pendakwaan liwat, bukan bertujuan untuk menyediakan draf pembelaan, sebaliknya akan digunakan untuk menggugurkan kes.

Sebelum ini, barisan peguam Anwar melalui Sankara Nair memohon semua dokumen asal yang bakal dibentangkan oleh pihak pendakwa dan jika pendakwa gagal berbuat demikian, maka peguam peribadi Anwar mendesak agar kes ini digugurkan!

Saiful Bukhari, orang yang mendakwa menjadi mangsa liwat Anwar, menjawab di blognya, permintaan peguam peribadi Anwar itu kelihatan seperti 'anih' dan 'terdesak' kerana menggambarkan seolah-olah pihak pendakwaan tidak berkerjasama, sedangkan menurut pengetahuannya, semua dokumen itu telah diserahkan kepada pihak peguam bela, kira-kira enam bulan yang lepas.

Apa lagi yang peguam bela Anwar mahukan ? Mahu dokumen atau berusaha mencari jalan untuk kes digugurkan ?

Tetapi pada dua hari lepas (17 Jun), peguam peribadi Anwar, Sankara Nair turut mengakui telah menerima empat dokumen - rakaman Kamera Litar Tertutup (CCTV), laporan kimia, kenyataan saksi Anwar dan laporan perubatan pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan- tetapi masih mengambil keputusan awal, kes itu perlu digugurkan.

"Tidak ada kes ke atas anak guam (Anwar) saya", kata SN Nair. "Sebab itu saya diarahkan oleh anak guam saya, untuk failkan notis di pejabat pendaftaran Mahkamah Tinggi untuk memohon perintah membatal dan membebaskan Anwar serta satu perintah untuk menangguh perbicaraan kes liwatnya yang ditetapkan dari 1 hingga 24 Julai ini", kata peguam peribadi Anwar lagi.

SN Nair berhujah, keputusan memfailkan notis pengguguran kes Anwar berdasarkan semua bukti yang diserahkan oleh pihak pendakwa tidak berasas untuk disabitkan kesalahan meliwat dan peguam peribadi Anwar merumuskan semua ini KONSPIRASI JAHAT.

1. Betulkah tiada kes, hanya berdasarkan pendapat penguambela berdasarkan 'bacaan' 'dokumen'. Itu pendapat penguambela Anwar. Bagaimana pula dengan pendapat pendakwaraya ? Wajarkah keputusan dibuat oleh peguam Anwar hanya berdasarkan pendapat sebelah pihak yang bias kepada Anwar ?

2. Samakah pemahaman 'bacaan dokumen' dengan pemahaman keterangan lisan daripada pihak pendakwaraya. Dokumen adalah bukti sokongan yang bakal diterangkan secara panjang lebar oleh pihak pendakwaraya.

3. Misalnya dalam dokumen hanya tercatat nama saksi Mohd Saiful Bukhari Azlan. Hanya dicatat nama, tiada keterangan apa-apa yang dibuat. Jadi wajarkah penilaian bukti tidak relevan dibuat berdasarkan bacaan yang tidak menjelaskan apa-apa.

4. Adakah semua pihak peguambela Anwar semuanya arif dan bijaksana yang hanya layak membuat keputusan relevan atau tidak dan apakah semua barisan pihak pendakwaraya bodoh belaka yang tidak dapat membezakan dokumen relevan atau tidak ? Di sinilah pentingnya peranan hakim sebagai orang tengah yang menentukan siapa yang lebih bijak. Apakah kebijaksanaan barisan peguambela Anwar lebih bijak daripada hakim?

5. Barisan pendakwaraya sudah tahu muslihat barisan peguambela Anwar yang bersungguh-sungguh mahukan dokumen. Apakah sebodoh itu barisan pendakwaraya menyerahkan semua bukti, walhal sudah diketahui akan digunakan semula oleh peguambela Anwar untuk menggugurkan kes ?

6. Jika semua bukti itu dianggap pihak Anwar tidak relevan untuk mensabitkan kes liwat Anwar, kenapa pula Anwar melalui peguamnya bersungguh-sungguh memfailkan ke mahkamah tinggi dengan tiga permintaan; menggugurkan kes, membebaskan Anwar atau menangguhkan perbicaraan 1 Julai ini ?

7. Sepatutnya jika bukti dokumen pendakwaraya tidak kukuh, peguam bela Anwar boleh bersuka ria, tanpa gundah gelana, kerana sudah tahu awal-awal lagi Anwar bakal menang, tetapi peguam bela Anwar mengambil sikap sebaliknya yang menampakkan seolah-olah terdesak dan ketakutan jika kes ini dibicarakan 1 Julai ini.

8. Anwar memfailkan tuntutan agar kes digugurkan berdasarkan 4 bukti dokumen yang tidak relevan, tetapi peguam bela Anwar juga mengakui masih ada lagi dokumen - dokumen lain yang belum sampai ke tangan mereka. Mengapa failkan notis pengguguran awal-awal lagi walaupun akui belum meneliti kesemua dokumen pihak pendakwa?

9. Anwar sering bercakap soal demokrasi, akauntibiliti dan ketelusan, tidakkah tindakan menyekat kes ini daripada dibicarakan sebagai mencabul intergriti dan ketelusan. Rakyat ini tahu kebenaran. Betulkan Anwar liwat Saiful ? Kalau betul, apakah hujah-hujah pendakwaraya, kalau tidak betul apakah hujah-hujah peguambela ?

10. Tetapi tindakan enggan berkerjasama, menyekat, menangguh dan berusaha menggugurkan kes sebelum bicara seolah-olah berusaha melindungi kebenaran daripada menjadi pengetahuan umum. Anwar enggan beri keterangan di IPK, hingga 'dipaksa'. Anwar enggan beri ujian DNA. Anwar enggan bersumpah!

Sesungguhnya Anwar tidak perlu takut jika dia berada di pihak yang benar. Rakyat inginkan kebenaran, biarkan rakyat menilai siapa lebih benar antara Anwar dan Saiful.

Rakyat perlu tahu kebenaranya, betulkah orang yang menawarkan diri sebagai PM adalah peliwat ? Jika tidak betul, rakyat akan sokong kenaikannya, tetapi jika betul, rakyat Malaysia yang majoritinya Islam tidak sanggup BerPMkan PELIWAT sebagai Ketua Negara!

Jadi apa lagi penanda aras untuk mensucikan diri Anwar daripada bersih imej LIWAT, jika enggan bersumpah dengan nama ALLAH dan enggan ke mahkamah?


KAPAL KARAM TAK MAHU BELA ANWAR KAH?

Tuesday, June 23, 2009

Kes liwat : Politiking barisan peguam bela faktor Anwar tewas ?

Setakat ini Anwar masih lagi kalah. Walaupun barisan peguamnya bekerja seolah-olah menyekat bayangan hantu 1 Julai, namun keputusannya masih belum memihak kepada Anwar. Dua percubaan telah dibuat oleh Anwar supaya 1 Julai, dia boleh tidor lena, pertama failkan gugur kes alasan tiada dokumen (10 Jun) dan kedua failkan gugur kes, alasan dokumen tidak relevan (17 Jun), namun keputusan mahkamah 22 Jun lalu membuatkan Anwar makin tidak boleh tidor lena.

