Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Thursday, July 30, 2009

Wednesday, July 29, 2009

CANTIK SUNGGUH NUKILAN PENA INI

Tuesday, July 28, 2009

Insan Yang Budiman


Bijak pandai ada berpesan;

"Manusia yang budiman akan dapat mengambil manfa'at dari musuh-musuhnya".

Demikianlah juga pepatah melayu pernah bermadah;

"Hendak tahu baiknya orang, tanyakan kepada kawannya,
Hendak tahu buruknya orang, tanyakan kepada musuhnya".

Berbagai tomahan dan ejekan dihamburkan oleh orang yang bencinya terhadap sesuatu itu meluap-luap. Yang perlu ditanya ialah, benci kerana apa? Selalunya tiada jawapan, tetapi yang pasti ialah nafsu amarah yang tidak terkata. Akhirnya apabila hilang segala hujah, bosan asyik ditanya, keluarlah dari mulut tanpa mampu ditapis lagi, "UMNO boleh pergi jahanam!" terjemahan Inggerisnya "UMNO can go to hell!".

Orang kata, apa yang keluar dimulut, datangnya dari hati!. Kalau kotor yang keluar, kotorlah hatinya! Itu adalah kuasa Allah SWT yang Maha Pencipta. Sebab itulah agaknya manusia dibezakan dari haiwan dengan dianugerah otak, supaya boleh berfikir dan iman supaya boleh bertakwa.

Kadangkala sebagai ubat untuk hati, elok juga terkeluar apa yang terbuku didalamnya, supaya tidak dipendam, bengkak boleh bawa mati!

Bagi yang dikasihiNya, iman dan takwa jadi penawar, mampu mengawal nafsu. Namun Allah jua yang Maha Berkuasa, walau pandai mana pun manusia menahan dan menyembunyi, hakikat diri akan terpancar tanpa dapat dielak mahupun dikawal, kerana Allah Maha Mengetahui apa yang tersembunyi! Manusia boleh menopengkan diri tetapi kehendak Allah bukan sahaja yang dzahir, apa yang ada dalam hati juga boleh diketahui dan ditontoni orang, dengan kuasaNya. Maka itulah kita kena berawas, kerana kata-kata ialah refleksi diri!

Seperkara yang membuatkan perasaan jadi bongkak dan sombong ialah kerana percaya dengan dakyah sendiri yang mengatakan musuh, iaitu, UMNO sudah kalah! Benarkah UMNO kalah? Tidak, bukan sahaja statistik dan sudut pandang politik menafikan apa yang cuba digambarkan oleh PAS, tetapi sebenarnya PAS bukan sahaja tewas menangani ujian Allah, tetapi semakin ditunjukkan siapakah dirinya sebenar. Semua ini berlaku dengan kehendak Allah SWT, dan PAS tidak berkuasa menopengkan dirinya lagi! Maka itu sebenarnya PAS adalah pihak yang tewas dengan ujian Allah, dan sedang lemas dengan perasaan yang bongkak dan gila dalam kemaruk hendakkan menang!

Kerendahan diri dan sikap keterbukaan yang berlapang dada, yang ada pada pemimpin UMNO, kita sanjung. Ini adalah sikap mulia ajaran Islam. UMNO menghadapi PAS dengan keyakinan orang yang berada dipihak yang benar. UMNO sentiasa bersikap redha dan berusaha membaiki diri, kerana perjuangannya berasaskan untuk Agama, Bangsa dan Negara. UMNO bertekad untuk berkhidmat kepada rakyat dengan slogan baru "Rakyat DiDahulukan, Pencapaian di Utamakan". Bukankah kita diajar untuk membenarkan benda yang benar? Mengapa perlu dinafikan usaha orang lain, hanya kerana kita sendiri tidak mampu?

"UMNO in denial"? Itu cakap-cakap orang yang bermain dengan kata-kata dengan niat untuk menyesatkan dan mengelirukan orang agar dia dilihat benar!

Hakikatnya, lendir-lendir dari kotoran yang meliputi tubuh badan komplot "sehati tidak sejiwa" itu sedang meleleh laju menunggu masa untuk meninggalkan jasad,meninggalkan episod hitam didalam sejarah negara bangsa yang bertuah ini.

Mereka sedang bergelut, untuk menegakkan benang yang basah. Guna mengguna dengan rakus dan gelabah kerana satu perkara yang pasti ialah, perjuangan bagi tuduhan meliwat sedang merimaskan. Untung sabut timbul, untung batu tenggelam, dan tenggelam bersamanya nanti, ialah PKR, kedalam kegelapan lubang yang hitam itu?

Masa itu tetap akan tiba, apa akan jadi, tidak dapat hendak diduga.
Benar atau salah, hanya siampunya akhlak yang boleh kata. Bab ini membuat PAS huru-hara. Kalau tidak sekarang, bila? UMNO mesti dijahanamkan segera, jika tidak, habislah kita! Tanpa sidia nanti, siapa nak bagi kita muka? Walau kelakunya curiga, demi kuasa yang hendak dikira, kita harus terus guna dia. Asal tak haram, kita kira harus, boleh sahaja. DAP? Nanyalah kita? Semua orang dah tahu apa dia kata tentang kita! UMNO celaka ini pula, masih bertenaga dan semakin membara. Nak kita rujuk, jadi pekasamlah kita. Tidak boleh kita berundur, jadi apa lagi nak kata? Pergi Jahanamlah UMNO! Habis cerita! Alang-alang menggenggam bara,biar sahaja jadi abu!

Begitulah, agaknya, yang bermain dikepala Nik Aziz, Tuan Guru kepada pengikutnya. Kata apa pun terhadap dia ini, akan disanggah oleh pengikut-pengikutnya. Taksubnya sesetengah mereka itu, sampai tengok gambar dia pun, sudah mendapat pahala! Apa kurangnya pengikut-pengikut kepada orang lain yang juga bergelar Tuan Guru seperti Ayah Pin, Penguasa Kerajaan DiLangit dan Kahar "Rasul Melayu"yang hilang setelah meletakkan jawatan sebagai "Rasul Melayu" apabila ditangkap, kononnya kerana Al Quran sudah lengkap jadi dia boleh letak jawatan. Kini Ayah Pin dan Kahar lari menghilangkan diri, takut menghadapi bicara oleh penguasa. Agaknya dulu, sebelum ditangkap, dialah orang yang paling hebat sampai air kaki pun diminum orang!

Nik Aziz suka dipanggil Tuan Guru, diberikan pangkat "Mursyidul Am" oleh pengikut dan ahli-ahli parti PAS. Kita diluar ini pun, sebagai orang berbudaya, panggillah dia sepertimana dia mahu dipanggil dan dikenali. Namun jangan lantas kita keliru dengan nama mahupun gelaran, kerana yang bermakna ialah apa yang dihati. Oleh kerana itu tidak mungkin kita ketahui, hanya amal dan perbuatan yang boleh kita nilai dan selebihnya ialah, kata-kata dari mulut yang tersembur dari hati!

Monday, July 27, 2009

TRIBUTE TO ANWAR AL JUBURI






EPISOD YANG SEDANG KITA TUNGGU TUNGGU


KLIK PIC KASI BESAR
BOLEH TAMPAL KAT POKOK!!

DULU GUA PUN TERSOKONG!!

KLIK GAMBAR BAGI BESAQ


Monday, July 27, 2009



2 September 1998, 2 September 2004, 2 September 2009

2 September 1998

Anwar Ibrahim dipecat dari kabinet ketika memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri. Dia sebelum itu pernah memangku jawatan Perdana Menteri ketika Dr. M bercuti 3 bulan dalam tahun 1997. Dia dipecat kerana satu pertuduhan yang serius. Berkaitan maruah, aib dan keluarbiasaan norma masyarakat Timur. Dia dikatakan terlalu seronok melakukan liwat atas pembantu-pembantunya dan Dr. M yang mula-mulanya tidak percaya, sudah tidak mampu menahan ketidakpercayaannya lagi atas perbuatan Anwar. Tetapi nasib Anwar tidak diketahui sekiranya dia tidak cenderung memihak kepada IMF yang cuba memberi pinjaman kewangan bagi menyelamatkan ekonomi negara yang tenat akibat 'Krisis Matawang 1997'.

Pada tahun 1999, 60% Melayu berjaya ditipu Anwar dalam PRU10 lalu mereka menyokongnya. Mujurlah Cina dan India yang berterima kasih dan terpesona dengan idea-idea magis Dr. M yang membawa negara keluar dari kemelut ekonomi dengan cara tersendiri, membuatkan BN utuh memerintah dengan menyaksikan Cina-cina ini mula mendapat 'reward' mereka sedikit demi sedikit.


2 September 2004

Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara setelah 6 tahun diringkukkan oleh undang-undang berkenaan salahguna wang dan rasuah. Hukuman keatasnya tidaklah sependek itu. Tetapi sandiwara tahap tertinggi dengan topang tengkuk, sakit belakang, racun arsenik (tak mati-mati jugak) dan bermacam-macam lagi, membuatkan hakim menggugurkan sambungan hukuman penjara yang bersabit dengan kesalahan LIWAT. Kesilapan Pak Lah dan KJ yang melepaskan oportunis pro-Yahudi ini akhirnya membawa malapetaka hebat kepada politik Malaysia.

Hari ini, perpaduan kaum menjadi seburuk tahun 60an. Cuma, tiada parang, pisau, belantan dan kayu-kayan untuk menjadi senjata. Cukup sekadar keyboard-keyboard komputer. Permusuhan dan pergeseran kaum memang sentiasa berlaku di ruang siber.


2 September 2009



Apakah selepas genap 5 tahun Anwar Ibrahim terlepas, dia akan dihumban semula ke neraka dunia melalui sebuah pertuduhan yang lengkap bukti dan saksinya? Itu kita belum boleh tahu sebab tarikhnya belum tiba.

Namun, apa yang pasti, Anwar Ibrahim semakin tidak dipercayai. Popularitinya menurun dan dia mula dipandang jelek oleh para penyokongnya sendiri. Apatah lagi mereka yang tidak menyokongnya.

Adakah 2 September 2009 akan memberi kesan besar ke atas politik Anwar khususnya, Malaysia amnya.Tetapi sesungguhnya, seorang berdarah Yahudi sangat licik. Anwar yang telah disuntik berdos-dos doktrik Yahudi sudah tentu mempunyai pengetahuan tentang mengapa 2 SEPTEMBER menjadi tarikh yang selalu hadir dalam hidupnya.

Tetapi sehebat manapun dia, Tuhan lebih berkuasa atas sesuatu. Anwar pasti menerima nasib malangnya. Adakah pada 2 September ini? Tiada siapa mampu meramal. Sebab ada yang menggelarkan Anwar ialah BAPA RASUAH ASIA. Semua dia akan bayar. Kecuali penyokongnya, ahli partinya dan mereka yang berjaya dipukaunya.

