Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Sunday, June 28, 2009

HELAH BASI

Sunday, June 28, 2009

UNSPIN: Tuduh Mahkamah tidak bebas helah murah dan basi

Oleh Abang Bulanja

Suatu ketika dahulu Anwar Ibrahim dengan lantang membuat kenyataan bahawa beliau bersedia menjawab segala pertuduhan liwat beliau di mahkamah. Dia tidak takut kerana dia kata ada bukti dan saksi alibi. Dalam sebulan ini, kita terasa hairan mengapa Anwar bersungguh mahu menghalang perbicaraan daripada berlangsung. Macam mana dia kata dia bersedia hadapi mahkamah?

Jika benar Anwar mahu membersihkan dirinya, bukankah ini masa terbaik untuk beliau menjawab semua soalan di mahkamah. Bukankah ini juga pentas terbaik untuk para peguamnya menyerang dan menjatuhkan kredebiliti Saiful (mangsa), bukti dan laporan Doktor sekaligus membebaskan Anwar.

Untuk menguatkan sandiwara Anwar yang kini takut menghadapi mahkamah macam orang bersalah, Anwar melalui penyokongnya mengguna helah murah dan basi mendakwa mahkamah tidak bebas.

Untuk mereka kata sedmikian, fahamkah mereka undang-undang? Bolehkah difahami ayat-ayat undang-undang lebih dari dua tiga para? Hujah mereka hanya berdasarkan hujah-hujah logik peguambela. Mereka tidak dengar hujah-hujah logik pendakwa. Mereka tidak membaca keterangan-keterangan penuh Anwar, dan Saiful. Mahkamah belum bicara, dan beri keputusan, maka tidak adalah dokumen penghakiman untuk dikaji samada mahkamah tidak bebas atau bebas?

Bolehkah penyokong-penyokong Anwar ini mengumpul dan mementelaah semua maklumat-maklumat ini dan membuat pendirian bebas yang mengambilkira hujah-hujah peguambela dan pendakwa? Tidak sebarang peguam boleh lakukan ini. Mungin agak susah penyokong Anwar yang kebanyakkan buta undang-undang lakukan juga.

Macam mana mereka boleh kata mahkamah tidak bebas sebelum perbicaraan bermula?

11 comments:

CHAIRMAN KAGA said...

tuan unspinners,
kao cakap kita tak dengar hujah pendakwa raya. bagi kes pendakwaan segalanya berpaksi atas keterangan azizan. bukti lain seperti tilam tu aku rasa satu dunia boleh ketawa. maka aku nak tanya engkao, kalau meliwat tu dah menjadi pekara yang teramat keji, bagaimana kita boleh mempercayai keterangan seorang yang sudi diliwat.

ini yang kita belenggu. lagipun hanya orang dah pekak dan buta akan mengganggap bahawa tiada pengaruh kerajaan didalam bidang kehakiman. pekara ni telah dijelaskan didalam suhuranjaya pita lingam. adakah kamu mengganggap para cendikawan dan orang yang prinsipnya tinggi sepert Tan Sri Haider, mereka tu bodoh?

aku juga nak dapat tahu apakah pandangan tuan un-putar terhadap langkah kerajaan yang memberi biasiswa berdasarkan meritokrasi. aku nampak 1 malaysia dengan malaysian malaysia semuanya sama. aku tahu ni tidak berkait langsung dengan modal liwat dan seks yang banyak diperbincangkan diblog ni

CHAIRMAN KAGA said...

dan parpu bacul, aku tanya hang juga. 1 malaysia sama aje dengan malaysian malaysia. syiok sungguh kao menjadi balaci ameno kan?

Anonymous said...

I say Kaga jgn cun-fuse & jgn cuba nak cun-fuse. Pasal apa ko ketawa pasal tilam? Tilam itu tilam keramat bagi nko lah - Anwar dan Syamsidar sudah sapu air mani depa atas tilam itu. Elok ko cari tilam itu buat tokong keramat. Tilam tu tak ada kena mengena dgn kes liwat.

DNA Anwar & Syamsidar sudah cun-firm atas tilam itu. Ini bermaksud Anwar dan Syamsidar BUKAN main guli batu atas tilam itu.

Hari Isnin sampai Khamis mungkin dia sudi. Tapi hari Jumaat pula dia tak sudi. Itu sudah salah. Anwar sudah silap hari lah.

Habis sudah tentu yg lepaskan Anwar dpd hukum penjara 9 tahun atas sebab liwat pun mesti ada pengaruh Kerajan lah? Inilah lojik awak.

Anwar patutnya merengkok dlm penjara lagi empat tahun tapi "pengaruh Kerajaan" telah membebaskan Anwar. Sekarang, 'pengaruh Kerajaan' yg sama akan masukkan Anwar ke dalam penjara balik? Macam itu kah? Ini apa punya lojik Kaga?


Biasiswa meritokrasi? Takpe lah, bagi org yg bodoh masih ada lagi biassiwa tak meritokrasi. Jgn takut. Ko pun mesti boleh dapat - yg bukan meritokrasi.

Walaayahaabla wal muntah sireen.