Bayangkan dalam masa seminggu (10 Jun & 17 Jun) Anwar membuat dua petisen di mahkamah yang membawa maksud yang sama itu menggugurkan kes! Tetapi keputusan mahkamah pada 22 Jun lalu, makin mencemaskan Anwar, hakim memutuskan 1 Julai ini sebagai perbicaraan menentukan status dokumen dan 8 Julai, perbicaraan menentukan status gugur atau tidak kes seperti yang dipohon oleh Anwar.

Secara logiknya, jika kes liwat ini tidak mempunyai asas kenapa perlu diadakan dua perbicaraan ? Perbicaraan pertama, 1 Julai, perbicaraan memohon kesemua dokumen yang menjadi bahan bukti liwat dan perbicaraan kedua pada 8 Julai untuk menentukan status gugur atau tidak kes itu seperti yang dipohon oleh Anwar.

Jika tidak gugur juga kes, bermakna pada 8 Julai nanti bermulalah sesi pihak pendakwaraya membentangkan hujah-hujahnya yang membuktikan Anwar meliwat Saiful Bukhari pada 26 Jun 2008, di di Unit 11-5-1, Desa Damansara Kondominium, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, Kuala Lumpur.

Maknanya keputusan hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah pada 22 Jun lalu, sama dengan keputusan asal yang telah dibuat pada Mac lalu iaitu perbicaraan kes liwat Anwar akan bermula pada 1 - 24 Julai 2009.

Nampaknya taktik peguam Anwar untuk menangguh-nangguhkan perbicaraan tidak menjadi! Tetapi yang peliknya taktik memfailkan dua petisen (10 Jun & 17 Jun) tidak diketuai oleh Sulaiman Abdullah yang sepatutnya jadi ketua peguam bela.

Kenapa pula SN Nair yang diketahui peguam peribadi Anwar dan Sivarasa Rasiah yang diketahui Naib Presiden PKR yang terkedepan ? Kenapakah ketuanya, Sulaiman Abdullah pula jadi terkebelakang ?

Apakah Sulaiman Abdullah seorang peguam bela yang berpengalaman kes liwat Anwar, sejak dari tahun 1988, tidak bersetuju dengan idea memfailkan dua petisen ini ?

Jangan jadi pisang berbuah dua kali, seperti kes 1998, Raja Aziz Addruse, yang menjadi ketua penguambela untuk kes pertama (rasuah), telah menarik diri menjadi ketua peguam bela untuk kes kedua (liwat) yang dibicarakan pada 1999.

Sama ada, Raja Aziz Addruse menarik diri atau Anwar tidak mahu khidmatnya, (kerana Raja Aziz jadi ketua peguambelalah Anwar tewas), itu bukan persoalannya, persoalannya dalam barisan peguambela Anwar juga terdapat perselisihan sesama sendiri, saling lobi melobi untuk menunjukkan siapa lebih pandai. Semua mengaku pandai, tetapi keputusannya Anwar yang tewas!

Politiking di kalangan peguam bela Anwar memang berlaku. Maklumlah Anwar membayar 9 peguam, bermakna terdapat 9 pendapat yang berbeza. Dalam 9 peguam Anwar hanya dua orang sahaja berpengalaman (Sulaiman & SN Nair), 7 peguam yang lain semuanya masih baru.

Peguambela senior Anwar dalam kes liwat (1999) kebanyakan ditinggalkan. Gurbachan Singh, Pawancheek Merican, Zainur Zakaria dan Zulkifli Nordin semuanya barisan peguam bela Anwar yang berpengalaman. Kenapa kesemuanya ditinggalkan ? Sepatutnya dalam kes yang sama (liwat) orang yang sama perlu digunakan, kerana mengambil peguam bela baru, seolah-olah mengambil peguam 'pelatih' yang belum mahir dalam bidangnya.

Sama ada Anwar tidak mahukan mereka (sebab merekalah Anwar kalah ?) atau barisan peguam itu tidak mahu lagi terlibat dengan kes liwat Anwar (kerana sudah tahu keputusan akhirnya ?)

Itu belum disoal lagi, kenapa Anwar tidak membayar Karpal Singh yang diwar-warkan 'peguambela hebat' sebagai ketua peguam bela Anwar kes liwat ini ? Atau sekurangnya membayar dua orang anak Karpal bernama Gobind Singh Deo dan Jagdeep Singh Deo. Lagipun ketiga-tiga mereka pernah menjadi peguam bela adik angkat Anwar bernama Sukma Darmawan bagi kes liwat 1999. Adakah mereka juga tidak cukup pengalaman atau menarik diri daripada mengambil kes Anwar ?

Faktor politing sesama peguambela Anwar juga menyumbang kepada kekalahan. Sulaiman Abdullah pada asasnya dilantik sebagai ketua peguambela Anwar untuk kes liwat kedua ini berasaskan faktor pengalamannya dalam kes terdahulu. Tetapi dalam masa masa terdapat seorang lagi peguam senior kes liwat 1999, iaitu Sankara Nair (SN Nair).

Walaupun SN Nair bukan ketua peguam bela, tetapi kuasanya melebihi Sulaiman Abdullah, kerana SN Nair adalah peguam peribadi Anwar, sejak tahun 1998 hingga sekarang. Maknanya apa sahaja kehendak Anwar akan dipatuhi oleh SN Nair atau SN Nair akan menasihati Anwar semua tindakan yang patut diambil atas kapisitinya sebagai peguam peribadi.

Kalau begitu, kenapa Anwar tidak memilih sahaja SN Nair sebagai ketua peguambela, kenapa pula pilih Sulaiman Abdullah, yang tidak sebegitu intim dengan Anwar, jika dibandingkan SN Nair ?

Seorang lagi peguam junior kes liwat yang berlagak seolah-olah senior adalah Sivarasa Rasiah. Memang dia boleh berlagak senior berdasarkan hubungan sentimental dengan Anwar, sebagai Naib Presiden PKR. Dia juga boleh mengaku rapat dengan Anwar berdasarkan faktor politik. Sulaiman Abdullah tidak memegang apa-apa jawatan dalam PKR, sebab itu hubungannya jauh sedikit.

Tetapi, Julai nanti, bukan pertandingan politik, tetapi pertandingan siapa lebih pintar antara peguambela Anwar dengan pihak pendakwaraya. Semua hujah-hujah politik yang bercorak bombastik, tidak diterima di mahkamah. Mahkamah hanya menilai berasaskan bukti dan fakta-fakta lengkap!

Anwar perlu ingat, jika dirinya dipengaruhi dengan barisan peguam 'politik' (termasuk Sivarasa, Leteffa Koya, Saiful Izham Ramli, Edmund Bon dan Amir Hamzah) atau dipengaruhi oleh peguam peribadi (SN Nair) yang tidak layak diangkat sebagai ketua peguambela, serta meminggirkan Sulaiman Abdullah (yang tidak gemar idea politik), maka Anwar sekali lagi akan menerima risiko KALAH!

Cara bertindak SN Nair dan Sivarasa Rasiah, yang tidak cekap mengendalikan petisen gugurkan kes, lebih banyak berdasarkan hujah politik, itu sendiri mencerminkan Anwar bakal TEWAS sekali lagi!

