Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Sunday, August 30, 2009

FORUM GERAK REFORMASI

Lebah Kota
Karpal Singh Sedang Sakit Tenat?
Sun Aug 30, 2009 8:40pm
60.53.195.55


Lebah Kota menerima maklumat bahawa Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh kini sedang tenat.

Karpal kini dikatakan sedang berada di rumahnya di Pulau Pinang.

Untuk mengesahkan hal ini agar sukar kerana sumber-sumber DAP tidak mahu membuka mulut mengenai hal ini.

Maklumat ini Lebah Kota terima daripada satu sumber yang boleh dipercayai.Kisah mengenai tahap kesihatan Karpal Singh bagaimanpun menjaid bualan

Karpal sememangnya diketahui mempunyai pelbagai masalah kesihatan.

Kemalangan pada awal tahun 2005 dikatakan menjadi punca utama kepada kejatuhan tahap kesihatan ahli politik veteran itu.

Latar belakang Karpal:

Karpal Singh Ram Singh atau Karpal Singh (Lahir 28 Jun 1940), ialah seorang ahli politik dan peguam di Malaysia. Beliau sekarang ialah Pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan juga sebagai Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Pulau Pinang.

Beliau mengalami kemalangan pada awal tahun 2005 dan sekarang sedang dalam proses pemulihan.

Beliau yang dilahirkan di Kedah, mendapat pendidikan awal di St. Xavier's Institution,Pulau Pinang. Kemudian melanjutkan pelajaran dalam bidang undang-undang di Universiti Singapura (1966). Ada pendapat mengatakan beliau telah 10 kali gagal dalam ujian undang-undang.

Beliau mula menyertai politik setelah menjadi ahli DAP pada tahun 1970. Beliau pernah meyandang Naib Pengerusi DAP dan Timbalan Pengerusi DAP.

Beliau ialah daripada etnik Punjabi dan juga sebagai seorang peguam yang handal. Beliau amat mahir dalam berhujah. Beliau pernah menerima jolokan sebagai "Harimau Jelutong" kerana beliau amat sukar untuk ditewaskan dalam pertandingan kerusi Parlimen Jelutong sebelum pilihanraya umum pada 1999.

Pada 7 September 2004, Karpal Singh diberi peluang sama ada meminta maaf dalam masa 3 hari dan hadapi penggantungan selama 10 hari daripada menyertai Parlimen ataupun penggantungan selama 6 bulan dengan segala kemudahan sebagai ahli parlimen ditarik balik. Beliau kemudian enggan meminta maaf dan digantung selama 6 bulan.

Karpal Singh terlibat dalam kemalangan pada awal tahun 2005 dan sekarang sedang dalam proses pemulihan.

Pada 23 Oktober 2008, Karpal Singh digantung selama dua hari daripada menghadiri Persidangan Dewan Rakyat kerana didakwa mencabar kewibawaan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia dan menuduh beliau bersikap 'tidak serius dan main-main' selepas berlaku pertikaman lidah antara beliau dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz ketika pemimpin pembangkang itu mencelah pada sesi lisan.

Beliau pernah dipenjarakan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri atau ISA pada tahun 1987 dalam Operasi Lalang.

Beliau berkahwin dengan Puan Gurmit Kaur dan dikurniakan lima anak. Salah seorang anaknya, Gobind Singh Deo merupakan Ahli Parlimen Puchong setelah menang di dalam Pilihan Raya Umum Malaysia 2008 yang lalu.


*** Satu persoalan, kalau sesuatu berlaku pada Karpal Singh, apakah DAP boleh tergugat?

Respond aku yang mungkin akan didelete oleh webmaster penjilat tegar al juburi

Sakit tenat??

Tak apalah, dia pun dah tua, Gobind Sing Deo kan ada ..sama jer terrornya

Kalau ajalnya sampai kenalah orang yang nak laksanakan hukum Islam di Malaysia ini pergi langkah mayatnya, kalau tak langkah nanti tak boleh pulak nak laksanakan Islam kerana dia pernah kata, kalau nak laksana hukum Islam kena langkah mayat dia dulu.

Harap Tok Guru yang sebaya dengan dia tu dapat mengetuai upacara melangkah mayat kapal sink, dan kenalah kita ikut adat pegang lilin, adat tak apakan??..yang sembah berhala tu pun ikut adatlah tu ...adat datok nenek mereka yang tak pernah kenal Allah kerana tak mahu dengar dakwah Rasul!!

Alamak, apa macam kes 3 septrmber ni?? tak sempatlah dia nak menolong al juburi untuk lepas kali ke dua.. atau kena postpone kes gak kalau Karpal sink padam??? Jenuhlah kalau macam tu, yang 3 all-star lagi tu pun semua dah tak lama gak tu, tiap kali padam, tiap kali postpone - tu pasal dia pilih yang kerepot kot, supaya boleh lengah lengahkan kes!!!

Jadi kalau sah kapal sink (tengelam) kenalah buat piliharaya ... tak apalah kerana situ memang totok pembangkang, kita bagilah mereka menang jadi 8-1. Nampaknya bergandalah kemenangan mereka kerana selian dari memang kerusi parlimen, mereka akan dapat kerusi roda - tentu kerusi roda itu sangat perlu untuk al juburi meneruskan sandiwara dan lawak jenakanya .....dan kalau al juburi tak mampu nak beli, aku nak sedekahkan neck-brace dan bengkong perut nenek aku pun dah tak pakai lagi .. bolehlah aku mencari pahala sedekah bulan Ramahdan ni ...

Ada siapa yang tak bersetuju?????

2 comments:

Junah said...

Salam,

harimau jelutong ke harimau kelentong?

salam Merdeka

Anonymous said...

Hi, guantanamera121212

Followers