Sunday, July 26, 2009

AYOOO YOOOO SIVAJI ANU WAR AL JUBURI

Teoh Bong Hock mangsa CIA/NED?


Dicatat oleh tukang taip 7/19/2009




Di Iran selepas kemenangan Mahmood Ahmedinejad dalam pilihanraya Presiden 12 Jun, telah berlaku arus bantahan dari penduduk Iran yang menyokong perjuangan Mir Mousavi yang mendokong reformasi ke atas Iran. Dalam kekalutan politik, bantahan demi bantahan dan tunjuk perasaan dikatakan Amerika Syarikat telah memainkan peranan penting disebalik pembunuhan Neda Agha-Soltan, gadis Iran berusia 26 tahun yang mati tertembak dan kini menjadi simbol perjuangan kelompok reformasi terhadap pemerintah Iran.

"Kematian Neda sangat mencurigakan," kata Duta Besar Iran untuk Mexico Mohammad Hassan Ghadiri, seperti dipetik CNN, Jumaat (26/6/2009).

"Pertanyaan saya adalah, bagaimana Neda boleh ditembak dari belakang, diperlakukan di depan sekumpulan jurugambar, dan ditembak di tempat yang tidak terdapat banyak penunjuk perasaan?"

Ghadiri menganggap perisik Amerika CIA atau agen perisik barat yang
bertanggung jawab atas kematian gadis tersebut.

"Jadi, jika CIA ingin membunuh orang dan mengaitnya dengan kerajaan, maka memilih perempuan tersebut sebagai korban adalah pilihan yang tepat, kerana kematiannya akan menarik simpati," kata Ghadiri.

Dalam rakaman video seolah menunjukkan Neda tertembak di bahagian dada, namun Ghadiri mengatakan bahawa peluru dijumpai di bahagian kepala dan peluru yang digunakan bukanlah jenis yang digunakan di Iran.

"Ini adalah kaedah yang digunakan pengganas, CIA, dan agen perisikan barat," kata Ghadiri.

"Mereka ingin melihat darah mengalir dalam kelompok golongan yang terlibat dengan demonstrasi, jadi mereka dapat menggunakannya untuk melawan Republik Islam Iran. Ini adalah kaedah biasa yang digunakan CIA di kebanyakkan negara," kata pegawai diplomatik Iran tersebut.


Walaupun kenyataan Ghadiri menyatakan Amerika terlibat, jurucakap CIA George Little tetap menafikan ia perbuatan CIA dan menganggap mustahil mereka yang bertanggung jawab atas kematian perempuan tersebut.

Antara pihak yang digunakan oleh CIA untuk membantu puak penentang di Iran dan mana2 negara sasaran ialah National Endowment for Democracy (NED) sebuah organisasi yang dibiayai oleh pihak berkuasa Amerika Syarikat. Melalui organisasi ini mereka akan cuba mempromosi demokrasi ala Amerika kepada negara yang dianggap musuh kepada Amerika dalam usaha untuk menguasai dunia, oleh itu pelbagai cara direncana untuk menggerakan demokrasi di China, Iran, korea Utara, Zimbabwe dan juga di Rusia, malah melibatkan juga kerja-kerja demokrasi di negara islam seperti Iran, Syiria dan negara lain yang dilihat mempunyai hubungan yang tidak pro kepada Amerika.

Terdapat juga dakwaan kukuh mengatakan gelombang hijau yang tercetus di Iran yang menyokong Mir Mousavi adalah permainan NED untuk membangkitkan sentimen sokongan rakyat.

Di Urumqi China, gara-gara Rabiya Kadeer telah menyaksikan kaum minoriti Uighur menghadapi konflik dengan etnik Han di China, Menurut pihak berkuasa China, Rabiya yang tinggal di Amerika memainkan peranan penting untuk mewujudkan konflik di antara etik Uighur dan Han.

Apabila konflik di China berlaku, antara negara awal yang bersuara ialah Turki melalui Racep Tayeb Erdorgan, timbul persoalan kenapa Turki begitu cepat memberi respon keadaan tersebut. Adakah kekecohan di Urumqi juga didalangi oleh CIA melalui NED klik sini dan Turki melalui Erdorgan terlibat dengan konspirasi tersebut, kerana ia seolah sebuah modus operandi dua dalam satu iaitu untuk menjadikan Erdorgan hero umat islam dan pada masa yang sama dapat mengkucar-kacirkan politik negara China. klik sini

Erdorgan kini dianggap pemimpin Turki yang mempunyai hubungan yang akrab dengan Amerika, dibawahanya Turki dianggap sebagai negara Islam contoh yang mengamalkan demokrasi yang ditaja oleh NED malah kemenangan AKP di Turki dilihat mendapat sokongan pihak Amerika.


Tindakan Erdorgan mengkritik kerajaan China itu sebenarnya adalah tepat namun timbul persoalan, kenapa umat islam Kurdis di Turki, Erdorgan juga yang memerangi mereka? ini yang menimbulkan persoalan umat islam mengenai Erdorgan, adakah beliau jujur mengkritik China atau lebih kepada membaca skrip yang ditulis CIA.

Apa yang boleh dikatakan mungkin wujud kongspirasi CIA Amerika dan sekutunya atas apa yang berlaku di Xinjiang, China. Dalam usaha untuk memecahbelahkan negara China, umat islam telah dipergunakan demi kepentingan politik mereka sesudah gerakan pembebasan Tibet gagal.

Setelah beratus tahun kewujudan negara China, sebenarnya tidak ada bukti orang China pernah menindas dan menakluk negara lain, seperti mana Amerika menindas umat islam. Malah China seringkali dilihat sebagai rakan umat islam, Malah sewaktu pemerintahan Dinasti Ming Maharaja China dikatakan dikelilingi oleh pembesar beragama islam, sehinggakan Laksamana Cheng Ho yang diutus belayar ke negara lain sebagai utusan untuk melebarkan hubungan diplomatik China pun dikatakan beragama Islam. Mungkin tidak salah kita mengandaikan apa yang berlaku di China sebenarnya lebih kepada permasalahan sesama etnik, namun ia cuba dibawa kepada permasalahan penindasan etnik dan agama kelompok minoriti.


Di Malaysia saat ini dilaporkan seorang etnik minoriti cina dilaporkan telah terbunuh selepas dibawa agensi pihak berkuasa (SPRM) untuk membantu siasatan penyelewengan peruntukan perbelanjaan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kerajaan Negeri Selangor.

Kematian pembantu peribadi kepada Exco Kerajaan Selangor itu dianggap misteri kerana ia merupakan saksi kepada pihak berkuasa. Sekiranya pihak berkuasa yang ingin membunuh saksi secara logik tidak masuk akal ia dilakukan dengan kaedah sedemikian, sebab itu andaian mengatakan SPRM terlibat adalah boleh dipertikai, kerana mana mungkin saksi mereka sendiri ingin dibunuh dan ia dilakukan dilokasi siasatan dijalankan.


Timbul persolan siapa yang berani membunuh Teoh Bong Hock, dan ia dikaitkan dengan pihak berkuasa Malaysia, dan yang lebih janggal lagi mayatnya ditemui dibangunan bersebelah bangunan agensi tersebut.

Yang ajaibnya peristiwa kematian lelaki tersebut berlaku di saat pemimpin utama pembangkang iaitu Anwar Ibrahim sedang menghadapi tuduhan di mahkamah atas tuduhan melakukan liwat ke atas pembantu peribadinya. Dan ia berlaku dalam tempoh serentak sewaktu kesnya sedang dibicarakan.

Pada masa yang sama Kerajaan Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat yang juga terdiri daripada parti yang sama diwakili oleh Anwar Ibrahim sedang menghadapi pelbagai masalah, dari tuduhan penyelewengan kuasa, masalah perkaitan kongsi gelap exco kerajaan negeri dan salah laku Menteri Besarnya.


Adakah mungkin apa yang berlaku ini adalah usaha terancang untuk mengalihkan isu dihadapi pembangkang dan perancangan untuk memburukkan imej SPRM seterusnya kerajaan Malaysia supaya kredibiliti hilang dimata umum.



Sorotan kejadian
Dalam tempoh seminggu sebelum kes kematian Teoh Bong Hock berlaku, kita menyaksikan Anwar sempat ke Australia untuk memberi pandangan mengenai Islam dan barat kepada dalam satu program disana. Seperti yang diketahui Ausralia merupakan polis bagi negara Asia yang dilantik Amerika selain Singapura.



Sebaik Anwar kembali ke Malaysia, Anwar telah mengadakan roadshow seluruh Selangor untuk mewujudkan momentum rakyat membenci kerajaan, namun ia gagal. Dan pada masa yang sama Azmin Ali orang yang rapat dengan Anwar Ibrahim telah mencetuskan pergeseran dengan Menteri Besar Khalid Ibrahim, apabila menyarankan exco Selangor dirombak.

Melalui Wee Choo Keong pula dilemparkan tuduhan exco Selangor menpunyai kaitan dengan kongsi gelap. Kedua-dua saranan ini menyebabkan wujud kekecohan dalam politik Selangor.

Dalam saat ini seolah SPRM terperangkap dengan perancangan Anwar CIA. Kerana selepas itu, pihak SPRM membuat serbuan kepada Adun Selangor untuk membuat siasatan. Dan ada pegawai Adun Selangor telah dipanggil oleh pihak berkuasa ke pejabat SPRM untuk disoal siasat. Sehinggalah berlakunya kematian Teoh Bong Hock dalam keadaan penuh misteri.


Perkara yang pelik lagi SPRM dikatakan tidak mempunyai kemudahan CCTV secara meyeluruh, adakah perkara ini sebenarnya sudah diketahui oleh agen Anwar untuk melakukan tindakan seterusnya.


Secara kebetulan pejabat SPRM di Plaza Masalam, merupakan bangunan yang dikongsi bersama dengan pelbagai agensi lain samaada swasta atau agensi kerajaan.Dengan itu akses orang ramai ke bangunan tersebut tentulah tidak seketat akses ke bangunan Pejabat Peguam Negara atau bangunan SUK negeri. Adakah mungkin semua aspek ini sudah diambil kira sewaktu tindakan membunuh Beng Hock dilakukan.


Kini semua cakap-cakap mengenai masalah penyelewengan kerajaan negeri Selangor sudah senyap, dan masalah Anwar dan kes liwatnya juga sepi.


Adakah boleh kita katakan apa yang berlaku ini semuanya adalah konspirasi pihak CIA untuk membantu Anwar berkuasa di Malaysia?


Sewaktu di Australia tidak mustahil semua perkembangan politik di Malaysia Anwar akan melaporkan kepada agen CIA disana dan pihak CIA memberi panduan bagaimana untuk menyelesaikan masalah. Anwar dan NED sebenarnya tidak dapat dipisahkan, kerana projek demokrasi yang dipelopori Anwar sekarang merupakan projek NED, dan ia merupakan sebahagian agenda yang ingin dilaksanakan dinegara islam dan anwar sendiri terlibat dengan program anjuran NED.


