Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Monday, June 15, 2009

PENGAKUAN SUKMA DARMAWAN SASMITAAT MADJA

2009 Jun 9

Pengakuan bersumpah Sukma Darmawan Sasmitaatmadja (Adik angkat Anwar)




Datuk Seri Anwar Ibrahim telah didakwa dan sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur atas tuduhan melakukan seks di luar tabii atau homoseksual. Antara saksi utama yang memberi keterangan dalam kes ini adalah dua personaliti sepermainan beliau.

Di kalangan kita hari ini masih menyangsikan dan mempertikaikan keterangan dan pengakuan saksi-saksi yang diketengahkan. Sebaliknya ramai suara-suara yang menuntut keadilan dan ketelusan badan kehakiman negara dalam pengendalian kes Datuk Seri Anwar Ibrahim dan selanjutnya menuduh adanya konspirasi menjatuhkan beliau dari arena politik tanahair.


Pengakuan Sukma Darmawan Sasmitaatmadja ini bukannya satu rekaan. Ianya satu pengakuan yang dibuat sendiri secara sukarela dan sedar tanpa paksaan di hadapan Majistret Jalan Raja, Kuala Lumpur pada 23 September 1998 dan diakui kebenarannya.

Marilah kita sama-sama fikirkan dan renungkan kebenarannya dan selanjutnya menilai sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim sesuai untuk memimpin generasi akan datang, bangsa, negara dan agama menuju ke alaf baru.


Pengakuan Sukma Darmawan Sasmitaatmadja

Pada jam 3.50 petang, 17.9.98, ASP Mohd Rodwan bin Mohd Yusuf dari Cawangan Pendakwaan dan Undang-Undang, Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman datang untuk membawa seorang tahanan bernama Darmawan Sasmitaatmadja untuk membuat pengakuan. Bersama ialah Dektektif Zaini bin Mohamed Diah.

Saya mempersilakan Darmawan, yang menyebut dirinya sebagai En. Sukma, duduk di kerusi di hadapan meja saya, sebelum itu saya meminta anggota polis membuka gari dan gari kemudiannya dibuka oleh Det. Zaini bin Mohamed Diah. Saya kemudian meminta kedua-dua pegawai polis tadi keluar dari bilik saya. Mereka pun berbuat demikian. Saya tentukan bilik ditutup. Sekarang tinggal saya dan En. Sukma di dalam bilik Kamar Hakim Jenayah 2.

Saya kemudian meminta En. Sukma membuka baju T warna hijau tua untuk memastikan beliau tidak mempunyai apa-apa kecerderaan di badan akibat di pukul. Saya dapati tiada apa-apa kesan yang menunjukkkan sedemikian.

Saya kemudian mengemukakan kepada En. Sukma beberapa soalan seperti berikut :

t.t

Sukma Darmawan Sasmitaatmadja
I. C : 8315878

t.t
Abdul Karim Abd. Jalil
Majistret, Jalan Raja
KL
17/9/98


Q : Bolehkah saudara beri nama dan butir-butir mengenai saudara?
A : Nama saya Sukma Darmawan Sasmitaatmadja. Berumur 37 tahun. No. I/C 8315878. Pekerjaan usahawan.

Q : Bilakah awak ditangkap?
A : 6.9.1998, pukul 1.35 petang

Q : Di manakah awak ditangkap?
A : Di Lot 10, Shopping Kompleks, KL.

Q : Di mana awak ditahan selepas ditangkap?
A : Saya dibawa ke rumah saya untuk pemeriksaan rumah. Kemudian saya di bawa ke Bukit Aman.

Q : Berapa lama awak ditahan di Bukit Aman?
A : 12 hari.

Q : Awak tahu siapa saya?
A : Hakim.

Q : Kepada siapa awak mula-mula menyatakan niat awak hendak membuat pengakuan ini?
A : Kepada pegawai polis di Bukit Aman, nama En. Rodwan bin Mohamad Yusuf.


Q : Bilakah awak mula-mula hendak membuat pengakuan?
A : Semalam 16.9.98

Q : Siapa yang jaga awak semasa awak dalam tahanan?
A : Di bawah tanggungjawab En. Rodwan.

Q : Adakah sesiapa yang mengugut atau pukul atau berjanji apa-apa atau paksa awak atau menyuruh awak buat pengakuan ini?
A : Tidak ada sesiapa.

Q : Fikir betul-betul?
A : Tidak ada sesiapa.

Q : Sekarang masih ada masa jika awak ingin tukar fikiran awak, jika awak hendak dari membuat sebarang pengakuan?
A : Saya masih dengan sukarela hendak membuat pengakuan ini.