Harap Anwar dapat tidur lena menjelang 1 Julai...


PARPUKARI PUNYA PUKULAN LAGI

Saturday, June 27, 2009

ANWAR AL-JUBURI WAL-LIWATI MEMBELIT LAGI!


Anwar Ibrahim, di dalam blognya (anwaribrahimblog), hari ini, 26 Jun mengeluarkan kenyataan pembatalan lawatannya ke Amerika Syarikat kerana dihalang oleh mahkamah.

Kenyataan dalam versi Bahasa Inggeris itu, bukan sahaja ditujukan kepada rakyat Malaysia tetapi kepada seluruh dunia terutamanya sahabat-sahabatnya di Amerika Syarikat.

Terdapat dua tajuk versi Bahasa Melayu, "BATAL KE WASHINGTON: 1 July Anwar hadir ke Mahkamah" dan tajuk Bahasa Inggeris yang berlainan maksud, "ANWAR IBRAHIM’S VISIT TO WASHINGTON DC FOR KEYNOTE ADDRESS ON US MUSLIM WORLD BUSINESS COOPERATION HAMPERED BY MALAYSIAN COURTS"

Untuk tajuk pertama dalam versi Bahasa Melayu, bermaksud Anwar membatalkan lawatannya ke Amerika Syarikat kerana mahu hadir ke mahkamah pada 1 Julai. Manakala tajuk kedua dalam Bahasa Inggeris membawa maksud, 'Lawatan Anwar Ibrahim ke Washington DC untuk memberi ucaputama dalam program, US Muslim World Business Cooperation telah dihalang oleh mahkamah Malaysia.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh pejabat Anwar Ibrahim hari ini tidak diterjemahkan ke dalam Bahasa Malaysia seperti yang dilakukan sebelum ini.

Di dalam kenyataan itu, penjabat Anwar Ibrahim menyalahkan pihak mahkamah, seolah-olah berkonspirasi untuk menghalangnya melawat ke seluruh dunia, sedangkan sejak Mac lalu, Anwar sendiri sudah tahu bahawa 1 Julai ini kesnya akan didengar di mahkamah.

"Tindakan menghalang seseorang belum pernah berlaku dalam sejarah mahkamah Malaysia sebelum ini. Apatah lagi tindakan mempercepatkan perbicaraan Anwar dan memaksa Anwar meninggalkan semua lawatannya ke Washington DC", tulis kenyataan itu.

Kenyataan itu juga memburuk-burukkan sistem mahkamah Malaysia dengan menuduh pihak pendakwaraya tidak berkerjasama dan menganiaya Anwar Ibrahim khususnya dalam pemberian dokumen-dokumen yang berkaitan dengan dakwaan meliwat.

Walaupun perbicaraan kes Anwar akan bermula pada 8 Julai ini, tetapi kenyataan itu sudah membayangkan bahawa Anwar tidak mendapat keadilan sepenuhnya.

Kenyataan pejabat Anwar Ibrahim ini dianggap sebagai cubaan jahat untuk memberitahu dunia luar khususnya Amerika Syarikat, bahawa sistem kehakiman di Malaysia korup dan dikawal sepenuhnya oleh pihak kerajaan.

Matlamatnya semakin jelas apabila kenyataan itu merumuskan bahawa perbicaraan liwat Julai nanti adalah satu konspirasi kerajaan seperti tahun 1998, untuk memusnahkan karier politiknya.

Kenyataan itu turut memaklumkan walaupun lawatan Anwar ke Amerika dibatalkan, tetapi Anwar tetap akan mengadakan ucap uatama dari Kuala Lumpur ke Washington DC pada 26 Jun, jam 12:00 PM EST melalui live video teleconference.

Sumber AIDC

ParpuKari: Si peliwat yang kuat menjubor ni dah mula membelit lagi, sini dia cakap lain, sana dia cakap lain, inilah amalan terbaik yang telah diwariskan oleh si Agen Yahudi ini kepada keseluruhan pimpinan FUCKATAN RIOT!

Kini kesemua mereka sudah menjadi begitu, di depan Melayu mereka akan kata, kami akan pertahankan hak Melayu, di depan orang Cina, mereka akan kata orang Cina akan mendapat hak sama rata, begitu juga apabila mereka ini berhadapan dengan kaum India!

Anda nilaikanlah sendiri, bagaimana si pembelit wal yahudi ini mereka-reka cerita dan cuba meminta simpati dari rakan sekutunya AMARIKA! Bagi aku itu tidak penting!

Yang pentingnya sekaran ni, sampai bila rakyat Malaysia sanggup ditipuoleh peliwat tegar ini? Kenapa kita membiarkan seorang manusia hipokrit bernama Anwar The Drama King ibrahim ini menipu kita selalu!??

Tanyalah diri anda, sanggupkah minda anda diliwat lagi oleh si haramjadah al JUBURI ini?

10 comments:

Anonymous said...

Nuar nk suruh orang 'over sea' baca yang sistem kehakiman kat malaysia ni Zalim (dalam BI)..tapi dia tipu orang kampung yang xtau BI juga..

Berahi

mat stim said...

Apa la bangang nye si Nuar nie....
yang takut sangat tu kenapa...???
selalunye... yang takut nie orang yang buat salah jeee.... rilek la brader... pergi je court tu...

Kalau dah salah paling kuat pun kena jel...

tapi ada hadiah tau brader Nuar...

Kalau masuk jel nanti... mesti dapat jambuuu.... bawak je minyak br**cream ataupun kod 10 banyak-banyak...

hahahahahaha.... kah kah kah kah...

Anonymous said...

padahal dia sendiri yg melewat2 kan kes dia utk dibicarakan di mahkamah....

biasa laa biasa la tuuu....kata2 kegemaran anwar selepas mentekedarah buntut ,....hahahaha

Razi

Azhari said...

Saya tempat orang yang suka mengadu-domba dan memecahbelahkan Masyarakat adalah perlu diletakkan didalam tahanan saja. Biar kan dinding batu dan jeriji besi menjadi kawan baiknye semula. Adalah menjadi satu kesilapan mengeluarkannya dahulu. Namun, demi demokrasi dan perasaan kesian sesama insan beliau diampunkan. Tapi, dah dasar YAHUDI, die menjadi insan yang durjana, bagai melepaskan anjing tersebit, telah menggigit semula. Pergeseran KAUM juga adalah hasil percaturan politiknya. Rakyat Malaysia sebelum ni hidup Aman damai, tapi tidak sekarang, yang api perkauman agak menebal semula bagikan kembali dizaman tahun 1950an. Untuk itu, bagi mematikan api perkauman ini, pelaku ini perlu diseret semula ke dalam sel di atas tindak-tanduk yang dilakukannya.

nuar bekas banduan said...

Yang sebenarnya usa pun dah mula meyampah dah tu fulus dah banyak abis graph makin turun heeeee atau pun dia takut nak pg sana nanti tauke sana tanya 16sept tahun berapa dia gagap nak jawab muaaaaaaahahha hu hu hu kreeeeekkkkkkkkk tuuuuiiihhh ko nijar

Jeffry said...