Dan Erdorgan melalui parti AKP katanya banyak memberi bantuan kepada Anwar dalam memberi nasihat kerja-kerja membina imej Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk menghadapi pilihanraya di Malaysia. Dan Anwar sendiri hingga hari ini sentiasa melobi kepada negara islam lain bahawa Turki dibawah Erdorgan merupakan negara islam contoh untuk demokrasi.


Jika kejadian di Iran ada kaitan CIA dan peranan NED, adakah mungkin segala yang berlaku kini di Malaysia juga adalah mainan agensi yang sama.


Sebenarnya kaedah membela golongan wanita dan membela golongan minoriti disesebuah negara adalah modus operandi pihak barat dan yahudi untuk masuk campur dalam sesebuah negara. Sewaktu era pemerintahan Sultan Abdul Hamid II Empayar Bani Uthamniyah dahulu, kisah pembelaaan golongan minoriti yang didakwa tertindas dan pembunuhan terancang golongan minoriti Armenia juga dijalankan oleh orang Yahudi dan barat untuk meruntuhkan kerajaan Bani Uthamniyah.

Hasilnya rakyat dan kelompok minoriti memberontak kerana menggangap Sultan Abdul Hamid adalah pembunuh kaum minoriti walhal hakikatnya ahli sejarawan hari ini mengatakan pembunuhan orang Armenia sebenarnya didalangi oleh pihak yang ingin menjatuhkan Sultan Abdul Hamid. Gara-gara kebencian melampau Bani Uthmaniyah akhirnya runtuh hasil tekanan yang begitu kuat dari dalaman dan luaran dan seterusnya menyaksikan hingga kini Yahudi mempunyai peranan dalam politik dalaman Turki .Klik sini


Walaupun akan ada pihak yang mengatakan, Malaysia tidak ada apa kepentingan untuk dikuasai Amerika kerana Malaysia bukannya Iran. Tetapi mungkin mereka lupa bahawa Malaysia dirujuk oleh kebanyakkan negara membangun islam yang lain dan Malaysia mempunyai pengaruh besar terhadap negara membangun khususnya di Afrika. Dasar berkecuali dan menjalin hubungan dengan pelbagai pihak menyebabkan Malaysia seringkali diperhatikan oleh kuasa besar.


Tidak banyak negara yang boleh mempunyai hubungan yang baik dengan China, Iran, Rusia, Cuba mahupun Korea Utara namun Malaysia mampu melakukannya dan pada masa yang sama hubungan Malaysia dengan negara Pro barat lain tetap terjalin.


Sementara itu di eropah timur,negara rantau balkan seperti Bosnia lebih melihat Malaysia berbanding Turki sebagai negara sahabat, walaupun Bosnia dan Turki mempunyai kaitan hubungan sejarah. Inilah kebijaksanaan polisi yang dirintis oleh mantan Perdana Menteri Malaysia sebelum ini, sehingga ia dicemburui negara lain.


Kebencian melampau dan terpengaruh dengan agenda demokrasi barat seperti dibawa Anwar tanpa disedari akan menyebakan sejarah Malaysia akan berubah suatu hari nanti,di ketika itu masa tidak akan mungkin boleh diundur untuk kembali kepada asal, samada ia berbaloi untuk umat islam mungkin kita boleh melihat kepada situasi yang berlaku di Indonesia pada hari ini, sama-sama kita nilaikan sendiri, dimana kedudukan parti Islam dan suara umat islam walaupun negara tersebut merupakan negara umat islam terbesar di dunia.

LARI FOKUS -MINTA YB JAWAB


Dari Blog sul4kulim



25 July 2009


Salam 2 all.

Alhamdulillah suboh tadi saya dijemput menyampaikan ceramah Isro' wal Mi'raj.

Setelah ceramah, saya ditanya satu soalan iaitu bagaimana kita nak tahu samada pemimpin yang kita ikut tu membawa kita kepada Islam atau tidak?

Saya menjawab dengan bertanya satu soalan balik:

Kalau ditakdirkan kita mati, siapa yang kita mahu menjadi imam memimpin solat jenazah kita-Tok Guru Nik Aziz atau Dato Seri Najib. Atau diantara Tuan Guru Hj Hadi dan Tan Sri Muhyiddin.

Saya cukup yakin pekat macam mana kita pun sudah tentu kita akan pilih Tok Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi sebagai imam memimpin solat jenazah kita.

Kalau dalam keadaan mati pun kita letak keyakinan kepada Tok Guru untuk memimpin kita, apatah dalam keadaan hidup yang sudah pasti akan membawa kepada kematian.

Fikir-fikirkanlah, wallahua'lam.

Adios.

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
02 Sya'ban 1430
25 Julai 2009
KOMEN SAYA YANG TELAH DIHANTAR (Keluar atau tidak ..tak pasti!)

Soalan itu mudah sangat ...

Kalau saya tanya YB pula sekiranya kedua dua mereka, iaitu Anwar Ibrahim dan Mohd Saiful Bukhari Azlan, kedua duanya pandai dan layak menyembahyangkan jenazah, siapa yang akan anda pilih???

Saya pilih Mohd Saiful Bukhari Azlan ..

YB bagaimana??? tentu YB pilih anu war bukan??

Bagaimana kalau antara Hj Hadi dengan (Hj?) Anu War?? Tentu Anu war juga - kalau tidak mengapa YB menjadikan PKR sebagai wadah perjuangan?? YB Ketam nak menjagar anaknya berjalan betul!!!! pegi dah...

TAMBAHAN.. SILA BACA DAN NILAI KOMEN PEMBACA TENTANG ISU BERKAITAN DENGAN LILIN DI SINI


Saturday, July 25, 2009

KELUAR TAJUK SEKALI SEKALA


Thursday, July 23, 2009

Warkah takziah Nik Aziz buat ibu bapa Beng Hock

Buat ibu bapa kepada
Mendiang Teoh Beng Hock
d/a Pejabat YAB Menteri Besar Selangor
Tingkat 21, Bangunan SSAAS
40502 Shah Alam
Selangor Darul Ehsan.

Warkah Takziah

Saya cukup tergamam apabila menerima berita penuh misteri di hari pemergian mendiang Teoh Beng Hock pada awal petang 16 Julai 2009. Lebih tragik apabila bencana yang menimpa mendiang, berlaku sewaktu beliau sedang menjadi tetamu kepada SPRM; ketika beliau sedang memberikan kerjasama ke atas sebuah kes dalam siasatan.

Dalam Islam, tidak syak lagi tetamu wajib dihormati, bahkan dilindungi. Tidak boleh sekali-kali timbul sebarang syak akan status keselamatan tetamu dalam apa jua keadaan kerana sebaik-baik tetamu diterima sebagai tetamu maka Islam secara otomatik mewajibkan jaminan perlindungan diberi oleh tuan rumah.

Jaminan perlindungan ini meliputi soal maruah, air muka, keturunan, harta benda dan nyawa. Ini soal hak asasi yang dijamin oleh Islam. Ini konsepnya.

Bagaimanapun, apa yang berlaku di Plaza Masalam di Shah Alam pada Khamis yang sugul itu cukup-cukup membuatkan saya menjadi terkejut. Hati saya sebak, enggan menerima dan tidak dapat menahan kesedihan.

Saya sungguh-sungguh tidak dapat membayangkan bagaimana ini semua boleh terjadi. Saya cukup yakin, untuk dilantik ke jawatan Setiausaha Politik, sudah tentu mendiang adalah seorang yang terdidik, telah melalui liku-liku pengalaman, dan terdedah dengan pelbagai rancah kehidupan. Bukan senang untuk melahirkan satu-satu bakat, kebolehan dan ketokohan.

Kepada kedua ibu bapa dan seluruh ahli keluarga mendiang, saya mohonlah berpesan supaya teruskan bersabar. Tabahkan hati sewaktu mengharungi ujian yang segenting ini. Di sisi Islam, jika Allah menguji kita dengan sesuatu musibah nescaya di sana akan ada kebaikan yang akan menanti kita. Terus bersangka baiklah.

Sementara menantikan sebuah Suruhanjaya Bebas Diraja yang perlu dilantik dalam tempoh terdekat, izinkan saya mengangkat sekawat nota takziah buat Tuan, Puan serta seluruh ahli keluarga. Insya-Allah, kita akan dapat mengetahui punca sebenar yang telah meragut nyawa mendiang melalui siasatan yang sehabis telus dengan pembentukan suruhanjaya yang sangat diperlukan ketika ini.

Jika dalam banyak hal kita sering bercakap tentang integriti dan ketelusan, maka inilah ketika untuk membuktikannya.

Dari siasatan suruhanjaya itu, rakyat berhak untuk mendapat maklumat penuh tentang apa yang sebenarnya telah terjadi. Sudah tentu andaian-andaian longgar yang sekadar mengesahkan, "mendiang mati kerana jatuh dari tempat yang tinggi" tidak boleh diterima.

Saya berharap, jangan ada satu pun fakta biarpun sejarum patah, yang sengaja ditinggalkan di dalam peti siasatan sewaktu mengendalikan pos mortem ke atas tragedi ini.

Dalam hal ini, semua pihak harus sedar bahawa melakukan siasatan dan bercakap benar adalah menjadi kewajipan. Jika tidak, di akhirat kelak, dari segi Islam semua orang akan tetap diheret juga untuk dipaksa bercakap benar.

Ini selaras dengan firman Allah SWT yang bermaksud, "pada hari (itu) dibukakan segala rahsia. Maka sekali-kali tidak ada bagi manusia itu satu kekuatanpun dan tidak (pula) seorang penolong" [on the day when men�s consciences are searched (for belief, intention etc.) (at the moment) men shall have no power (to defend himself) and no helper."] (maksud Surah Ath Thaariq: Ayat 9 dan 10).

Sementara itu, teruskan bersabar dan kuatkanlah kesabaran.

Nik Abdul Aziz Nik Mat
Mursyidul Am PAS merangkap
Menteri Besar Kelantan
27 Rejab 1430
20 Julai 2009

1 comments:

AnTi AljUbuRi said...

Sesungguhnya manusia itu makhlok kejadian Allah. Allah yang menghidup dan Allah yang mematikan walaupun dengan sebab atau akibat yang berbagai. Dari Dia kita datang dan kepada Dia kita kembali.

Sesungguhnya anak Tuan dan Puan telah mati dalam kekufuran dan mereka yang tidak pernah menyaksikan bahawa tiada Tuhan yang disembah selain Allah dan tidak menerima kesaksian bahawa Muhammad itu persuruh Allah, bakal dicampakkan ke dalam neraka dan mereka kekal abadi di dalamnya selama lamanya.