Q : Awak mesti tahu bahawa apa-apa percakapan atau pengakuan yang awak berikan kepada saya boleh digunakan terhadap awak dalam perbicaraan awak kelak?
A : Saya faham betul. Saya masih hendak membuat pengakuan.


t.t
Sukma Darmawan Sasmitaatmadja
I.C : 8315878

t.t
Abdul Karim Abd. Jalil
Majistret, Jalan Raja, KL
17/9/98

Daripada jawapan-jawapan yang telah diberi oleh En. Sukma ke atas soalan-soalan saya di atas, dan dari pemerhatian akan kebekerjasama En. Sukma, akan tujuan kehadirannya, saya berpuas hati beliau membuat pengakuannya denga sukarela tanpa dipaksa, diugut, dipujuk ataupun dijanjikan apa-apa untuk membuat pengakuan ini.




t.t
Sukma Darmawan Sasmitaatmadja
I. C : 8315878


t.t
Abdul Karim Abd. Jalil
Majistret, Jalan Raja, KL
17/9/98


Kenyataan pengakuan dibuat oleh En. Sukma Darmawan Sasmitaatmadja, I. C 8315878.

Q : Sekarang awak sedia untuk memberitahu saya mengenai apa-apa yang hendak awak katakan?
A : Saya sedia. Saya membuat pengakuan seperti berikut :


Saya ingin menyatakan hubungan sejenis saya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dia bermula daru tahun 1976 atau 1977, saya tidak berapa ingat. Tidak ingat berapa haribulan. Tapi pasti tahunnya.

Saya datang dari Indonesia bersama ibu dan ayah saya untuk menetap dan bersekolah di Kuala Lumpur. Ibu dan bapa saya menyerah saya kepada Datuk Ibrahim dan isterinya dalam jagaan mereka sewaktu pengajian saya di Malaysia.

Saya tinggal di No. 27, Jalan SS1/43, petaling jaya. Dengan secara kebetulan saya mendapat bilik berkongsi dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Suatu hari, tidak ingat hari bulan dan waktu yang tepat, saya merasa berahi dan ingin melakukan onani. Dalam satu bilik saya tidur sekatil dengan dia. Secara kebetulan, badan dia melekat pada badan saya termasuk kemaluan dia berada di telapak tangan saya. Dengan otomatik saya menguitkan kemaluan beliau dengan tangan saya dan beberapa saat air mani dia keluar tetapi air mani saya tidak keluar. Itu detik-detik permulaan saya dengan dia dan berterusan dalam seminggu sekali kurang lebih dalam setahun.

Selepas setahun, hubungan kami semakin intim dan bermulalah hubungan oral seks saya terhadap dia. Selepas setahun kemudian dia ada melakukan liwat terhadap saya dengan menggunakan baby cream. Dia berlaku berselang seli di antara onani, liwat dan oral.

Setelah Dato Seri Anwar Ibrahim berkahwin beliau berpindah ke rumah sewa di Seksyen 17. Saya sekali sekala datang ke rumah beliau. Di rumah ini dalam jangka 3 atau 6 bulan saya tidak mempunyai apa-apa dengan dia. Tapi selepas itu kami ada menjalinkan hubungan berselang seli di antara liwat, oral atau onani dan kurang lebih sebulan sekali atau dua.

Kemudian kami berpindah ke Subang Jaya. Di sini saya hanya tinggal bersama dia dua bulan terakhir dalam setahun. Kerana saya kembali ke Indonesia pada waktu itu selama sebelas bulan. Pejalinan ini berterusan tetapi berkurangan.

Selepas setahun Dato’ Seri Anwar Ibrahim tinggal di Subang Jaya kami berpindah ke Seksyen 14 Petaling Jaya. Di sini terjalin juga hubungan di antara saya dengan dia dalam sebulan sekali atau dua. Kami berpindah kemudian ke No. 8, Jalan Setiamurni 1, Bukit Damansara iaitu kediaman rasmi peribadi beliau.

Di dalam rumah saya mendapat bilik sendiri dan hubungan ini tetap berlaku dalam satu atau dua kali sebulan. Dalam kurang lebih kami menetap di Bukit Damansara selama 3 ½ tahun, kalau tidak silap. Kemudian kami berpindah ke rumah rasmi kerajaan di 47, Jalan Damansara, Damansara, Kuala Lumpur.

Selama di sini hubungan sejenis saya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim agak renggang kerana saya berpindah ke rumah peribadi saya di 10/7/2 Tivoli Villas, Bukit Bandaraya. Walau bagaimanapun jalinan ini tetap terjadi walaupun sekali sekala. Ini kurang lebih dalam tahun 1991/92.

