Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Monday, July 6, 2009

PERTUDUHAN KE ATAS AL JUBURI

05 July 2009

Anggota Badan Anwar Ibrahim Dan Liwat.

Dr Novandri Hasan Basri


Mungkin tulisan di dalam gambar di atas tidak berapa jelas. Makanya penulis tulis kembali dakwaan kepada Anwar Ibrahim supaya lebih jelas :-

"Bahawa kamu (Anwar Ibrahim), pada 26hb Jun 2008 antara jam 3.01 petang dan 4.30 petang di alamat Unit 11-5-1, Desa Damanasara Condominium, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur telah dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii dengan Mohd Saiful Bukhari bin Azlan dengan memasukkan zakar kamu di dalam duburnya; dan oleh yang demikian kamu telah melakukan satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah seksyen 377B Kanun Keseksaan."

Kita tentu berasa mual apabila membaca dakwaan terhadap Anwar Ibrahim tersebut. Perkara tersebut bukannya normal dan setiap orang yang berfikiran normal pastinya akan menolak seseiapa yang berperangai buruk seperti itu!

Makanya jika kita merujuk kepada dakwaan tersebut, Anwar Ibrahim sepatutnya tidak lagi melengah-lengahkan kes beliau itu kerana jika beliau terus berlengah-lengah, ianya mengguatkan lagi perumpamaan "justice delayed is justice denied" di dalam kamus penghakiman. Realitinya, melengah-lengahkan kes akan mengguatkan lagi kebarangkalian bahawa tertuduh memang bersalah.

Mungkin ada yang bersimpati kepada Anwar Ibrahim kerana kes sodomi beliau yang pertama pada tahun 1999 tetapi tidak kali ini!

Kita perlu diingat bahawa mangsa hanyalah rakyat biasa seperti kita semua. Beliau seperti adik atau abang atau anak kita dimana kita hanyalah warganegara dan rakyat biasa yang inginkan kehidupan yang biasa.

Kini beliau berdepan dengan seorang pemimpin tertinggi sebuah parti politik yang korup dan pernah menyalahgunakan kuasa beliau semasa beliau berkuasa dulu!

Kita tentunya bersimpati kepada keluarga mangsa kerana mereka tentunya kecewa dan sedih meratapi anak mereka telah diperdaya oleh seorang pemimpin yang menggunakan tarikan kuasa pemimpin untuk memaksa mangsa mengikut telunjuk beliau dan melakukan perbuatan yang amat keji.

Rakyat pasti bersimpati kepada keluarga mangsa dan berharap agar mereka sentiasa tabah dan kuatkan semangat di sepanjang perbicaraan kes ini.

Artikel seterusnya : Kenangan Manis Anwar Ibrahim di Tivolli Villa

5 komentar:

kluangman said...

Tuduhan pertama tidak salah dari segi fakta cuma kesilapan teknik dan atas campurtangan dia dibebaskan.

Campurtangan boleh dikategorikan dari pelbagai sudut dan tafsiran - dari segi kajian semula, rayuan, suapan, tangan ghaib, arahan, kuasa politik, simpati dan sebagainya.

Tiada simpati pada kesilapan dan kesalahan yang diulangi kali kedua apalagi kalau orang yang kena tuduh itu mahu di angkat jadi pemimpin.

AnTi AljUbuRi said...

Berani kerana benar..takut kerana salah.

Bersumpah pun tak berani ... melengahkan pula proses mahkamah , selepas Sulaiman Abdullah. giliran siapa pula untuk repos sakit dan MC

Anonymous said...

dia kat MCKK dulu main jubo jambu..jadi sampai la ni dah ketagih..dia juga hetrosexual..main perempuan pun dia ok jugak...tak lah gay gitu aje pasal kalau tidak macam mana nak hidup dalam dua dunia..bulan lepas ada pergi Masjid kat Bangi beri takzirah Maghrib sebagai Pak Sheikh..pergi jananam lah kau AlJuburi!!!!..

Anonymous said...

tn doktor. apakah ertinya liwat dari segi perubatan. dari segi fakta kenapa laporan perubatan tidak disertakan dan ditolak pada kes pertama dan kenapa azizan tidak dibenarkan diperiksa oleh pakar perubatan tentang kemasukan sesuatu di dalam anusnya. kes kedua laporan perubatan dari HKL dan Pusrawi menunjukkan anus saiful masih dara so apa pandangan doktor sebagai pegawai perubatan... siapa yang melengahkan kes, kenapa tidak dibicarakan sahaja kes di mahkamah syesen seperti mana kes datuk M Daud Kilau dahulu yang hanya dibicarakan di mahkamah syesen. apa perlunya kes ini dibicarakan di mahkamah tinggi.. sekian pertanyaan dari saya...

Mr.KETAM said...

Doc nampaknya bukan Melayu menguasai 25 DUN di Penang nooo...

Memang Melayu Penang dah layu bodoh nak mampus..

Satu lagi cuba Doc provoke DAP " kalau betul anggap DAP adalah satu PARTI utk semua kaum cuba bagi pecahan AHLI mengikut KAUM, ternyata DAP tak akan bagi punya pasal memang 95% dikuasai oleh CINA"

Doc tolong mulakan provokasi ini terhadap DAP...

BN sebenarnya adalah satu gagasan nasional walaupun terdiri daripada banyak parti daripada berbagai kaum tetapi berpegang teguh dgn toleransi..

No comments:

Followers