Oleh itu saya menyeru kepada Tuan dan Puan sebagai ibu bapa kepada mendiang supaya segera kembali kepada Islam agar anda selamat di dunia dan sejahtera di akhirat !!!

....itulah diantara isi kandung surat aku kepada keluarga mendiang kalau aku jadi Mursyidul ..

Surat dia atas tu ada bau politik ... hantar ke keluarga mendiang ker atau ke ameno???

AKU JAWAB PANTUN TOK GURU

Friday, July 24, 2009

Indahnya Pantun Retorik Nik Aziz...


Menteri Besar PAS Kelantan Dato Nik Aziz Nik Mat ketika menyampaikan ucapan di KELANTAN FIESTA 2009 bertempat di Hotel Renaissance Kuala Lumpur semalam begitu menghargai Dato Mustapa Mohamad yang bersetuju menjadi penanung.

Dato Nik Aziz berkata, ini akan jadi titik tolak ujian keikhlasan kedua-dua pihak dalam perkongsian nikmat yang dianugerahkan Allah.

Siap dengan pantun lagi dari Dato Nik Aziz...


" Cantik-cantik durian Bangkok,
Cantik lagi buah Delima,
Siapa kata Kelantan menolak,
Asalkan baik kami terima. "

" Durian kunyit isinya kuning,
Dimakan oleh Tuan dan Puan,
Hubungan baik damai dan hening,
Semoga terjalin demi kesejahteraan."

Dato Mustapa Mohamad yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri adalah Penaung KELANTAN FIESTA 2009 yang dianjurkan oleh Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dan Redcarpet Worldwide Sdn.Bhd.


Komen,

Amboi,amboi,amboi...bab yang ni satu bukan main lagi Nik aziz berpantun dan bermadah...betui lah sama-sama dari kelantan...siap lantik sebagai penaung lagi kononnya nak berpadu lah kut...
Kalau tak dak untung nak ka TG Na kat Dato Pa tu?...ish..ish..ish... tu dia aihh...kalau la Tok Pa tu bukan menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri...agak-agak Tok Pa ni boleh jadi Penaung tak?...nampak sangat BERKEPENTINGAN ...waharammu kalo make sorhe...wahallallul kalo bagi duwo...tak gitu Tok Guru...he..he..he..
==========
Aku posting komen kat blog tu sebagai jawapan kepada pantun tok guru .. mungkin kat sana tak keluar tapi kat sini,,isyaAllah pasti keluar !!!

Durian kunyit isinya kuning
Dimakan oleh Saiful Bukhari
Stor kunyit baunya hanching
Di minat oleh Anu War Al Juburi!!!

BAHANA MUBAHALAH KE ATAS AL JUBURI


Saturday, July 25, 2009

Penangguhan kes menjadi tali jerut Pakatan Rakyat.

Oleh Cakap Pasal.

Mahaliwat Anwar Al Juburi sekarang lagi terjerat antara masuk neraka dan jatuh ke dalam api. Pertama sekali sebagai seorang peliwat, pesalah, dan bekas banduan Al Juburi tidak mahu dikenakan penjara. Lepas enam tahun pernah duduk dalam penjara dia sudah tahu mengarah Polis membuli Ummi Hafilda dan Azizan Abu Bakar untuk menutup fe'el dia suka main punkok dan tibai bini orang itu tidak berbaloi. Last sekali dia masuk penjara.

Sekarang ni Al Juburi hanya menunggu masa untuk dihumban ke dalam penjara sekali lagi - kali ini mungkin selama 20 tahun. Jadi memang boleh difahami jika Al Juburi bekas banduan mahu lewatkan bicara kes Sodomy 2 sejauh mana yang boleh.

Semalam, sekali lagi Al Juburi telah berjaya juga buat seketika bila mahkamah tangguhkan kes Sodomy 2 hingga 2hb September 09. Sila ingat bahawa Al Juburi telah dipecat daripada UMNO pada 2hb September 1998 - 11 tahun sudah. Mungkin Hakim Mahkamah Datuk Mohamed Zabidin Mohd Diah faham juga significance tarikh itu. Itulah tarikh keramat setan dihalau keluar daripada parti UMNO.

Tetapi dari sudut strategi politik pula, melewatkan kes akan memalukan dan merugikan lagi gerombolan Pakatan Rakyat yang diketuai Al Juburi. Melewatkan kes Sodomy 2 lebih menguntungkan BN. Tetapi fakta ini bersyarat. Syaratnya bukti mesti cukup untuk mendapati Juburi bersalah melakukan liwat.

Katakanlah kes di tangguhkan sehingga 2010 atau 2011, sudah makin dekat dengan pilihanraya, dan katakanlah bukti bukti sangat jelas dan cukup untuk menghukum Juburi. Pengundi dan rakyat jelata akan sedar dan nampak akan penipuan dan pembohongan Juburi. Peguambela utama Juburi, Sulaiman Abdullah sudah menarik diri daripada kes ini. Alasannya kononnya Sulaiman Abdullah sakit tenat - dekat nak mati dah. Tetapi jika kes ini di tangguh berbulan-bulan atau sampai 2010 atau 2011 dan Sulaiman Abdullah masih hidup, bernyawa sihat wal afiat tetapi TIDAK MAHU menyertai kembali regu peguam Al Juburi, sudah pasti umum akan bertanya apa pasal Sulaiman tidak mahu masuk semula menjadi peguambela Juburi?

At last umum akan faham bahawa selepas 10 tahun (sejak 1999) Sulaiman sudah tidak tahan putar belit dan penipuan Al Juburi. Sebenarnya Sulaiman Abdullah tidak mahu menjadi peguam Anwar Ibrahim Al Juburi lagi (kecuali Al Juburi membayar Sulaiman duit upah US Dollars dalam guni dan kampit - kurang kurangnya menjadi nasihat dan tunjuk muka sahaja di mahkamah).

Dan sekarang Pakatan Rakyat pula nampak sudah mahu retak, pecah dan hancur. Yang terkini adalah penyelewengan wang oleh EXCO Selangor (Ronnie Liu, Ean Yong dan lain-lain) yang berleluasa dan teratur. Ura-ura penyelewengan ini telah bermula di Pulau Pinang apabila ahli parti DAP sendiri membuat laporan kepada MACC menuduh rakan parti terlibat dalam rasuah. Sebelum itu Ketua Menteri Lim Guan Eng telah umumkan hadiah RM10,000 jika sesiapa pun boleh membocorkan sebarang kes rasuah dalam kerajaan negeri Pulau Pinang. Maksudnya memang berlaku rasuah dalam parti DAP dan Pakatan Rakyat.

Lepas itu pula YB Wee Choo Keong ahli Parlimen Wangsa Maju dan juga ahli Pakatan Rakyat telah gemparkan kita semua dengan tuduhan beliau bahawa wakil rakyat Pakatan (Ronnie Liu dan rakan2) terlibat dengan geng kongsi gelap Cina di Selangor. Ekoran daripada pendedahan Wee, seorang anak muda DAP Teoh Beng Hock telah mati terjatuh daripada pejabat MACC. Apakah ini kes bunuh diri atau kes dibunuh sekarang menjadi kes siasatan Polis.

Jelas bahawa Pakatan Rakyat berada diambang kehancuran politik. Mereka belum lagi memerintah negara, cuma setakat empat buah negeri sahaja dan tidak lama pun, hanya 16 bulan. Tetapi dalam masa yang singkat ini dan kawasan yang kecil ini kita boleh lihat mereka lebih mirip binatang sarkis dan binatang buas. Bayangkan jika mereka memerintah kerajaan persekutuan atau memegang kuasa lebih lama? Hancurlah negara.

Jadi lagi lama kes Sodomy 2 di tangguhkan, lagi banyak ancaman dan bahaya bakal menimpa Pakatan Rakyat. Jika kes Sodomy 2 ditangguhkan, Pakatan Rakyat mendokong beban risiko yang sangat tinggi lebih dekat dengan pilihanraya umum ke 13.

Bagi pihak BN pula, sekiranya bukti bukti kes mahkamah untuk menghukum Juburi adalah kukuh ianya lebih bagus jika kes Sodomy 2 di tangguhkan. No problem. Bayangkanlah Mohd Saiful Bukhari Azlan memberi keterangan yang mantap dan mengejutkan dalam mahkamah - dan berita itu tersebar luas dan sesudah di bedah siasat oleh Blog dan media, masih di dapati kukuh - mampus lah Pakatan Rakyat dulu, lepas itu Anwar pun mampus. Dan bayangkanlah kes masih berada pada tahap awal. Lepas itu, akan datang lagi saksi dan bahan bukti (video cctv, DNA, sekuriti guard, doktor dan ramai lagi) yang semuanya akan memberi saksi yang tidak dapat dinafikan oleh peguam Anwar - mampus lah Pakatan Rakyat, mampus lah Anwar.

Tetapi Anwar peduli apa - dia akan masuk penjara 20 tahun. Kekawan Pakatan Rakyat tak nampak ke?

AL JUBURI ADA TULANG BELAKANG ???

Friday, July 24, 2009

Tulang belakang Anwar tidak sakit lagi?

Sehari dua ini, entah kenapa terasa sayu apabila melihat wajah Saiful, dirinya seolah menjadi mangsa kepada ketidakadilan ciptaan Anwar. Bayangkan bagaimana reaksi kalau apa yang menimpa Saiful berlaku kepada sanak saudara kita, Saiful pun inginkan keadilan tetapi masyarakat kini lebih sibuk membicarakan keadilan kepada Teoh Beng Hock.

Dimana keadilan untuk Saiful dan siapa yang dapat memberikannya? Kita percaya sebenarnya Saiful tidak meminta ini berlaku dan bayangkan bagaimana nasib masa depannya yang dirosakkan oleh manusia bernama Anwar jika tidak mendapat pembelaan. Sukar digambarkan bagaimana perasaan Saiful, apabila mengetahui kesnya seringkali tertanguh dan ditangguh kerana kerja-kerja putarbelit manusia bernama Anwar.

Saat ini Anwar begitu beria-ia ingin memberi keadilan kepada Teoh Beng Hock hingga terbongkok-bongkok menunduk memberi penghormatan terakhir kepada pembantu peribadi ecxo selangor itu, hingga melupakan dirinya pernah sakit tulang belakang yang kronik hingga perlu dirawat di Jerman suatu ketika dahulu.

Nasib baik tindakan Anwar terbongkok-bongkok tersebut tidak membuat dirinya sakit pinggang dan terpaksa sekali lagi ke Jerman. Sebaliknya pada 23 Julai selepas melakukan aksi itu beliau berangkat ke Indonesia bertemu dengan rakan baiknya yang juga digelar Bapak Pluralisme Indonesia iaitu Gus Dur yang dikhabarkan uzur. Atas Apa alasan Anwar bertemu Gus Dur kita tidak mengetahui semoga pertemuan itu bukan untuk memudaratkan lagi konsep pluralisme di Malaysia yang sehari dua ini agak kecoh dengan pelakuan ahli politik pembangkang dalam menyatakan simpati kepada Teoh Beng Hock.