Di rumah 47, Jalan Damansara, Damansara saya pernah memperkenalkan secara tidak langsung kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim kawan saya bernama Ismail. Kami bertiga melakukan hubungan sejenis dengan cara oral dan onani tetapi saya berperanan hanya sebagai penonton. Dato’ Seri Anwar Ibrahim cuba meliwat Ismail tetapi ianya gagal kerana salah kedudukan. Ianya berlaku atau keadaan ini sebanyak tiga kali setiap minggu. Di kejadian ketiga saya tidak lagi melihat perhubungan beliau dengan Ismail kerana saya menunggu di bilik air.

Semua kejadian ini berlaku di bilik tetamu (bilik tidur tamu) yang mana saya pun tidur di bilik ini apabila berkunjung di rumah ini.

Dalam lebih kurang dua atau tiga tahun yang lalu waktu dan tahun yang tepat saya tidak ingat saya pernah membawa Datuk Seri Anwar Ibrahim ke rumah saya untuk bertemu Azizan (pemandu kereta Datuk Seri) di rumah saya atas permintaan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk melakukan hubungan sejenis. Rumah saya ini di Tivoli Villas tadi.

Dianiaya terjadi seperti begini. Saya membuat janji kepada Azizan agar beliau datang ke Tivoli Villas pada pukul 7.30 petang. Pada pukul 7.00 petang saya menjemput Datuk Seri Anwar Ibrahim dari rumah rasmi beliau ke Tivoli Villas. Kami tiba di Tivoli Villas pada 7.15 petang, kurang lebih, dan pada 7.30 petang, Azizan datang ke rumah saya dengan kenderaan beliau sendiri.

Setelah kami bertiga bersama, Datuk Seri Anwar dan Azizan membuka baju masing-masing untuk mengadakan hubungan sejenis. Saya ada melihat hubungan mereka berdua sekejap-sekejap. Di antara hubungan mereka ianya terjadi oral dan liwat iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim melakukan ke Azizan dengan menggunakan cream baby tanpa menggunakan kondom. Selepas air mani Datuk Seri Anwat keluar Azizan mengajak saya untuk melakukan liwat terhadapnya. Tapi saya tidak mencapai ke tahap maksimum.

Semasa saya melakukan liwat ke atas Azizan, Datuk Seri Anwar berada di bilik air. Kejadian ini berlaku tiga kali di rumah saya di Tivoli Villas tetapi tetapi kali ketiga saya tidak menonton atau melakukan hubungan sejenis bersama mereka. Mereka hanya melakukan berdua dan saya menunggu di luar kamar.

Selepas dari kejadian ini, Azizan pernah meminta pinjaman wang sebanyak RM7,000 daripada Datuk Seri Anwar. Datuk Seri Anwar memberikannya melalui saya. Saya memberikannya kepada Azizan sebanyak RM7,000.

Sepanjang perhubungan saya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim saya hanya berperanan sebagai pasif dan Datuk Seri Anwar sebagai aktif. Posisi kedudukan seks saya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, saya sentiasa melakukan secara mengiring atau menyorong dan meniarap. Selama hubungan saya dengan beliau, beliau tidak pernah menggunakan kondom.

Hubungan seks terakhir saya dengan beliau kurang lebih di antara bulan Mac atau April 1998 disebabkan kesibukan kerja beliau.

Itu sahaja yang hendak saya katakan mengenai pengakuan saya terhadap hubungan seks saya dengan Datuk Seri Anwar,

t.t
Sukma Darmawan Sasmitaatmadja
I. C 8315878

t.t
Abdul Karim Abd. Jalil
Majistret KL
17.9.98
6.00 p.m






Q : Ada apa-apa lagi yang hendak kamu tambah?
A : Daripada hubungan seks saya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim kebanyakkan atas permintaan Datuk Seri. Saya hanya memberi atas permintaan. Saya tidak mahu membuat apa-apa pengakuan.

Saya percaya yang akuan salah ini dibuat dengan secara sukarela. Ini diambil di hadapan dan pada pendengaran saya sendiri dan telah dibacakan balik kepadanya dan dia mengaku betul serta mengandungi isi-isi yang penuh dan benar mengenai apa-apa yang disebutnya.


t.t
Sukma Darmawan Sasmitaatmadja
I. C 8315878

t.t
Abdul Karim Abd. Jalil
Majistret KL
17.9.98
6.00 p.m














2 ulasan:

Ah Chai berkata...

Aiyoo... stim baca cerita liwat nih... Macam baca cerpen lucah jer.. heheh

PalestinIsOneFromJewBcoz2PartyKnowWhatIsIslamPower berkata...

satu je masalah nye..
utube ada plak cerita terbalik
sukma cakap xde liwat..
masih 50-50..wallahualam..

jgn focus kat liwat,,org x caya..tp dia liwat org melayu.. dia liwat agama.. tu yg risau..

No comments:

Followers