SI JUBURI TUKAR AYAT BRO TP PAKAI SKRIP LAMA. WARTAWAN PUN DH TAU SEBENARNYA CUMA UBAH AYAT JE. PUSING2 LAGU TU NOOOO..KEHKEHKEH

mie said...

sudah la tu tak payah nak kutuk kutuk mcm tu alam siber ni nak cari dosa mudah sekali, kita serah pada Allah betul ke tidak hanya ALLAH yang tahu

Ezad said...

kalau kalah, macam2 mahkamah dituduh..

tapi kalau menang, jaja 1 dunia yg dia di pihak yg benar. mahkamah buat keputusan yg tepat.. kononnya

hak tuihh

mamak selatan said...

Mamu dah sampai jadi kaldai ada paham mamu tolong la metarbatkan bangsa mamak kita jgn buat kita nampak bodoh mamu.

TokAyah said...

Jangan dok dolak dalik la bangsat oi. Semua nak dengar cakap dia. Apa dia ingat orqang lain tak ada otak ka? Ingat orang lain baru hidup 10 ke 20 tahun ka? Orang kampoung pun sudah tahu. Jangan dok penipu lagi. Dosa lama pun belum tentu diampun.

APA MAU SOROK-SOROK? COURT DALAM KASI CERITA LA

Sunday, June 28, 2009

Jika Anwar bersungguh mahu gugurkan kes..maknanya ada kes!

Mengenali Anwar cukup senang. Selalunya tindakannya terbalik. Dulu semasa 16 September, dia bermati-matian mengatakan dia ada bilangan ahli parlimen BN yang melompat parti (we have the numbers), tetapi apabila tiba tarikhnya (16 September), angka itu tidak ada. Sampai sekarang masih tidak ada, angka tersebut!

Dulu, selepas Saiful Bukhari buat laporan polis, 28 Jun 2008, Anwar lari ke kedutaan asing, kononnya untuk menyelamatkan diri daripada ancaman bunuh. Sampai sekarang, kita masih bingung, siapakah yang dimaksudkan Anwar pembunuh itu ? Selepas keluar dari kedutaan asing, Anwar tidak nampak 'ketakutan' dengan pembunuh itu, malah bebas ke sana kemari tanpa risau keselamatan dirinya.

Maknanya jika Anwar berkata, ada pihak yang ingin membunuhnya, maknanya tiada sesiapa pun yang ingin membunuhnya, itu hanya muslihat untuk berlindung di kedutaan asing, untuk buat laporan minta simpati kepada pihak luar.

Adakah kita masih ingat lagi, ketika kes liwat belum dibuat pertuduhan di mahkamah seksyen, Jalan Duta pada 7 Ogos 2008 ?

Sepanjang Julai 2008, Anwar bermati-matian melakukan propaganda kepada rakyat, mengatakan tiada kes. Anwar dengan seluruh tentera PKRnya berhujah menggunakan laporan hospital Pusrawi.

Walaupun Anwar sendiri tahu, laporan hospital Pusrawi bukanlah bukti yang paling relevan untuk diketengahkan, tetapi Anwar dan PKR mewar-warkan kepada rakyat, seolah-olah dokumen hospital Pusrawi adalah paling valid dan paling sah!

Akhirnya, pihak pengurusan hospital Pusrawi sendiri terpaksa membuat kenyataan, mengesahkan, Doktor Osman yang memeriksa Saiful, bukanlah doktor pakar, sebaliknya dia adalah doktor biasa dan dia sendiri mengesyorkan Saiful untuk merujuk kepada doktor pakar di HKL.

Tetapi cara Anwar gambarkan melalui ceramah - ceramah dan kenyataan - kenyataan media, seolah-olah dia dianiaya, sengaja mereka-reka bukti, walhal tiada kes, dan dengan lantang dia mendesak agar siasatan dihentikan dan kes digugurkan segera!

Akhirnya, tidak seperti yang Anwar gambarkan, pada 7 Ogos 2008, Anwar didakwa di Mahkamah Seksyen, Jalan Duta atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukahri.

Dan selepas tarikh didakwa itu, episod dokumen hospital Pusrawi kembali lenyap.

Masihkah kita ingat, Anwar bersungguh-sungguh membuat laporan BPR tentang kepada Musa Hassan, Ketua Polis Negara dan Ghani Patail, Peguam Negara kononnya mereka memalsukan maklumat berkaitan kes mata lembam 10 tahun lampau.

Peliknya dalam ramai individu yang terbabit, termasuk bekas Ketua Polis Negara, Rahim Noor, hanya nama Musa Hassan dan Ghani Patail yang menjadi mangsa Anwar. Rupa-rupanya muslihat Anwar terbongkar jua, tiga bulan selepas itu, tujuan Anwar membuat laporan BPR ke atas mereka berdua semata-mata untuk menghalang kedua-dua pihak itu (peguam negara & Ketua Polis Negara) terlibat dalam kes liwat Anwar dengan Saiful Bukhari.

Masihkah kita ingat, ketika Anwar dan peguambelanya bermati-matian mempertahankan kes liwat dibicarakan di Mahkamah Seksyen, Jalan Duta, dengan alasan kononnya surat pemindahan dari Makhamah Sekyen ke Mahkamah Tinggi tidak sah kerana ditandatangani oleh Ghani Patail, akhirnya pada bulan Mac, Mahkamah Tinggi putuskan kes itu boleh dipindahkan kerana menepati prosedur biasa dan ditetapkan 1-24 Julai sebagai tarikh sebutan kes.

Sekali lagi isu liwat reda, dari April hingga Mei. Anwar dan barisan peguamnya sekali lagi tiupkan gelombang baru pada awal Jun, dengan membuat petisen baru iaitu gugurkan kes!

Sekarang, Anwar masih lagi meniupkan gelombang gugurkan kes. Dokumen hospital Pusrawi sekali lagi dijadikan bukti, walaupun Anwar tahu, sekiranya dia akan dipanggil untuk membuat pembelaan, dokumen hospital pusrawi itu tidak akan digunakan sebagai hujahnya.

Sekali lagi, Anwar kerahkan tenteranya, termasuk Angkatan Muda PKR untuk membuat gelombang menggugurkan kes, termasuk menghantar memorandum kepada pihak pendakwaraya, kononnya tiada kes, dan kes itu patut digugurkan dengan segera.

Kalau kita meneliti, semua kronologi di atas, apabila Anwar mengatakan tiada kes, sebenarnya jawapannya terbalik. Kesnya ada, sebab itu Anwar takut menghadapinya!

8 Julai, kemungkinan besar, kes Anwar akan disebut. pendakwa akan berhujah satu persatu bukti-bukti mereka. Di situlah medan terbaik, Anwar akan menafikan lemah atau kuat hujah pihak pendakwaraya. Biar rakyat, lihat dan fikir sendiri, kekuatan dan kelemahan hujah-hujah itu. Biar hakim tentukan.

Jika hujah pendakwaraya lemah, hakim akan memutuskan tiada kes dan Anwar tidak perlu dibicarakan lagi. Imej Anwar akan kembali bersih.

Tetapi jika hujah pendakwaraya kuat, hakim pun turut bersetuju, Anwar akan diminta untuk membela diri. Saksi-saksi dan pembentangan pendakwa raya akan dihujahkan semula oleh pihak penguambela Anwar. Di situ saksi-saksi dan dokumen-dokumen akan dipersoalkan semula satu persatu.