Agak menghairankan juga sebenarnya apabila Anwar masih berterusan berjumpa dengan Gus Dur sedangkan teman didalam ABIM iaitu mantan Presiden PAS Dato' Fadzil Noor sendiri saat masih hidup pun sudah enggan berjumpa dengan Gus Dur apabila mengetahui beberapa tindakan Gus Dur dilihat menyimpang dengan tuntutan agama. Walaupun ketika itu difahamkan Fadzil Noor tekah berada di Jakarta dalam rangka lawatan bertemu pemimpin Islam Indonesia.

Hari ini sepantas kilat Anwar sudah berada di Malaysia untuk mengikuti kembali kes perbicaraan beliau, pada hari ini seperti dilaporkan media Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah membernarkan pendakwaraya menangguhkan dahulu penyerahan dokumen berkaitan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, sementara menunggu keputusan rayuan mereka di Mahkamah Rayuan terhadap perintah tersebut. Anwar dalam dalam blognya mengatakan Pendakwaraya enggan serahkan bukti, sengaja menangguhkan kes tersebut, itulah buruknya perangai manusia bernama Anwar.

Dek kerana terlalu terpengaruh dengan retorik manusia bernama Anwar ini juga kita menyaksikan ramai orang Melayu yang mengaku beragama Islam dilaman blog telah mencerca beraneka cerita mengenai Saiful Bukhari seolah-olah mengandaikan Saiful ini manusia jahat dan mengada-adakan cerita liwat. Yang peliknya mereka ini juga yang mengaku memperjuangkan keadilan tetapi keadilan untuk mereka sahaja.

Dalam kes perbicaraan Saiful ini, kenapa agaknya Anwar beria-ia ingin melihat bukti yang ada pada pihak berkuasa, adakah Anwar sudah mengetahui dirinya akan terjerat kali ini dengan keputusan mahkamah maka diada-adakan cerita bahawa bukti itu semua palsu. Logik akal kita tentu berfikir apabila seseorang itu ingin berperang adakah wajar senjata yang ingin digunakan untuk melawan musuh diberitau kesemuanya sebelum berperang. Tentu peluang itu akan digunakan musuh untuk meneliti senjata tersebut dan menilai kekuatan yang ada untuk dicari kelemahan.

Dalam sejarah peperangan trasidisional hingga perang zaman moden, mana ada negara menyerahkan senjata mereka untuk ditatapi musuh. Contohnya Amerika saat menghadapi perang dunia ke dua dengan Jepun, senjata terakhir yang digunakan oleh mereka ialah bom Atom, jika Jepun lebih awal mengetahui Amerika mempunyai bom tersebut Jepun sudah pasti akan pergi memusnahkan bom tersebut dipengkalan tentera Amerika. Begitulah kisah perang dan senjata.

Samalah juga dengan usaha tindakan pendakwaraya yang membuat rayuan menghalang penyerahan bahan bukti, sebenarnya ia amat wajar untuk mengelakkan Anwar memanipulasi bahan bukti tersebut untuk tujuan perlengahan perbicaraan.

Semoga ada hari untuk keadilan Saiful dan beliau dapat membersihkan dirinya.

Friday, July 24, 2009

OFF TOPIC - CARA BASMI ISA!!! LIHAT DI BAWAH SEKALI

DI AMBIL DARI BLOG PEMUDA WILAYAH - LIHAT POSTING SAYA DI BAWAH SEKALI

3 Tindakan Pelik Pewaris Sokong ISA

Tindakan Pertubuhan Pewaris untuk berarak ke Istana Negara pada 1 Ogos ini bagi menyatakan sokongan kepada Akta Keselamatan Dalam Negeri ISA suatu tindakan yang pelik. Ini kerana kebiasaannya, pihak yang menghantar memorundum ini merupakan kumpulan yang membantah. Manakala kumpulan yang menyokong sesebuah undang-undang tersebut tidak perlu berarak, kerana undang-undang ISA tersebut telah pun berjalan dan sedang dilaksanakan.

Keduanya, tindakan Pewaris untuk berarak di jalan raya bagi menyatakan sokongan kepada ISA dilihat ramai pihak seolah-olah sudah menjadi kegemaran mereka berdemonstrasi. Hal ini berlaku kerana apabila diminta untuk berdebat secara terbuka dengan wakil Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) beberapa bulan yang lalu, mereka tidak hadir dengan pelbagai alasan. Sepatutnya Pewaris bersedia untuk berhujah secara ilmiah dan fakta bagi mempertahankan ISA.

Namun setakat yang berlaku, ramai pihak melihat Pewaris lebih kepada mengambil tindakan ‘tidak matang’ menggertak, memberi amaran dan berdemonstrasi dalam menghadapi sesuatu isu. Budaya ini jauh tersasar daripada kesopanan rakyat Malaysia dan ditolak oleh majoriti rakyat di negara ini. Walaupun seseorang itu penyokong kerajaan, namun dizaman serba canggih dan peredaran maklumat begitu cepat ini, masyarakat mahukan justifikasi yang sarat dengan fakta dan hujah-hujah yang benar untuk menyokong atau membangkang sesuatu.

Oleh itu mana-mana pihak yang mengambil tindakan di luar batas-batas keilmuan dan fakta, malah gagal menghadirkan diri di pentas debat terbuka dilihat sebagai golongan ketinggalan zaman dan takut berhadapan dengan realiti. Hal ini berbeza dengan Gerakan Mansuhkan ISA yang tidak meletakkan demonstrasi sebagai satu-satunya jalan menyatakan penentangan. Sudah berbelas tahun penentangan terhadap ISA ini dibuat dengan rundingan, mahkamah, memorundum, dialog dengan Perdana Menteri, penulisan, kempen tanda tangan, wacana ilmiah, debat (walaupun sebelah pihak) namun ianya tidak berhasil. Maka berdemonstrasi sebagai pilihan terakhir.

Ketiganya Pewaris mewar-warkan tema mempertahankan hak istimewa orang Melayu pada perhimpunan ini juga mendatangkan tanda tanya. Sejak bila pula ISA ini dikira sebagai hak istimewa orang Melayu. Apakah istimewanya orang Melayu dengan adanya ISA. Walhal majoriti yang ditahan ISA sejak zaman berzaman itu adalah orang-orang Melayu. Ulama-ulama Melayu seperti Tuan Guru Haji Daud Meranti, Tuan Guru Pak Nik Lah Arshad itu juga pernah ditahan ISA. Adakah dengan menahan orang tanpa dibicarakan ini sebagai hak istimewa orang Melayu.

Adakah memenjarakan orang tanpa diberikan hak membela diri di mahkamah, dipisahkan secara paksa dengan anak isteri, disiksa di dalam tahanan ini dikira hak istimewa orang Melayu. Sedangkan hal yang berlaku ini jelas bertentangan dengan agama Islam itu sendiri. Tidak malukah kita dihadapan Allah Taala esok apabila di dunia mempertahankan undang-undang yang bercanggah dengan Syariat Allah swt? Inikah hak istimewa kita? Melawan syariat Allah!

  1. Apa nak di pelikan kan meereka tu bukan ada perjuangan hakiki melainkan jadi bonika orang umNO tu saja mereka memang bodoh dan beebak macam lembu cucuk hidung

  2. salam…

    biasalah…. melayu kuno…. macam ni ler perangainya…

  3. Kalau nak cakap pasal Islam janganlah sekerat sekerat- macam ketam tumpul. Mengapa tumpu pada ISA? ISA zalim? Undang Undang yang diguna pakai sekarang tidak zalim?? Penal Code, Criminal Procedur Code, Evident Act sekarang tidak zalim?? Sek 376 yang membenarkan zina kepada mereka yang melebihi 18 tahun tidak zalim?? Hukum mahkamah syariah yang hanya boleh menjatuhkan hukum tak lebih dari 3 tahun penjara, tak lebih RM5,000 denda dan 6 sebatan tak zalim?? Perlembagaan lord reid yang meletakkan Perundangan Allah dalam Al Quran, kerana bertentangan dengannya, sebagai batal tidak zalim???

    Perjuangkan Islam itu secara syumul dan syamil.. bukan mengikut nafsu dan selera penyokong!!! Takutlah kepada Allah, bukan takut kepada kalah!!

    Seribu satu macam kemungkaran yang ada di depan mata, mengapa ISA dijadikan sasaran??

    Berapa ribu orang yang kena ISA?? Tahukah anda apa sebenarnya Internal Security Acts itu?? Sudahkah anda membaca dan memahami semangat ISA itu atau hanya terikut ikut dengan mereka yang takut menjadi mangsa ISA akibat dari salah laku mereka sendiri.

    Sebagai rakyat Malaysia..tahukah anda bagaimana akta dan undang undang digubah??? Bukankah akta itu berpunca dari parlimen, diusul, dibahas dan diluluskan di parlimen.. tetapi bagaimana anda mahu memansuhkannya dengan cara menunjuk perasaan dan berarak serta berhimpun semata mata untuk menghantar satu memorandum. Apakah jadahnya wakil parlimen yang kamu pilih selama ini?? Mengapa mereka tidak mengunakan medan dan ruang yang ada untuk memansuhkannya?? Kamu mahu pihak majoriti akur dengan tuntutan 5,000,000 pengikut parti kamu tetapi kamu mahu menafikan hak 20,000,000 rakyat yang lain?

    Saya cadangkan kamu bergiat dalam pertubuhan kongsi gelap. Selepas itu baru kamu tahu betapa susah dan sukarnya pihak penguat kuasa undang undang untuk memerangkap dan mendakwa kau di mahkamah..di situlah ISA memainkan peranannya.

    Tanya diri sendiri..apa yang kamu takutkan dengan ISA?? Apakah anda bergiat dalam kegiatan haram seperti judi, pelacuran, dadah dan penyeludupan?? Atau terlibat dengan grombolan bersenjata untuk melakukan pemberontakan??

    Alangkah mudahnya kalau anda mahu memansuhkan ISA iaitu dengan hanya tidak melibatkan diri dengan aktiviti aktiviti yang boleh menganggu gugat keselamatan awam atau negara!!!

    Terdapat seribu satu macam hujjah tetapi semuanya tidak akan berguna kepada mereka yang tidak mengetahui!!!

BERAPA LAMA MAHU TUNGGU LAGI???

KUALA LUMPUR: The High Court here has allowed the prosecution team in Datuk Seri Anwar Ibrahim's sodomy trial a stay order on the decision that compelled them to supply documents and materials to the defence in relation to his charge.



The stay was granted by Justice Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah pending the prosecution's appeal against the order.