Hiryu Akagi Kaga

CHAIRMAN KAGA said...

kao ni tak pernah tengok cerita CSI. air mani tidak akan splatter macam tu aje. kao kena tahu apakah kandungan air mani tu. ianya adalah koloid dan dikeluarkan bukan dengan tekanan yang tinggi.
dan kalao tidak keluar dengan tekanan yang tinggi macam mana air mani boleh berterabur seperti ianya terkeluar dari pam yang besaq?
ni prinsip mekanik bendalir. aku rasa kao semua ni belum lagi tahu tentang benda ni. kedua, kalau betul tilam tu banyak dipergunakan oleh seorang Timbalan Perdana Menteri, takkan depa tak guna matteress protector? kerana tu mereka mereka yang dah bijak dah tahu sampel air mani yang ditemui telah sengaja diletakan, cakap bahasa inggeris - exogenously. tu kao masih tak paham?

No II - kao kata anwar tu perlu merengkok dlm penjara. kalau dia telah diperkerjakan oleh rejim mahadey, kita lihat rejim pak lah, kerana dianya orang yang beriman enggan mengikut cara macam tu. sekarang kabinet mahajib dah kembali berkuasa - ni yang kita namakan flip flop. kadang kadang depa tulus, kadang kadang depa macam mamak geng. aku pun dah keliru

Anonymous said...

Itu ko punya klentong. Ko kata Anwar punye air mani depa perah bila Anwar dalam lockup. Habis Syamsidar punya air mani depa perah dari mana?

Depa main atas tilam itu bukan sekali dua kali. Dah banyak kali. Nallakaruppan lagi tahu berapa kali depa main atas tilam tu.

Air mani tu depa jumpa dari atas sampai ke bawah sebab Anwar dan Syamsidar guna style macam macam lah. 69, 78, 66, 99 macam2 style. Itu pasal dia punya air mani mancut merata.

Anwar dan Syamsidar pi kat Tivoli Villa bukan nak tidur lena macam tidur malam. Depa pi sana buat quickie. Siapa nak hias katil macam malam pengantin? Kunci apartmen itu Nalla yang pegang. Mana Nalla tahu pasal hias bilik pengantin.

Forensik boleh kesan DNA sampai microgram. Tak payah satu baldi penuh baru boleh kesan. Aziz Addruse telah bawa masuk pakar forensic DNA Mat Salleh. Depa soal Polis Forensik Lim Kong Boon pun banyak tu juga. Tak boleh cabar sikit pun pasal kandungan DNA. DNA itu Anwar dan Syamsidar punya. Itu confirm.

Kau cuba nak klentong DNA tu depa perah masa Anwar dalam lokap. Ini cakap bodoh. Nak perah DNA lembu jantan pun kena pakai letrik shock.

Habis depa letak wayar letrik kat teluq Anwar ke? Tapi teluq dia tak goreng pun?

Habis macam mana depa perah air mani Syamsidar pula? Dia mancut bergelen2 air mani tang mana pula? Sampai Polis boleh pi ambil air mani Syamsidar cukup satu baldi?

Pendekar Perak said...

Salam Tuan, saya jarang memberi komen tetapi apa nila saya melihat kedangkalan seseorang yang taksub seperti KAGA, saya terpaksa memberi komen.

Kamu memang seorang manusia yang dangkal dan dungu KAGA!

Soalan kamu selalunya tidak relevan langsung. Memalukan betul!

kuntakinte said...

salam, hoi kaga...yang kau nak libatkan kes Lingam tu apasal....itu lumrah lah bro....bukan semua makan lumpur macam kau...

cuba untuk melobi untuk naik pangkat atau untuk mendapat sesuatu jawatan jadi amalan semua orang yang bercita2 nak nak pangkat....semua org cuba nak lobi untuk naik pangkat..tetapi tak semestinya mereka tidak layak...dalam kes lingam mana ada hakim atau pendakwa raya yang terlibat dengan kes anwar...

Aku kenal hairany dan keluarganya bro....aku tahu cerita dari hairany....AN War kau nak bela syaitan berbentuk manusia alim...tak pasl2 dapat dosa bro... keluarga Hairany sedekah pisang di masjid Kg Sungai tapah apabila ANWar dijatuh hukuman bro....

tatmakkau said...

Chairman Kaga

Anwar kena time Pak Lah bukan time Najib. Masa Anwar keluar, time Pak Lah jugak.

Macam mana pula boleh kata salahkan Najib? Inilah dungunya Chairman agak2.

Kamu ni cun-fused

Tatmakkau said...

Biasiswa luar topik lah. Itu bukan urusan topik ini. Kau tulis pandangan di blog kamu, Chairman AGak2. Nak dengar pandangan kamu.

Anonymous said...

first time aku masuk blog chairman kaga. hahaha...

blog mcm bdak sekolah, ckp mcm tau DNA la, makanik bendalir laaa hahaha...air pala otak ko yg mengalir la kaga...haha

skrg baru ko tau la , dulu tahun 98boleh la kau putarrr...

this time around ....mintak maap laa,....

sixty

Anonymous said...

chairman kaga pecaya cite csi..kuang kuang kuang..alahai

No comments:

Followers