Sepatutnya Anwar berusaha menggugurkan kes ketika pihak pendakwaraya membentangkan hujah-hujahnya, bukannya berusaha menggugurkan kes ketika sebutan kes belum dimulakan.

Cubaan menggugurkan kes, sebelum sebutan kes, menggambarkan Anwar berusaha menyembunyikan sesuatu daripada terbongkar!

Apa yang terlalu Anwar takutkan, kerana pastinya 'sesuatu' itu bakal terbongkar jua, suatu hari nanti..

APO CHEGITO EE JANG - CHEGITO LAMO YO

Thursday, June 25, 2009

UNSPIN: Pasal pengakuan orang kuat Anwar Ibrahim

Oleh Cakap Pasal

Bercakap pasal liwat ini kita perlu bertanya kepada yang lebih tahu daripada kita. Salah seorang daripada orang kuat Mahaliwat Anwar Ibrahim dulu adalah seorang tokoh juga yang kini terlibat dalam berbagai kerja kebajikan untuk anak yatim.

Semasa kes Mahaliwat Round Pertama dulu Dato ini adalah penyokong kuat Anwar Ibrahim. Tetapi sekarang Dato ini sudah gostan balik sebab dia lebih tahu al kisah Mahaliwat Anwar Ibrahim. Beginilah ceritanya.

Pada waktu Mahaliwat menjadi Timbalan PM dulu, dan hampir mencapai ke puncak pimpinan negara beliau sudah memang sudah naik gian main belakang lelaki. Tetapi oleh kerana beliau selalu diekori Polis, pengiring dan kroni, maka susah sikitlah nak buat kerja ikut pintu belakang. Maka pada satu hari Raja Mahaliwat telah memanggil hulubalangnya ia itu Dato ini juga dan menyuruh Datu Hulubalang itu menyediakan sebuah rumah khas untuk istirehat baginya. Rumah istirehat itu harus jauh daripada Kuala Lumpur dan tidak lah terlalu menonjol atau ghairah. Beliau cadangkan sebuah kawasan dekat Kuala Pilah di Negeri Sembilan.

Dato Hulubalang ini pun mencari YB Kroni yang dikenalinya di Kuala Pilah. Dan kebetulan pula YB Kroni Kuala Pilah itu memang mempunyai sebuah rumah kediaman yang sesuai dalam kebun yang sunyi, senyap dan jauh daripada pandangan orang.

Maka rumah itu pun dibersihkan, diubahsuai, dicat dsbnya untuk kegunaan Mahaliwat dan seisi keluarganya.

Maka sesudah rumah di Kuala Pilah itu siap, pada satu hari Mahaliwat pun bagi isyarat beliau akan sampai ke sana. Dato Hulubalang pun membuat persiapan dan menunggu kedatangan Mahaliwat dan seisi keluarga. Pelik bin Ajaib bila petang hari Mahaliwat datang tetapi seorang saja, tanpa diiringi anak atau bini. Kecuali seorang driver sahaja yang memandu kereta.

Dato Hulubalang pun rasa pelik. Macam mana ni, mai dengan driver sahaja. OK lah Boss, takpa lah kata Dato Hulubalang. You rest dulu, nanti malam hari saya akan datang balik.

Lepas maghrib, Dato Hulubalang datang jumpa Mahaliwat dengan tujuan jemput makan dsbnya. Tetapi apabila Dato Hulubalang yang juga memegang kunci rumah masuk ke dalam rumah, Mahaliwat tidak terjumpa di ruang atas. Dato Hulubalang pun turun dan masuk ke bilik dekat dapur yang dikhaskan untuk driver untuk menanyakan driver ke mana perginya Boss dia Mahaliwat..

Pelik bin Hairan, apabila Dato Hulubalang memanggil driver dalam bilik, beliau mendapati bahawa Mahaliwat Anwar Ibrahim berada dalam bilik itu bersama driver pula. Dato Hulubalang kata dia tidak nampak Mahaliwat melakukan 'perbuatan yang terkutuk itu' dengan drivernya. Mahaliwat cuma berada berdua-dua-an bersama driver dalam bilik itu.

Tetapi cuba pikirlah apa hal ni Timbalan Perdana Menteri Malaysia berada bersama driver kereta di bilik belakang sebelah dapur.

Dan siapakah nama driver itu? Namanya adalah Azizan Abu Bakar - Jeng Jeng Jeng Jeng.

Itulah sewaktu Sodomy Round Pertama dulu. Sekarang bekas Dato Hulubalang itu amat convince bahawa memanglah Mahaliwat mempunyai kecenderungan, kepakaran, pengalaman dan kuasa kuda yang cukup untuk melakukan perbuatan yang terkutuk itu sekali lagi.

5 comments:

donplaypuks® said...

Tetapi, derebar ini, apabila di soal di makhamah, tidak dapat catit satu hotel pun dimana dia mengaku dia diliwat??!!

Lepas itu, dia tuntut dia diliwat di suatu condo di Bangsar pada satu masa dan tarikh condo itu belum di bena??!!

Dan derebar ini menuntut 'higher moral ground' apabila di soal mengapa dia caj DSAI dalam kes selepas 5 tahun berlakunya. Tetapi, semasa kes dijalankan di makhamah, beliau di caj dalam kes khalwat dengan wanita Melayu, dan dapat hukuman juga.

Lagi kamu percaya derebar ini? Siapa yang bodoh?

Bro, spin atau unspin, the truth shall remain the truth!

Anonymous said...

Donplaypuks, assalamualaikum (walaupun saya rasa sdra bukan org Islam).


Sdra jgn terlalu ghairah dgn Anwar. Tidak lama lagi sdra dan kekawan sdra akan terpaksa menanggung malu dan rasa bodoh juga. Tunggu saja bicara mahkamah.


Samaada Azizan ingat atau tidak ingat tidak bermaksud dia tidak kena liwat. Azizan telah diliwat berkali-kali. Bukan saja hotel, tapi saya rasa Azizan tak ingat pun di mana terletaknya rumah YB di Kuala Pilah itu. Tidak bermaksud dia tidak di liwat. Itu hujah yang lemah.

Lagipun yg ceritakan tentang rumah di Kuala Pilah itu bukan Azizan tetapi orang lain, yg turut hadhir pada waktu itu. Saya tahu nama orang itu. Initialnya Dato F.I.


Donplay, sdra mesti tahu bangunan KLCC Twin Towers di Jln Ampang, bangunan yg tertingi di dunia tidak lama dulu. Tahu tak sdra pada tahun apa KLCC berdiri siap? Saya pun tak ingat lagi.

Fikirlah kalau sdra di liwat di KLCC setahun atau dua tahun selepas KLCC siap dibina, apakah itu bermaksud bhwa secara otomatik sdra boleh ingat tarikh KLCC siap dibina?


Jadi apa lagi dgn Tivoli Villas. Siapa boleh ingat? Tivoli Villa, KLCC, Mid Valley Mega Mall semua dibina pada waktu Dr M jadi PM. Banyak bangunan baru naik pada masa itu. Hari2 ada bangunan baru. Hari2 ada jalanraya baru siap. Siapa ingat tarikh yang tepat bila sesuatu bangunan atau jalanraya itu siap?