On June 16, the court granted Anwar's application to order the prosecution to supply him with the related materials.

Anwar is charged with sodomising his former aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan, at a condominium here in June last year.

Anwar's application to strike out the charge against him, and the sodomy trial proper, has been fixed for mention on Sept 2 and both matters will proceed pending outcome of the appeal.

Thursday, July 23, 2009

SIAPA RASHID OTHMAN???


Analisis Kumbang..

Perkara yang paling menarik di dalam kes liwat Anwar yang terbaru ialah apabila dikatakan terdapat tujuh saksi utama di pihak pendakwaraya. Selain Saiful yang menjadi saksi utama, saksi lain pegawai penyiasat Jude pereira, Hasanuddin, Rahimi, Rashid Othman dan Abd Hamid.

Kumbang tertarik dengan nama Rashid Othman sebagai saksi di dalam kes ini kerana Kumbang pernah mengulas mengenai beliau di dalam blog Kumbang. Klik sini untuk melihat artikel tersebut.

Kumbang juga pernah menyatakan persoalan "adakah Rashid akan terlibat di dalam perbicaran kes liwat Anwar Ibrahim?".
Ternyata persoalan Kumbang ada asasnya apabila Rashid akan dipanggil oleh pihak pendakwaan sebagai saksi di dalam kes ini.

Siapa Rashid bin Othman dan apa yang menarik tentang beliau?

Seperti yang diceritakan blogger-blogger anti Anwar pada Kumbang. Ceritanya lebih kurang begini. Samada Anwar keluar daripada penjara dulu atau Rashid keluar dulu. Rashid dikatakan diambil berkerja oleh Anwar Ibrahim untuk menjadi pembantunya dan Rashid dikatakan turut tinggal di rumah Anwar. Apa 'portfolio' Rashid di rumah Anwar tidak diketahui secara jelas, mungkin tukang urut atau orang gaji. Tapi GAP menyebut Rashid berkerja sebagai Tukang Urut.

Perkhidmatan Rashid di rumah Anwar ditamatkan Wan Azizah oleh kerana mungkin Wan Azizah tidak berpuas hati dengan 'perkhidmatan' Rashid.Rashid diberhentikan. Peristiwa pemecatan Rashid ini dikatakan berlaku selepas pergaduhan besar antara Anwar dan Wan Azizah yang disebabkan mungkin masalah Rashid ini. Sebab-sebab pemecatan ini masih menjadi misteri. Pelik apabila difikirkan, lelaki dipecat kerana menjadi tukang urut lelaki.
Kenapa Rashid dipecat Wan Azizah?
Adakah Wan Azizah cemburu pada Rashid?

Seperti yang diceritakan rakan Kumbang,Wan Azizah dikatakan sering memberi pesanan kepada pegawai-pegawai Anwar untuk tidak membenarkan sesiapa berada di sekeliling Anwar secara bersendirian. Samada lelaki atau perempuan. Wan Azizah tidak membenarkannya.
Mungkin secara positifnya, langkah Wan Azizah ini adalah untuk mengelakkan sebarang fitnah berlaku terhadap suami beliau. Tetapi pelik apabila difikirkan , Wan Azizah mengambil langkah-langkah berjaga-jaga untuk memastikan bahawa tiada 'lelaki' berada bersama Anwar.
Pada Kumbang langkah ini tidak menghairankan kerana mungkin Wan Azizah lebih mengenali siapa suami beliau sebenarnya.

Cerita Rashid tidak habis selepas pemecatan beliau oleh Wan Azizah. Rashid dikatakan bekerja pula untuk Anwar di pejabat lama PKR di Seksyen 16 Petaling Jaya. Selepas beberapa lama, Rashid dikatakan menghilang diri tanpa tujuan dan sebab yang munasabah.
Kemana Rashid menghilang diri?
Kenapa Rashid menghilangkan diri?

Apa kaitan Rashid bin Othman dengan kes liwat Anwar Ibrahim?

Kumbang mengetahui tentang Rashid sebagai saksi di dalam kes liwat Anwar Ibrahim ini adalah pada januari lalu. Tetapi maklumat yang Kumbang ketahui ini tidak dapat dipastikan kerana masih lagi menjadi tanda tanya. Tanda tanya ini terjawab apabila pengumuman mengenai senarai saksi ini dibuat minggu lepas.Klik sini untuk laporan Tom Yam mengenai perkara ini.

Mengulas peranan Rashid di dalam kes liwat Anwar Ibrahim, Rashid dikatakan berperanan seperti Sukma Darmawan di dalam kes liwat tahun 1998. Klik sini untuk mengetahui apakah peranan Sukma melalui pengakuan Sukma sendiri.

Rashid dikatakan berperanan seperti Sukma apabila :

1.Menjadi penjaga pintu dan mengawasi supaya sesiapa pun tidak menyedari kehadiran Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari dan beliau di dalam 1 bilik.
2.Mengatur pertemuan Saiful Bukhari dan Anwar Ibrahim (sebagai pemandu).
3.Tinggal bersama Saiful Bukhari di tempat kejadian (kondominium Damansara).
4.Tukang Urut kepada Anwar Ibrahim.

Jika melihat kepada peranan yang dipegang Rashid ini maka layaklah Rashid digelarkan sebagai "SAKSI PANAS' di dalam kes ini. Samada maklumat yang Kumbang terima ini benar atau tidak, Rashid juga mampu untuk menceritakan 'sejarah perkhidmatan' beliau yang penuh berliku ini di perbicaraan nanti.

Antaranya :
1)Apa peranan dan kerja beliau di tempat kejadian?
2)Adakah beliau turut hadir di tempat kejadian?
3)Apa hubungan beliau dengan Saiful Bukhari?
4)Apa hubungan beliau dengan Anwar Ibrahim

Persoalan ini akan terjawab di mahkamah nanti dan apa yang pasti Anwar Ibrahim pasti semakin resah dengan kehadiran Rashid sebagai saksi di mahkamah kerana Kumbang yakin Rashid tahu apa yang kita tidak tahu mengenai Anwar Ibrahim

Kumbang harap janganlah ada penangguhan dan permohonan pembatalan kes lagi kerana ramai daripada kita ingin tahu apakah 'rahsia-rahsia' Anwar Ibrahim bersama Rashid'.

Pembatalan kes hanya akan menyebabkan kita semua tidak dapat mengetahui siapakah Rashid sebenarnya pada Anwar dan apa peranan beliau di dalam kes ini.
Sama-sama kita nantikan jawapan kepada segala persoalan ini.

"Penantian satu penyeksaan"

Pendapat anda bagaimana tentang isu ini?

Sumber Analisis Kumbang!

ParpuKari: Inilah bahayanya main belakang, dah kena sekali pasti nak lagi! Mmmmmm, lazatnya sehingga menjilat kunyit di jari!


ANTI AL JUBURI: DARI REKOD PEJABAT INI AKU ADA 2 NAMA RASHID OTHMAN, SATU DI SUNGAI BUAYA RAWANG, BEKAS TUDM PERNAH MENJADI PENGIRING PADA WAN AZIZAH.. ADIK KEPADA SABTU OTHMAN...

YANG SATU LAGI BERALAMT DI TAMAN JASMIN SEREMBAN, BEKAS PEKERJA PENJARA, DIBERHENTIKAN KERANA 'MEMBANTU' ANWAR DALAM PENJARA SUNGAI BULUH, AHLI PKR YG AKTIF DI SEREMBAN ...

RUPANYA ANTI AL JUBURI NI ORANG DALAM ....DALAM MANA YEK???

4 SAKSI KAH ATAU 7 SAKSI???

7 saksi kes liwat Anwar - Anwar mati akal?



Mahkamah Tinggi melalui Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah dalam perbicaraan kes liwat Anwar terhadap Saiful menyaksikan pasukan pendakwaraya dikehendaki menyerahkan kesemua dokumen dan barang berkaitan, nota perubatan dari HKL kepada pasukan peguambela Anwar Ibrahim kecuali sampel DNA dan membenarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim meneliti rakaman CCTV .

Selain itu Mahkamah Tinggi juga memutuskan untuk tidak membenarkan Anwar mendapatkan testimoni video Mohd Saiful kepada polis yang dirakam pada 30 Jun 2008.

Keputusan Mahkamah ini menyaksikan permintaan Anwar melalui peguamnya telah diterima hakim mahkamah tinggi, sebelum ini Anwar sering menjadikan alasan penangguhan perbicaraan kerana barisan peguamnya tidak dibenarkan mendapatkan dokumen dan bukti yang ada pada pasukan pendakwaraya.
Oleh itu pada 24 Julai nanti, Anwar sepatutnya sudah tidak menjadikan alasan tidak ada salinan dokumen dan bukti sebagai hujah untuk menangguhkan perbicaraan lagi.
Seperkara yang menarik didalam kes ini ialah apabila dikatakan terdapat tujuh saksi utama di pihak pendakwaraya.
Selain Saiful yang menjadi saksi utama, saksi lain pegawai penyiasat Jude pereira, Hasanuddin Rahimi, Rashid Othman dan abd hamid.
Sama-sama kita nantikan apakah lagi helah yang akan dilakukan Anwar untuk mengugurkan kes ini, walaupun kini pendakwaraya mempunyai kes kukuh untuk mengaitkan beliau dengan kes tersebut, Anwar melalui laman blognya masih cuba mengabui mata para penyokong tegarnya dengan mengaitkan semua dakwaan ini adalah konspirasi untuk menjatuhkannya. Sambil mengambarkan dirinya dalam keadaan bahaya gara-gara kes perbicaraan ini.

Saiful Bukhari didalam blognya pula mengatakan walaupun dirinya terkilan dengan keputusan Mahkamah membenarkan pasukan peguambela Anwar memiliki dokumen kes liwat tersebut.
Namun beliau menghormati keputusan tersebut dan mengharapkan Anwar Ibrahim bersyukur dengan kelebihan yang diberikan oleh mahkamah kepadanya.

" saya tetap menghormati dan redha dengan keputusan Mahkamah sebentar tadi.Persoalan saya, adakah Mahkamah masih tidak berlaku adil seperti apa yang sering dicanang oleh pihak tertuduh? Dari awal kes hingga sekarang, sudah banyak kelebihan dan kelongaran yang Mahkamah telah berikan kepada tertuduh. " kata saiful didalam blognya.

Menurut Saiful lagi kes tersebut sudah terlampau lama dan mempersoalkan kenapa Anwar masih berdolak dalik mengenai kes tersebut. Sambil menempelak Anwar beliau mengajukan persolan mengapa Anwar harus takut dengan perbicaraan tersebut sekiranya beliau yakin berada di pihak yang benar.

