Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Sunday, July 26, 2009

LARI FOKUS -MINTA YB JAWAB


Dari Blog sul4kulim



25 July 2009


Salam 2 all.

Alhamdulillah suboh tadi saya dijemput menyampaikan ceramah Isro' wal Mi'raj.

Setelah ceramah, saya ditanya satu soalan iaitu bagaimana kita nak tahu samada pemimpin yang kita ikut tu membawa kita kepada Islam atau tidak?

Saya menjawab dengan bertanya satu soalan balik:

Kalau ditakdirkan kita mati, siapa yang kita mahu menjadi imam memimpin solat jenazah kita-Tok Guru Nik Aziz atau Dato Seri Najib. Atau diantara Tuan Guru Hj Hadi dan Tan Sri Muhyiddin.

Saya cukup yakin pekat macam mana kita pun sudah tentu kita akan pilih Tok Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi sebagai imam memimpin solat jenazah kita.

Kalau dalam keadaan mati pun kita letak keyakinan kepada Tok Guru untuk memimpin kita, apatah dalam keadaan hidup yang sudah pasti akan membawa kepada kematian.

Fikir-fikirkanlah, wallahua'lam.

Adios.

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
02 Sya'ban 1430
25 Julai 2009
KOMEN SAYA YANG TELAH DIHANTAR (Keluar atau tidak ..tak pasti!)

Soalan itu mudah sangat ...

Kalau saya tanya YB pula sekiranya kedua dua mereka, iaitu Anwar Ibrahim dan Mohd Saiful Bukhari Azlan, kedua duanya pandai dan layak menyembahyangkan jenazah, siapa yang akan anda pilih???

Saya pilih Mohd Saiful Bukhari Azlan ..

YB bagaimana??? tentu YB pilih anu war bukan??

Bagaimana kalau antara Hj Hadi dengan (Hj?) Anu War?? Tentu Anu war juga - kalau tidak mengapa YB menjadikan PKR sebagai wadah perjuangan?? YB Ketam nak menjagar anaknya berjalan betul!!!! pegi dah...

TAMBAHAN.. SILA BACA DAN NILAI KOMEN PEMBACA TENTANG ISU BERKAITAN DENGAN LILIN DI SINI


3 comments:

AnTi AljUbuRi said...

Sebagai lanjutannya saja aku copy & paste tajuk dan ko,men itu dari blog Tok Guru Zul Nordin yang berceramah Israq Miraj untuk anda nilai...posting aku pun dipotong kontot.. sayang sangat dia dengan al juburi!!

PEMIMPIN?
25 July 2009 Oleh Zulkifli Noordin pada 12:54 PM

Salam 2 all.

Alhamdulillah suboh tadi saya dijemput menyampaikan ceramah Isro' wal Mi'raj.

Setelah ceramah, saya ditanya satu soalan iaitu bagaimana kita nak tahu samada pemimpin yang kita ikut tu membawa kita kepada Islam atau tidak?

Saya menjawab dengan bertanya satu soalan balik:

Kalau ditakdirkan kita mati, siapa yang kita mahu menjadi imam memimpin solat jenazah kita-Tok Guru Nik Aziz atau Dato Seri Najib. Atau diantara Tuan Guru Hj Hadi dan Tan Sri Muhyiddin.

Saya cukup yakin pekat macam mana kita pun sudah tentu kita akan pilih Tok Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi sebagai imam memimpin solat jenazah kita.

Kalau dalam keadaan mati pun kita letak keyakinan kepada Tok Guru untuk memimpin kita, apatah dalam keadaan hidup yang sudah pasti akan membawa kepada kematian.

Fikir-fikirkanlah, wallahua'lam.

Adios.

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
02 Sya'ban 1430
25 Julai 2009
9 komentar:

ruang bicara faisal said...

ingat zul

jgn rendahkan martabat org lain. sesiapa saja yang tahu imamkan sembahyang boleh imamkan solat jenazah tersebut.

kenapa tidak tanya orang,antara zul kulim atau anwar ibrahim dan nik aziz atau hj hadi ,siapa yang anda pilih utk imamkan solat jenazah ?

dah jadi ahli parlimen pun,malah peguam lagi,tapi terus bercakap benda yg bodoh. elok2 musuh politik kau hormat kat kau,terus mereka jadi hilang hormat.

kalau telus keluarkan komen ini.
25 July, 2009 15:01
TeLaGi said...

saya akan jawab apa yang saya fikirkan di blog saya.
tq
25 July, 2009 15:17
a_z_ayief said...

Salam

Ya..satu persoalan dan jawapan yang sangat simple tapi menjawab seribu satu persoalan...hehe
25 July, 2009 15:29
penpusaka said...

Itu kau yang kata. Aku dan ramai lagi tidak!
25 July, 2009 15:51
pili said...

asw En zul Nordin yang pernah saya kagumi...

..saya tidak percaya yang tuan memiliki pemikiran yang begitu singkat......
25 July, 2009 17:22
profit said...

Yb,
Apa la bangang punya soalan.Apa Tan Sri Muhyiddin tak layak ke jadi imam sembahyang jenazah?For that matter anybody is capable of being imam for as long as he fulfill the syarat.
If this the way your mentality is,then you are not fit to be a preacher.
25 July, 2009 19:46
pis said...

yb zul tuan tak yah cerita pasal islam nak muntah di buatnye. tuan layak pegang lilin je.
25 July, 2009 19:53
pis said...

kalau berani publish semua komen. berani kerana benar.
25 July, 2009 19:54
AnTi AljUbuRi said...

Soalan itu mudah sangat ...

Kalau saya tanya YB pula sekiranya kedua dua mereka, iaitu Anwar Ibrahim dan Mohd Saiful Bukhari Azlan, kedua duanya pandai dan layak menyembahyangkan jenazah, siapa yang akan anda pilih???

Saya pilih Mohd Saiful Bukhari Azlan .. YB bagaimana???

anoy-anoy said...

apalah punya rendah akal yb kulim...
orang tanya hal ehwal islam dia jawab hal politik...
aduyai..camner nih..yb

Gedung Akal said...

Ermmm..Melayu sudah bijak..kah..kah.. Melayu sudah pandai...tahu apa itu fitnah, solat jenazah..kah..kah..kah. Melayu tidak mahu liwat..kah..kah..
Ada Melayu pilih saiful jadi imam..kah..kah..kha..bagus ler Melayu memang rasa diri bijak... kah...kah..
Melayu bengong pun rasa diri bijak. kah/...kah..kah.kah.

Followers