Sda jgn sengaja cerita yg salah atau yg tak betul. Itu sudah bohong. Jgn bohong sdr Donplapuks.


Azizan & Ummi tak pernah 'caj' Anwar 5 tahun selepas berlaku.

Ummi dan Azizan telah menulis surat terbuka (bukan surat layang) kpd PM Dr M bhwa Anwar terlibat dalam salah laku seks dgn seorang wanita, namanya Syamsidar Taharin. Langsung tidak tersebut dlm surat mereka tentang Anwar meliwat Azizan atau meliwat Sukma.

Samb..

Anonymous said...

Samb Bah 2..

Sdra Donplaypuks, fikir baik2 - pelik ya, sebab pada masa itu Azizan sudah pun di liwat oleh Anwar (di Tivoli, di Kuala Pilah dsbnya), tapi kenapa Azizan tak tulis pun. Sepatutnya, kalau ikut lojik sdra, Azizan harus 'caj' Anwar sebagai meliwatnya dalam surat terbuka kpd Dr M.

Sebabnya Azizan amat takut kuasa Anwar sebagai DPM dan bakal PM Malaysia. 'Driver bodoh' berani kah nak tuduh DPM meliwatnya?

Dan Ummi telah pun menceritakan dlm Mahkamah bhwa Azizan takut nak sign apa pun.

Hanya lepas Ummi marah Azizan, maka surat itu di tandatangani oleh Ummi & Azizan dgn nombor IC, alamat dsbnya. Bukan surat layang.


Dan apa jadi selepas itu? Betul seperti Azizan sangka, Anwar telah arah Polis tangkap dan dera Ummi & Azizan dan paksa mereka berdua menarik balik tuduhan mereka. Akhir sekali atas kesalahan ini Anwar dipenjarakan enam tahun. Jgn confuse.


Khalid Jeffri telah tulis buku 50 Dalil dimana dia tuduh Anwar meliwat orang. Sekali lagi tidak tersebut nama Azizan sebagai mangsa liwat. Anwar (bukan saya atau sdra Donplaypuks) telah membuat laporan Polis berkenaan buku 50 Dalil. Polis telah menyiasat buku 50 Dalil itu. Sewaktu menjalankan penyiasatan Polis telah menemui bukti bhwa Azizan pun turut diliwat oleh Anwar.

Polis telah lapor kpd Peguamnegara (AG Chambers). AG Chambers telah membawa kes ke Mahkamah. Anwar ditangkap dan di bicarakan kesnya.

Azizan dipanggil oleh Mahkamah menjadi saksi di Mahkamah. Maka Azizan pun ceritakan apa yg telah berlaku. Barulah dunia tahu cerita 'driver bodoh' ini.

Azizan & Ummi tidak 'caj' siapa pun. Jgn sdr Donplaypuks buat tuduhan palsu. Itu adalah fitnah dan bohong.

Jelas sekali Ummi & Azizan telah menyesal menulis surat kpd PM tentang salah laku sek Anwar sebab PM (Dr M) pun tak dapat tolong mereka.


Anwar pula yg masa itu DPM telah gunakan kuasa suruh Polis tangkap Ummi & Azizan dan buli mereka (turnover operation di Hotel Pan Pacific). Lepas itu Anwar masih bermaharajalela. Dan PM Dr M pula hari2 kata Anwar akan menjadi PM, Anwar akan jadi PM.

Samb Bah 3

Anonymous said...

Bah 3.

Sudah tentu pada masa itu Ummi dan Azizan amat takuti masa depan mereka. Mereka berdua terpaksa diam saja. Ummi & Azizan hanya berani cakap selepas Jeffri menulis buku 50 Dalil dan selepas Polis menyiasat buku itu dan mendapati benar bhwa Anwar terlibat dlm banyak perkara.

Itu pun Ummi dan Azizan hanya cakap sebagai saksi dalam Mahkamah.

Azizan di tangkap oleh pegawai jabatan agama yg semuanya anti kerajaan, anti Mahathir dan pro Anwar. Maksudnya macam sdra Donplaypuks juga lah.


Azizan bermalam dgn wanita yg dicintainya, bukan dgn Syamsidar Taharin, Sharifah, gay daripada Ireland, Meor atau mana2 perempuan lain (setahu saya lah).


Dan Azizan juga telah mengahwini perempuan yg ditangkap khalwat bersamanya. Dari segi undang2 agama - Azizan berkhalwat, tetapi perempuan itu dan Azizan sebenarnya adalah pasangan kekasih. Saya rasa sdra pun boleh faham kedudukan mereka.

Sdra Donplaypuks - cuba fikir baik.

Kenapa agaknya Anwar Bin Ibrahim, DPM pada masa itu dan ikut Dr M orang yg bakal jadi PM Malaysia, boleh suruh Polis pergi tangkap seorang 'driver bodoh' bernama Azizan Abu Bakar, tahan Azizan di bilik hotel Pan Pacific (pelik sekali, bukan di Balai Polis atau penjara Pudu tetapi di bilik hotel 5 bintang) dan paksa 'driver bodoh' menulis pengakuan & menarik balik surat yg ditulisnya?

Apakah begitu penting atau berpengaruh seorang 'driver bodoh' berbanding dgn seorang pemimpin Islam yg hanya menanti waktu dan saat menjadi Perdana Menteri?

Sekian.

Anonymous said...

tak sangka aku bro , cerita versi anwar yg aku mati2 percaya kospirasi politik masa thn 98, sekarang dah terbalik.

aku pun tak sangka selepas 10thn semua dah jadi terbalik skrg. maha suci Allah SWT yg maha mengetahui dan bijaksana.

terima kasih saudara ceritakan perkara yang sebenarnya.

semoga saudara diberi pahala. Amin

Shahrul

HARI INI DALAM SEJARAH

Saturday, June 27, 2009

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Norlaila


Lihat betapa hebat orang yang dikatakan Anu-war dalam memujuk Norlaila supaya tidak memutuskan perhubungan dengannya. Siapa lagi yang tewas dengan pujuk rayu Anu-war?

12 comments:

megat said...

Mat king Leather in action ..

www.pisau.net

Anonymous said...

Mat King Leather adalah nama Anwar bila dia main bersama Meor tukang jahit gay yang dulu ada kedai di City One Plaze, Jalan Bunus (sebelah Semua House)

Anwar juga pernah adakan hubungan seks dengan seorang wanita bernama Sharifah yang juga menjadi kawan baik gang Mat King Leather Meor di City One Plaza. Sharifah pernah bekerja sebagai receptionist dan kemudian menjual telefon bimbit di City One Plaza. Juga pernah seks dengan Anwar Ibrahim.

CHAIRMAN KAGA said...

So anwar ni gay ke tak gay?
sekejap kao tuduh main dengan perempuan, sekejap kao tuduh main dengan lelaki.
aku pening....
aku tak tayang video dengan habis. aku rasa kurang senang. kita masih ada standard

Anonymous said...

chairman kaga,

AnuWar ni serba boleh...betina cucuk depan, jantan dia cucuk belakang...nafsu tinggi tahap cipan...

apa yg ko pelik pulak...kalau ko tak pernah jumpa maka AnuWar adalah satu-satunya makhluk yg bersifat dan berspesies demikian. Itu pasal AnuWar sangat hebat...