Wednesday, July 22, 2009

AL JUBURI TERUS MELENGKAPKAN SKRIP DRAMANYA

SEBAB SULAIMAN ABDULLAH TARIK DIRI DARI AnWAR

1. AnWAR buat laporan polis lagi terhadap Ketua Polis Negara TS Musa Hassan dan Peguam Negara TS Gani Patail. Kali ini tuduhan AnWAR mengandaikan afidavit yang dimasukkan adalah palsu serta berniat jahat terhadapnya! (Macamlah tuduhan AnWAR terhadap pemimpin kerajaan berniat baik serta mahu menaikkan mereka dalam politik!)

2. AnWAR cuba membawa 'mood' 1998 dengan mendakwa TS Musa dan TS Gani menyelewengkan fakta penahanannya pada tahun 1998. Tujuannya hanya mahu menimbulkan persepsi bahawa selagi ada TS Musa dan TS Gani, AnWAR tidak akan mendapat perbicaraan yang adil. AnWAR mengelirukan penyokongnya yang 'kelabu asap' kononnya TS Musa dan TS Gani menguasai perbicaraan sedangkan hakim punya kuasa mutlak menolak atau menerima sebarang bukti yang dikemukakan bersandar kepada prinsip keadilan dan ketelusan.

3. AnWAR juga mengheret Datuk Razak Musa, Pengarah Pendakwaan SPRM kononnya bersubahat membuat 'kenyataan palsu' terhadap dirinya dalam perbicaraan kes liwat kali ini. Ini lah punca mengapa peguam Sulaiman Abdullah menarik diri dari pasukan pembelaan AnWAR. Sulaiman telah mula nampak AnWAR mahu 'mencipta' pembohongan dari afidavit yang dikemukakan pihak pendakwaan.

4. Sejak mendapat penangguhan dalam kes liwat AnWAR terkini, beliau sering mengarahkan pasukan pembelaannya mencari 'lompang' dalam dokumen yang dikemukakan pasukan pendakwaan. kerana itu juga pasukan pembelaan AnWAR diarah mendapatkan bukti dan senarai laporan dari pihak pendakwaan. Apabila AnWAR mahu mengaitkan Datuk Razak Musa atas alasan penyelewengan fakta dalam afidavit pihak pendakwaan, Sulaiman tidak bersetuju!

5. Sulaiman mengenali Datuk Razak dan tahu Datuk Razak tidak akan berbuat demikian. Bukan semua pegawai dalam Jabatan Peguam Negara punya moral rendah yang mahu menganiaya sesama manusia (AnWAR mahu menonjolkan semua di Jab. Peguam Negara itu korup). Apabila Sulaiman menolak hasrat AnWAR itu, Sivarasa diberi peranan menjayakan hasrat AnWAR. Sulaiman terus dipujuk agar terus mengetuai pasukan pembelaan, namun menolak.

6. Jika benar AnWAR punya fakta penyelewengan fakta oleh Datuk Razak, mengapa tidak dicabar kesahihan afidavit pasukan pendakwaan di mahkamah? Alasan AnWAR kepada penyokong 'kelabu asap'nya, mahkamah tidak akan berlaku adil kepadanya. Lebih 'kelabu asap' adalah segelintir penyokong AnWAR yang punya latarbelakang undang-undang tetapi terpedaya dengan 'mantera' AnWAR yang memukau.

Laporan polis AnWAR semalam sebenarnya ditujukan kepada Datuk Razak sekaligus mahu 'menghancurkkan' lagi imej SPRM yang memang sedang diserang AnWAR dan kelompoknya. Kaitan TS Musa dan TS Gani hanya 'serbuk perasa' penambah kelazatan memutar belit isu. AnWAR telah melepaskan 'bom asap' bagi mengelirukan masyarakat. Baginya cukup sekadar masyarakat meragui jabatan berkaitan yang akan mendakwa beliau nanti.........

JAHATNYA MUSLIHAT AL JUBURI !!!

Dari laman web al juburi dan jawapan antialjuburi


Pasukan Pendakwaan Merayu, Enggan Serah Dokumen Bukti

Siang tadi, pasukan pendakwaan merayu di Mahkamah Rayuan supaya dibatalkan perintah Mahkamah Tinggi semalam yang memerintahkan agar dibekalkan segala dokumen berkaitan dan rakaman CCTV kepada barisan pembelaan.

Hebahnya konon mereka yakin dengan fakta. Mengapa enggan serahkan dokumen? Apa yang mahu disembunyikan?

Sekarang manakala kes pembelaan kukuh, pendakwa melengahkan lagi. Dulu mereka lengahkan kerana enggan menyerahkan dokumen. Bila kita membuat rayuan dan kita pula dikatakan melengahkan perbicaraan.

Sekarang pendakwa merayu, kerana takut dokumen diteliti. Maka mereka sekali lagi menyebabkan kes tertangguh.


ANWAR IBRAHIM

=============
Komen yang mungkin dipadamkan dari blognya itu

AnTIalJUBuRI Jul 22nd, 2009 at 12:53 pm

Semoga laknat Allah turun ke atas al juburi dengan kadar segera!! Sudahlah Saiful bermubahalah bahawa al juburi meliwatnya…al juburi tidak berani melakukan hal yang sama tetapi mencanagkan di kalangan pengikutnya yang bodoh betapa dia adalah mangsa konspirasi.

Belum pernah di mana mana mahkamah dalam malaysia, orang yang kena tuduh meminta semua bukti pendakwaan sebelum kes dibicarakan. Lazimnya mereka hanya boleh mendapat repot salinan polis, salinan bedah siasat atau lapuran perubatan dan lain lain yang berkaitan dengan lapuran pakar. Nak minta senarai saksi dan semua salinan percakapan mereka adalah satu yang keterlaluan.

Mengapa anda tidak minta semua kertas siasatan polis itu??? Suruh pegawai penyiasat hantar satu salinan siasatan mereka kepada kamu …lu siapa??? hanya seorang al juburi tua yang tak sedar diri, yang tergiur dengan ponggong jantan, yang seronok kalau dapat menjolok lubang taik … sial punya manusia!!!!

KENYATAAN AL JUBURI

Kenyataan-Kenyataan Palsu Di Dalam Affidavit Pendakwaan

By Anwar Ibrahim

—KENYATAAN MEDIA UNTUK EDARAN SEGERA—
21 Julai 2009

1. Hari ini saya telahpun membuat dua laporan berasingan di Balai Polis Damansara

2. Laporan polis pertama adalah berkaitan prosiding perbicaraan saya di mana saya telah pun menfailkan permohonan mengenepikan pertuduhan yang dikenakan ke atas saya kerana ianya merupakan satu konspirasi politik berniat jahat.

2.1 Affidavit yang saya kemukakan untuk menyokong permohonan menolak pertuduhan terhadap saya, menjelaskan dari perenggan 53 sehingga 63 bagaimana Tan Sri Gani Patail dan Tan Sri Musa Hassan terlibat di dalam membuat laporan palsu oleh ACP Koh Hong Sun berhubung penahanan saya di bawah ISA pada 20/21 September 1998. Gani dan Musa juga terlibat memalsukan bukti di dalam siasatan serangan ke atas saya oleh Tan Sri Rahim Noor. Ini antara contoh peranan kedua-dua mereka sehingga kini yang terlibat di dalam konspirasi politik dan memalsukan keterangan/bukti terhadap saya.

2.2 Dato Razak bin Musa ( Pengarah Bahagian Perundangan dan Pendakwaan, SPRM ) dan Hanafiah bin Hj Zakariah ( Timbalan Pendakwa Raya yang berada di dalam pasukan pendakwaan)telah menfailkan affidavit bertarikh 30 Jun 2009.

2.3 Saya menemui kenyataan palsu yang terkandung di dalam affidavit tersebut. Saya percaya mereka menyedari kepalsuan kenyataan-kenyataan tersebut namun masih tetap memasukkannya untuk tujuan digunakan di dalam prosiding mahkamah nanti. Tindakan mereka adalah satu kesalahan jenayah dan menguatkan serta mengesahkan hujah bahawa saya berhadapan dengan pasukan pendakwaan yang merupakan sebahagian dari konspirasi politik sebagaimana yang wujud ketika perbicaraan 1998 itu.

2.4 Razak dengan sengaja mengelirukan Mahkamah Tinggi, walaupun sudah mengangkat sumpah, dengan berkata panel yang dianggotai oleh tiga hakim bersara ( Datuk Kadir bin Sulaiman, Datuk Wira Mohd Noor bin Ahmad dan Datuk Mohama Noor bin Abdullah) telah mendapati Gani tidak terlibat dalam sebarang kesalahan jenayah. Razak selaku ketua jabatan perundangan dan pendakwaan SPRM sewajarnya menyedari sekurang-kurangnya seorang ahli panel dari tiga hakim tersebut mendapati Gani sememangnya melakukan kesalahan jenayah.

2.5 Hanafiah pula selaku Timbalan Pendakwaraya Kanan semestinya sudah menyiasat dan meneliti fakta-fakta tersebut sebelum memasukkan affidavit Razak yang mengandungi kenyataan palsu ke dalam affidavit pendakwaan.

3. Laporan polis kedua yang saya kemukakan berhubung kegagalan pihak polis untuk menyiasat laporan yang dibuat oleh saya pada 20 Febuari 2009 ke atas Gani dan Musa berkaitan peranan mereka memalsukan laporan polis berkaitan penahanan saya pada 20 September 1998 yang difailkan oleh ACP Koh Hong Sun.

3.1 Peguam cara saya telah menghantar surat bertarikh 23 April 2009 kepada OCS Balai Damansara untuk mengetahui status laporan, namun sehingga ke saat ini belum ada sebarang jawapan.

3.2 Datuk Hishamuddin Hussein di dalam jawapan yang bertarikh 22hb terhadap soalan yang dikemukakan oleh YB Sivarasa di dalam Parlimen berkata laporan yang dikemukakan saya telah pun dirujuk kepada SPRM untuk tindakan lanjut pada keesokan harinya(21 Febuari 2009)

3.3 Peguam saya kemudiannya menghantar surat bertarikh 26 Jun 2009 kepada SPRM bertujuan untuk mengetahui kedudukan penyiasatan kerana kami belum mendapat sebarang maklum balas dari mereka selama ini.

3.4 Kami terkejut apabila menerima maklumbalas bertulis bertarikh 10 Julai 2009 yang menyatakan mereka telah menerima laporan tersebut, telah menelitinya dan mendapati kesalahan yang didakwa berlaku adalah luar dari bidangkuasa mereka. Mereka merujuk semula laporan tersebut kepada PDRM untuk tindakan selanjutnya. Adalah munasabah untuk menganggap SPRM selepas membuat kesimpulan sedemikian merujuk kepada PDRM sesegera mungkin.

3.5 Pertamanya, ini bermakna PDRM dan pegawai Kementerian Dalam Negeri telah menyebabkan Menteri Datuk Hishamuddin mengelirukan Parlimen dengan mengemukakan jawapan pada 22 Jun 2009 bahawa laporan tersebut sekian lama ada di SPRM sejak dari 21 Febuari 2009 untuk tindakan lanjut

3.6 Kedua, pihak polis yang menerima semula laporan tersebut dari SPRM(yang menerimanya pada penghujung Febuari 2009)gagal untuk berbuat apa-apa. Kesimpulannya adalah jelas wujud satu perancangan di dalam PDRM untuk memastikan tidak ada tindakan terhadap laporan yang dibuat oleh saya serta memastikan jenayah yang berlaku di sembunyikan. Oleh kerana laporan saya ini menyatakan Gani dan Musa Hassan(Ketua Polis Negara)terbabit memalsukan laporan, usaha menutup serta menyembunyikan dakwaan saya ini pastinya datang dari pihak atasan.

3.7 Oleh kerana SPRM menyatakan bahawa mereka tidak mempunyai bidangkuasa untuk menyiasat dan pihak polis hanya berdiam diri tanpa mengambil sebarang tindakan, ianya jelas kepada saya bahawa Gani dan Musa dilindungi secara politik demi menyembunyikan peranan yang dimainkan mereka di dalam merekayasa pertuduhan palsu terhadap saya pada tahun 1998 dan sekarang.

ANWAR IBRAHIM

English Version

21st July 2009
PRESS STATEMENT FOR IMMEDIATE RELEASE


1. I have today lodged two separate police reports at Balai Polis Damansara.

2. The first report is in relation to my trial proceedings where I have applied to strike the charge against me on the ground, amongst others, that the prosecution is a result of a mala fide political conspiracy against me.

2.1 In my affidavit in support of my application to strike out the charge, I described in paragraphs 53 to 63 how Tan Sri Gani Patail ( “Gani” ) and Tan Sri Musa Hassan (‘Musa” ) were involved first in the making a false police report by ACP Koh Hong Sun in relation to my arrest under the ISA on 20/21 September 1998, and also how Gani and Musa were involved in fabricating false evidence in the investigation in the assault on me by Tan Sri Rahim Noor. These instances were given amongst other examples to show their role in the political conspiracy then, their active fabrication of false evidence against me and which they are now continuing to do.

2.2 Affidavits in reply dated 30.6.09 have been filed by Dato Razak bin Musa ( Pengarah Bahagian Perundangan dan Pendakwaan, SPRM ) and Hanafiah bin Hj Zakariah ( Deputy Public Prosecutor in the prosecution team.

2.3 I have found that their affidavits contain blatant false statements which they must know to be false and yet have been put in affidavits with the intent of being used in judicial proceedings. Their actions are not just a criminal offence, but further strengthen my contention that I am facing a prosecution team that is also part and parcel of the political conspiracy as was the case in the cases brought against me in 1998.

2.4 Razak is deliberately misleading the High Court by saying on oath that a panel of three retired judges ( Datuk Kadir bin Sulaiman, Datuk Wira Mohd Noor bin Ahmad and Datuk Mohama Noor bin Abdullah ) had cleared Tan Sri Gani Patail of any criminal wrongdoing. Razak must know as a Head of Department of SPRM which investigated my report of 1.7.08, that at least one of the three judges found that Gani had committed criminal offences.

2.5 Hanafiah who as a senior DPP must be taken to have investigated and verified the facts before affirming his affidavit has adopted Razak’s affidavit which contains these false statements as his reply.

3. The second report I have filed is in relation to the failure of the police to investigate the report that I lodged on 20.2.09 against Gani and Musa in their role in fabricating the false police report filed by ACP Koh Hong Sun in relation to my arrest on 20.9.98.

3.1 My solicitors wrote on 23.4.09 to the OCS Balai Damansara for a status report but regrettably there was no response.
3.2 In a answer to a question in Parliament on 22.6.09 to YB Sivarasa, Datuk Hishamuddin Hussein said that my report had been referred to SPRM by the police the next day on 21.2.09 for their action.

3.3 My lawyers then wrote on 26.6.09 to SPRM to ask for the status of the investigation as we had heard nothing from them all this while.

3.4 We had a shock when we received a written reply from SPRM dated 10.7.09 stating that after they had received the report, they had studied it and having found that the offence alleged was outside their jurisdiction, they returned it to PDRM for their action. It is reasonable to assume that SPRM having made that conclusion would have returned the report soon thereafter.

3.5 This means firstly that the PDRM and officials of the Home Ministry have caused Minister Hishamuddin to mislead Parliament by saying to Parliament on 22.6.09 that the report was since 21.2.09 with SPRM for their further action

3.6 Secondly, the police having received the report back from SPRM ( who received it end of February 2009 ) have done nothing about it. I conclude that there is now a concerted plan in PDRM to ensure that nothing is done and the crime I have alleged remains covered up. As my report implicates Gani and Hassan ( the current IGP ) in the making of a false report, this cover-up must be directed from the top itself.

3.7 With SPRM saying they have no jurisdiction to investigate and with the police now taking no action, it is clear to me that Gani and Musa are being protected politically for their role in 1998 and their continuing role in framing false and politically motivated charges against me.

ANWAR IBRAHIM
12 Responses to “Kenyataan-Kenyataan Palsu Di Dalam Affidavit Pendakwaan”
Feed for this Entry Trackback Address View blog reactions

1. 1 4RAKYAT Jul 21st, 2009 at 4:07 pm

i kesian sama dsai…
he seems to be alone in his fight for justice. apart from a handful of lawyers, most of us can’t do anything it seems.

i plead that good samaritans who are lawyers can at least help anonymously in points of law or to point out any possible angle(s) that might have missed dsai’s eyes…

dsai is fighting evil both for himself and for the betterment of malaysia as a whole. our future generations’ welfare rest quite tangibly on the outcome of this evil persecution.

** but please offer your helpful points and comments privately to dsai, so that it wont be used by evil-umno’s panel of cybertroopers to alert their evil-bosses **

i thank u in advance.

4RAKYAT
[Reply]
2. 2 amy Jul 21st, 2009 at 5:12 pm

biasala tu dsai, depa nie buat kot mana pun takpa. tapi kalau kita buat silap sikit ja, terus kalut pi siasat.Nama pun Polis Raja Di Malaysia…
[Reply]
3. 3 Sabri Jul 21st, 2009 at 5:40 pm

Antara orang yang berasa gentar jika anwar menjadi perdana menteri ialah Ghani Patail dan Musa Hassan.Mereka gusar kerana bukan sahaja akan hilang jawatan dan pangkat,tetapi bakal berdepan dengan pembongkaran segala kepincangan yang telah dilakukan oleh mereka selama ini.

Oleh itu,mereka berkerja keras untuk menggagalkan anwar dengan pelbagai helah dan tipudaya.Jika berjaya menyekat kemaraan anwar,maka berjayalah mereka menyelamatkan pangkat dan kedudukan mereka kelak.
[Reply]
4. 4 Pak Su Jul 21st, 2009 at 5:45 pm

Bersungguh benar mereka mahu memerangkap Datuk Sri nampaknya. Mungkin dulu mereka berjaya,tapi tidak untuk kali ini.Rakyat sudah faham dan kenal cara umno menipu,al maklumlah bukan sekali tapi dah banyak kali mereka menipu rakyat.Dari apa yang terkandung dalam laporan polis itu,jelaslah konspirasi 98 belum berakhir.
[Reply]
5. 5 Saladdin Jul 21st, 2009 at 5:50 pm

mahadet paling marah kat pak lah dulu bukan kes jambatan bengkok tu sangat.tapi pasal pak lah g bebaskan datuk seri anwar.tu yang mahadet pantang tu…die bukan boleh anwar bebas mampuihla die.
[Reply]
6. 6 alifreyes Jul 21st, 2009 at 5:57 pm

tabahkan dirimu dsai..
[Reply]
7. 7 sayang dsai Jul 21st, 2009 at 6:09 pm

lawan tetap lawan dsai
[Reply]
8. 8 Cleopatra Jul 21st, 2009 at 6:31 pm

Salam DSAI

Berbanyak banyak lah sembahyang hajat dan mohon petunjuk dariNYA sentiasa. ALLAH kasih pada orang yang banyak sabar. DSAI ta perlu kuatir kalau kita pada pihak yang benar.
Go all out.
[Reply]
9. 9 Kai Hau Jul 21st, 2009 at 7:09 pm

Inikah Bersih, Cekap, Amanah?
[Reply]
10. 10 kluangman Jul 21st, 2009 at 7:57 pm

Namakan apa sahaja, palsu atau konspirasi…adat dunia politik..u pun sama macam depa masa berkuasa, bukankah hidup ini seperti pusingan roda.

Namakan apa sahaja, niat jahat atau zalim – cepat dan beranilah ke mahkamah membuktikannya – cantik atau tidak – tengok di cermin.

Selamat berjaya.
[Reply]
11. 11 anwar junior Jul 21st, 2009 at 8:17 pm

Salam Sejahtera DSAI

Kenyataan yang disiarkan di atas semakin mengukuhkan lagi dakwaan DSAI bahwa ini semuanya adalah konspirasi politik. Namun apakah usaha yang dapat dilakukan untuk menafikan dan pembelaan yang adil dapat di perolehi. Yang terang DSAI telahpun di dapati bersalah dan dihukum penjara pada peristiwa 1998.

Sekarang tahun 2009, apakah DSAI akan sekali lagi di dapati ‘bersalah’. Kalau pada tahun 1998 sudah jelas banyak kesangsian yang diketahui seluruh dunia, kini terbukti sekali lagi kesangsian pasti lebih menyerlah dari ‘pendakwaan terbukti’.

DSAI, sejauh manakah anda dapat bertahan?
[Reply]
12. 1 AnTIalJUBuRI Jul 22nd, 2009 at 12:10 pm

Udah lah tu al juburi…tak habis habis dengan teori konspirasi kau dari dulu. Kes Musa dan Ghani tu apa ada kena mengena dengan kes kau dengan Saiful??

Hang pi masuk mahkamah dan berdepan dengan Saiful dulu. Dah lah bermubahalah pun takut, nak pi mahkamah pun takut juga???

Hang dah yakin hang tak buat apa apa pada Saiful, tunggu apa lagi, cepat cepatlah pergi mahkamah dan minta bukti mereka. Apa yang nak ditakutkan, kau tak salahkan?? Lepas tu, kau hujahkan dalam mahkamah betapa bukti dan saksi mereka itu bohong. Lepas tu hang samanlah Saiful, Peguam Negara dan sapa yang kau agak terlibat dengan konspirasi kedua ini … itu pun kalau ada…ada kah atau hanya helah untuk melepaskan diri dari Penjara Sungai Buluh???

Semoga engkau dikembalikan segera ke Sungai Buluh dan damai di sana sehingga akhir hayat…AMIN ya Rabil Alamin!!

Followers