Ko takkan tak bangga kot...pemimpin pujaanku boleh main depan dan belakang...Nik ajis pun tak ada kepakaran cam AnuWar...dia main depan jer...husam, aku rasa tengah berguru dgn AnuWar bab main belakang...ko tanya ler kat husam...itu pemimpin ko...

Anonymous said...

ko buat blog semate2 nk atack anwar or backup sepol???

megat said...

kaga,
anwar tu bisexual la bro..

tanya la abg mat sabu kita tu..dia tau..tanya karpal dia pun tau luar dalam kes anwar ni..

HeroTamil said...

Muahahahahaha

http://www.youtube.com/watch?v=r6ZpksOQUWQ&feature=PlayList&p=8119BD147455C829&playnext=1&playnext_from=PL&index=3

Nie link you tube pengakuan mangsa depan Taib Azimuddin

megat said...

taib azamudin sekarang ahli parlimen PAS, tanya dia siapa sebenarnya Anwar berahi tu

ramai pemimpin PAS tau, tapi kuasa punya pasal semua jadi buta

mat stim said...

bravo brader Nuar.....

bila lagi nak main dengan ayam...
hahahahahahaha

Parpu Kari said...

KAGA HANG NI MEMANG BAHALOL BIN BINGAI LA, MEMANG CONFIRM BABI LAGI CERDIK DARI KAU..MUAHAHAHAHA

ANWAR NI NAFSU BABI SIOT...PERGGHH, AKU RASA KALAU TIANG LETRIK PAKAI SKIRT KE BOXER KE, MESTI DIA SAPU PUNYA..

TAPI DIA KATA KEJAP JE...EEEE...TAK TAHAN LAMA KE...MUAHAHAHAHAHAHA

AKU NAK ANWAR JAWAB PASAL ISU NI...KAGAK KAU SURUH ANAK OMAK TELEFON NUAR JAP...AKU NAK DENGAR PENJELASAN DIA LA..

CHAIRMAN KAGA said...

PARPU KAO NI BACUL TAK BERANI NAK SIAR KOMEN ORANG, AKU RASA ELOK KAO DIAM AJELAH. BLOG UNSPINNERS NI WALAU AKU 100% TAK SETUJU DENGAN FITNAH YANG DILEMPARKAN , AKU NAMPAK DIA TAK SUKA MAKI HAMUN ORANG DAN GUNA POLITIK PERKAUMAN YANG MENJADI MODAL ENGKAOLAH. AKU DAH TAK PERGI KE BLOG ENGKAULAH, DASAR PENGECUT!

Anonymous said...

kaga.

itu stail parpu,ko punya perangai pon bukannya elok sangat.

Oshin

CERITA ORANG LAMA

Saturday, June 27, 2009

UNSPUN: Sejarah silam Anu-war: Hairany

2 comments:

kuntakinte said...

salam, bro spinner, teman setuju dan teman akui apa yang bro pamerkan sebab teman kenal keluarga Hairany yang tinggal berhampiran rumah teman..malah abang hairany nama Hilal kawan teman.

Bila AN War aljuburri ini dijatuh hukuman ibu dan adik beradik hairany sedekah pisang di masjid..

malu keluarga mereka, terpaksa hantar haiorany ke Indonesia rumah keluarga mereka untuk release tansion dan agar tidak diganggu lagi AN War n the gang..

Tahniah bro.....sebar kan lagi dan blog sahabat2 lain pautkan ke blog saudara..biar semua orang tahu...

bravo bro....

TELEFON LAMA

Saturday, June 27, 2009

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Mior Razak

IMAM LAMA MASJID NEGARA

Saturday, June 27, 2009

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Mangsa dan Taib Azamuddin


Dato Taib Azamuddin kini adalah Wakil Rakyat PAS. Semasa rakaman itu, dia tidak menyedar perbualan dirakam.

MARI KITA DENGAR LAGU LAMA

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Ismail Harun


Ismail Harun adalah seorang pengangur yang diperkenalkan kepada Anwar oleh Sukma Dermawan. Mereka bertiga diberitahu melakukan seks liwat sodomi di bilik perpustakaan di rumah Anwar di Damansara.

Video panjang tapi ini sikit ditunjukkan.

KESET RAKAMAN LAMA

Sunday, June 28, 2009

UNSPIN: Sejarah silam Anu-war: Sukma I


Sukma yang memperkenalkan Ismail pernah ada boyfren Irish. Dengar perbualannya yang dirakamkan.

SURAT KHABAR LAMA

Tujuh saksi beri pernyataan
BERIKUT ialah sebahagian kandungan empat afidavit jawapan pendakwaan berhubung permohonan Pengarah Eksekutif Perhubungan Awam Magnum Corporation, Datuk Nallakaruppan a/l Solaimalai dari lokap polis Bukit Aman ke Penjara Sungai Buloh.

Afidavit Senior Assisten Komisioner II Musa Hassan, Penolong Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah.

SAYA adalah Penyelia Pegawai Penyiasat yang menyelia siasatan berkaitan buku 50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM dan telah mengarahkan siasatan dilakukan berkaitan buku itu setelah menerima empat laporan polis yang dibuat oleh penama berikut:

- Abu Bakar Md Ahmad, peniaga.

- Abd Zarin Mohd Yasin, peniaga.

- Mohamed Azmin Ali, Setiausaha Sulit Timbalan Perdana Menteri.

- Datuk Seri Anwar Ibrahim, Timbalan Perdana Menteri.

Kesemua laporan ini saya kelaskan untuk tujuan siasatan mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan atas kesalahan fitnah jenayah. Afidavit Nallakaruppan a/l Solaimalai yang diikrarkan pada 25 Ogos 1998 telah dirujuk kepada saya dan saya membacanya serta memahami isi kandungan afidavit itu. Saya menafikan bahawa penyiasatan polis dalam kes ini dibuat dengan niat jahat (malice), salah guna proses dan mala fides.

Saya ingin menegaskan bahawa siasatan kes ini dan soal-siasat yang dijalankan terhadap Nallakaruppan melibatkan kepentingan keselamatan serta kesejahteraan negara. Siasatan telah dan sedang dijalankan mengikut peraturan dan undang-undang negara.

Di dalam menjalankan siasatan kes ini, selain memperolehi keterangan saksi-saksi, keterangan dokumentar, keterangan menyokong dan keterangan forensik, di antara lain, seramai tujuh orang saksi telah memberi pernyataan (bertulis) kepada polis seperti berikut:

* Seorang saksi lelaki telah menyatakan bahawa dia telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar sebanyak 15 kali. Kegiatan homoseksual ini telah dilakukan di beberapa tempat termasuk di sebuah apartmen, Tivoli Villa di Bangsar. Apartmen ini dimiliki oleh sebuah syarikat yang mana Nallakaruppan adalah seorang pengarahnya yang mempunyai akses ke atas apartmen tersebut.

* Seorang saksi telah memberi kenyataan bahawa dia mengesyaki kakak iparnya menjalinkan hubungan seks dengan Datuk Seri Anwar dan perbuatan tersebut dilakukan di apartmen Tivoli Villa.

* Bekas pemandu peribadi Nallakaruppan dalam kenyataannya menyatakan bahawa dia pernah membawa Datuk Seri Anwar bersama Nallakaruppan pergi ke tempat tertentu untuk perkhidmatan seks haram. Dia pernah ditugaskan oleh Nallakaruppan untuk pergi mengambil perempuan-perempuan berbangsa Cina, Mexican, Eurasian dan lain-lain bangsa untuk kegiatan seks haram. Pernah pada satu ketika, selepas balik dari apartmen Tivoli Villa, saksi ini memandu kereta yang dinaiki oleh Datuk Seri Anwar bersama Nallakaruppan dan seorang wanita yang mana Datuk Seri Anwar dilihat memakai rambut palsu.

* Seorang saksi yang terlibat dalam pembekalan perempuan-perempuan bagi maksud pelacuran menyatakan bahawa Nallakaruppan pernah menghubunginya untuk mendapatkan khidmat seks haram. Saksi ini menyatakan dia juga beberapa kali telah membekalkan kepada Nallakaruppan perempuan-perempuan tersebut.

* Seorang saksi wanita menyatakan bahawa Nallakaruppan telah memperkenalkannya kepada Datuk Seri Anwar semasa di dalam kereta. Kemudiannya mereka bertiga telah pergi ke apartment Tivoli Villa. Di sebuah bilik di dalam apartmen tersebut saksi ini menyatakan dia telah dicabul kehormatannya dan dia juga menyatakan bahawa Datuk Seri Anwar telah merayu-rayu kepadanya untuk mengadakan hubungan seks tetapi dia telah menolaknya. Sewaktu kejadian ini berlaku Nallakaruppan berada di apartmen tersebut.

* Seorang lagi saksi wanita menyatakan bahawa dia pernah dibawa oleh Nallakaruppan ke sebuah banglo dan diperkenalkan kepada Datuk Seri Anwar. Saksi ini menyatakan dia diminta masuk ke sebuah bilik dan kemudiannya Datuk Seri Anwar telah masuk ke bilik tersebut lalu mencium dan menghempapnya sambil memeluknya. Namun dia tidak menyerahkan dirinya untuk hubungan seks. Untuk mengelakkan dirinya daripada keadaan tersebut dia telah membuat helah yang dia di dalam keadaan haid.

* Seorang lagi saksi wanita yang bekerja di sebuah syarikat yang mana Nallakaruppan adalah salah seorang Pengarah syarikat tersebut, menyatakan bahawa dia pernah dibawa oleh Nallakaruppan ke apartmen Tivoli Villa dengan kereta yang dipandu sendiri oleh Nallakaruppan. Di apartmen tersebut dia telah terperanjat apabila ditemukan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Mereka telah mengadakan hubungan seks. Setelah selesai mengadakan hubungan seks dengan Datuk Seri Anwar saksi ini menyatakan bahawa mereka telah berbincang tentang hal ehwal politik negara. Nallakaruppan telah memberi saksi ini RM350.00.

* Pihak polis juga mempunyai keterangan bahawa Nallakaruppan ada memberi wang tunai berjumlah RM60 juta kepada Datuk Seri Anwar semasa pilihan raya umum tahun 1995.

* Terdapat juga keterangan yang menunjukkan Nallakaruppan telah mengalihkan aktiviti-aktivitinya ke sebuah apartmen di Impiana Court, Ampang, Selangor selepas siasatan pertama yang dijalankan berkaitan surat layang terhadap Skandal Seks Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Ogos 1997. Apartmen ini dimiliki oleh sebuah syarikat yang disenaraikan di Papan Pertama Bursa Saham Kuala Lumpur di mana dia merupakan seorang dari Pengarahnya. Kegiatan-kegiatan seks haram ini masih berterusan walaupun siasatan polis telah dimulakan.

Sewaktu pihak polis menjalankan siasatan, satu lagi laporan polis telah dibuat oleh seorang ahli koporat yang mendakwa bahawa Datuk Seri Anwar cuba memikat isterinya ketika beliau dan isterinya mengikuti rombongan Datuk Seri Anwar ke Washington. Dalam siasatan yang dijalankan oleh pihak polis adalah terbukti Nallakaruappan juga terlibat dalam aduan yang dibuat oleh ahli korporat tersebut.

Pihak polis juga mempunyai maklumat bahawa Nallakaruppan sering mengikuti Datuk Seri Anwar ke luar negara dan menjalankan aktiviti-aktiviti sebagai orang tengah di mana membolehkan Datuk Seri Anwar dipergunakan oleh anasir-anasir jahat luar negara yang boleh mengancam keselamatan dan kesejahteraan negara. Pada 31 Ogos 98 jam 4.30 petang saya telah pergi ke rumah Nallakaruppan untuk membuat pemeriksaan kerana keterangan menunjukkan bahawa dia adalah terlibat dengan siasatan kes 50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM. Saya telah menjumpai antara lain barang-barang bukti seperti berikut:

- 125 butir peluru jenis Fiocchi 6.35 mm

- 150 butir peluru .38 special

- 96 butir peluru 12 bore

- Sepucuk pistol .38 Smith & Wesson

- Surat-surat asal peribadi kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti berikut:

i) Surat asal daripada syarikat awam yang disenaraikan di papan pertama Bursa Saham, Kuala Lumpur.

ii) Surat asal daripada sebuah syarikat awam memohon untuk membeli saham yang disenaraikan di papan pertama Bursa Saham Kuala Lumpur.

iii) Surat asal peribadi yang ditulis tangan oleh seorang Hakim Mahkamah Tinggi kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

iv) Lima surat-surat asal daripada syarikat awam yang disenaraikan di papan pertama Bursa Saham Kuala Lumpur, yang dialamatkan kepada Kementerian Kewangan memohon projek-projek Kerajaan.

v) Surat terkelas daripada Pegawai Kementerian Kewangan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

* Wang tunai bercampur-campur yang dijumpai dalam mata wang Pound Sterling, US Dollar, Singapore Dollar dan Ringgit Malaysia berjumlah lebih kurang RM 2 juta.

Saya ingin menegaskan bahawa kes ini boleh menggugat keselamatan negara sekiranya tidak disiasat dengan teliti dan menyeluruh serta tanpa 'fear or favour' di atas sebab-sebab berikut:

* Pemohon dipercayai mempunyai maklumat yang melibatkan seorang pemimpin tertinggi negara iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim.

* Berdasarkan bahawa pemohon sering menuruti sama Datuk Seri Anwar dalam menjalankan tugas-tugasnya di luar negara, adalah dikhuatiri bahawa kegiatannya boleh dieksploitasikan oleh anasir-anasir jahat di dalam dan di luar negara yang ingin menjejaskan keselamatan negara.

* Kegiatan-kegiatan pemohon dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh mendedahkan pemimpin negara tersebut diperas ugut bagi kepentingan anasir-anasir jahat di dalam dan di luar negara yang akan memudaratkan keselamatan negara.

* Sepanjang penyiasatan kes ini terdapat beberapa saksi telah diugut oleh orang-orang tertentu manakala seorang saksi lain diancam nyawanya.

* Pemohon dipercayai mempunyai akses kepada rahsia negara melalui Datuk Seri Anwar dan memungkinkan dia membocor rahsia negara.


Source: Berita Harian, Jumaat 4 September 1998.

Followers