Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Thursday, August 20, 2009

RUANG UNTUK PEMUDA PAS KIJAL ... AYUH BERMUZAKARAH

Klik ke artikel asalnya di sini
Sedutan dari ruang komen artikel asal tersebut.....



Blogger Panglima Perang Cyber said...

permulaan yang baik bro...semua bahagian kena selalu buat majlis ceramah !

biar selalu terangkan kepada rakyat.. buat sedikit jamuan untuk rakyat.

pasti PR akan ditolak hebat 2012 nanti..

Saturday, 15 August, 2009

Blogger Perjuangan Bangsa said...

aku hadir ke majlis tersebut, ternyata majlis tersebut amat memberangsangkan walaupun ada beberapa blog yang memperlekehkan keberkesanan majlis ceramah ini. Aku bole berikan markah penuh kepada usaha murni ini. Wlaupun kita tahu ada sang penceramah itu orang yang kurang disukai, namun apa yang penting adalah intipati yang pembongkaran pakatan haram kepada rakyat shah alam... itu lebih penting, nyatakan sokongan bukan hentaman... mohon disiar dalam blog....

Saturday, 15 August, 2009

Blogger AnakDesa said...

Salam..kita pastikan PR akan kita kuburkan...& kita kasi bakar dia hidup2...

Saturday, 15 August, 2009

Blogger DozzVader said...

aku sokong aktiviti sebegini diperhebat lagi..

Sunday, 16 August, 2009

Anonymous Anonymous said...

Anonymous said...
Hahaha..Melalak kat kerusi je..Hahaha
woi kj,kera jantan..blah lah..hang ingat pemuda2 umno tu sendiri suka sangat ke dengan hang..Tunggu masa je nak tendang ko keluar..Hahaha..anak omak woi..

August 15, 2009 11:29 AM

Yg duduk kat kerusipun tak penuh...
Balance terpacak kat luar...saja nak tumpang tengok kera jantan....mana tahu kot-kot kera tu terlompat & terlepas keluar

August 15, 2009 1:25 PM

perompak harta rakyat said...
KHAIRY JAMALUDIN BERUCAP PANAS (Dirompak dari blog Tukar Tiub)

Khairy Jamaludin dengan marah lagi bengis telah memberi
amaran kepada pengkhianat dan bakal pengkhianat.

Ucapan Khairy ini telah didengar dengan kyusuk
lagi tawaduk oleh ratusan kerusi yang dibawa hadir.
dalam sesi ceramah politik bertajuk
' Pakatan Retak Menanti Belah' telah diadakan
di Perkarangan Tadika Kemas,
Jalan Rajawali 6/6 Seksyen 6 Shah Alam.

Dalam ucapannya Khairy telah memberi contoh bahawa
orang yang khianat adalah orang yang bermimpi
siang dan malam untuk mendapat kuasa.

Apabila ditanya wartawan apakah yang bermimpi
ini ialah mereka yang tidor siang dan malam
seperti Abdullah Badawi - Khairy terus mengatakan
bahawa Abdullah Badawi bukan tidor tetapi
mengigau kah kah kah

August 15, 2009 10:59 PM

Sunday, 16 August, 2009

Anonymous Anonymous said...

perompak harta rakyat said...
Kempen kutukan anjuran Umno-BN tidak mendapat sambutan menggalakkan dari masyarakat setempat.

Bahkan, tinjauan mendapati lebih banyak kerusi kosong yang setia mendengar ucapan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berbanding ahli-ahli Umno.

Di Shah Alam, program anjuran Umno diwar-warkan dihadiri kira-kira 1000 orang tetapi ceramah mengutuk Anwar Ibrahim, Pas dan DAP itu nampaknya hanya berjaya mencatu 300 orang.

Mungkin kerana meluat, atau berasa jijik dengan kempen sebegini, ketidakhadiran orang-ramai di ceramah-ceramah panas membawa petanda tidak baik kepada Pemuda Umno.

Ketua Angkatan Muda Keadilan Malaysia, Shamsul Iskandar Mohd Akin menyifatkan kegagalan program berkenaan berlaku kerana masih ramai di kalangan ahli Umno yang menyokong Anwar dan laungan 'Anwar Pengkhianat' hanyalah retorik Umno.

"Saya yakin sebahagian besar daripada penyokong Umno masih lagi dengan Datuk Seri Anwar. Oleh kerana slogan pengkhianat ini retorik Umno-BN dan diulang sebab itu saya yakin ia tidak mendapat sambutan kerana mereka tahu sebenarnya siapa yang mengkhianati Melayu, siapa pengkhianat. Kehadiran yang tidak ramai menunjukkan rakyat tidak bersama UMNO.

Di selatan tanahair, pemimpin kanan Umno sendiri 'mengkhianati' Umno dengan memulaukan perhimpunan mengutuk Anwar Ibrahim di Batu Pahat.

Hanya 200 orang dari sasaran 10,000 orang yang hadir ke perhimpunan kutuk-mengutuk itu.

Bahkan, ramai daripada mereka yang hadir menyisihkan diri daripada perhimpunan berkenaan apabila beberapa pemimpin UMNO memberi ucapan berbau perkauman dalam keghairahan menuduh Anwar sebagai pengkhianat bangsa.

Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang melontarkan tuduhan pengkhianat terhadap Anwar dijadualkan hadir pada perhimpunan itu di Dataran Penggaram.

Namun pemimpin Umno Johor itu sendiri dikatakan menarik diri apabila diberitahu mengenai sambutan dingin terhadap perhimpunan itu.

Sementara itu, Ketua Pemuda Pas Pusat Nasruddin Hassan Tantawi berkata, kebayanyakan yang hadir ke program anjuran Umno adalah mereka yang telah dikerah oleh parti berkenaan dan sambutan dingin dari masyarakat merupakan isyarat penolakan rakyat kepada Umno.

"Saya tidak hairan kalau rakyat tidak beri sambutan, 400 dan 300 orang dikira sudah ramai. Mungkin kerana kerahan atau pembiyaian dibuat kepada mereka yang hadir. Biasanya dalam perhimpunan Umno mengikut pengalaman kita dihantar kenderaan, diberikan imbuhan. Kegagalan untuk mendapatkan sokongan itu merupakan isyarat dari rakyat yang UMNO perlu faham," katanya.

Namun sambutan hambar adalah tamparan ke kiri dan kanan muka Muhyiddin dan Khairy Jamaluddin.

Ketua Pemuda DAP, Look Siew Fook berkata, cara Umno menggunakan serangan peribadi merupakan faktor rakyat mula menolak parti berkenaan.

"Saya rasa masyarakat sudah muak dengan cara mereka yang membuat serangan peribadi, kalau mereka hanya bergantung kepada cara ini untuk menyerang keperibadian seseorang pemimpin untuk berkuasa seperti menggali lubang kubur sendiri," katanya.

August 15, 2009 11:00 PM

Sunday, 16 August, 2009

Anonymous Anonymous said...

pelik2 la puak2 umngok ni...
pemimpin cam khairy yg mmg dah sah2 rasuah pun korang terima gak??
bukan aku fitnah eh... mmg kenyataan.. KJ mmg kaki rasuah... dlm pemilihan umno hari tu dah terang2 terbukti rasuah...
orang mcm ni pun korang sokong...
alahai...bodohnye...
parti umngok= parti angguk..
kah kah kah..bodohnya...
inilah yg dikatakan bodoh sambil berbangga... kah kah kahh...
siap bangga pulak tu ramai yg hadir tgk pemimpin rasuah bg ucapan.. kah kah kah ...bodo tak bertempat....

Sunday, 16 August, 2009

Blogger Jeffry said...

SLM BRO..BLOG2 BALACI DH TEBAKAR SKANG NI BROO..APE TAKNYE..KITA DH BEDAL CUKUP2 KAT PEMIMPIN KESAYANGAN DIORANG MCM KUCING KURAP KEHKEHKEH..TERUSKANN SAHABATT2 SEPERJUANGANNN SEKALIANNN!!!..YEHAAAAAAAA!!!!

Sunday, 16 August, 2009

Blogger permatangpasir said...

Melayu di Shah Alam sudah sedar ...insyallah BN akan tawan balik Shah Alam pada PRU 13

Sunday, 16 August, 2009

Anonymous Anonymous said...

kenapa lah masih ada yang tak puas hati...???
http://harimau-menaip.blogspot.com/2009/08/khairy-punya-aura-hingga-ratusan-ribu.html

Sunday, 16 August, 2009

Blogger AnTi AljUbuRi said...

Gembira sungguh ....

Teruskan perjuangan bro

Kalau dulu kita yang menaikkan mereka, hari ini, menjadi tanggung jawab besar dan wajib untuk kita menghancur leburkan pakatan mereka!!! Semoga gerak kerja ini menjadi kiffarah di atas kesilapan kita berjuang bersama mereka satu masa dahulu!!!

Buatlah segala usaha.. hatta kalau perlu rayulah pada Khairy .. supaya sahabat kita Ezam dan rakan seperjuangannya yang sama sama menerajui Shah Alam satu masa dulu, dan bersama sama rakan pendekarnya peringkat Nasional suatu masa dahulu diberi peluang untuk meruntuhkan apa yang kita tersilap bina selama ini.....

Kita mahu mereka kembali mengegarkan pentas politik secara berterusan bermula dari saat ini sehingga kita mencapai kemenangan di PRU 13... InsyaAllah.

Bangunkan Khairy supaya dia memberi peluang dan membantu semua pendekar besar yang sekarang ada bersamanya itu..

Aku merindui suara suara mereka ... Ezam Mohd Noor, Lokman Noor Adam, Hamdan Taha, Zahid Mat Arif, Roslan Kassim, Hanfiah Man, Anuar Shaari, SD Johari, dan ramai lagi

Ayuh kita hidupkan dan segarkan semangat Jalan Kebun !!!!

Jangan lupa ziarahlah Pak Engku di Sri Andalas!!

Sunday, 16 August, 2009

Delete
Blogger Pemuda PAS Kijal said...

Salam..

Sedarlah wahai menantu Pak Lah. Anda salah seorang kuda tunggangan Najib dan kuncu-kuncunya.

Ketua Pemuda Umngok Malaysia tak ada jawatan dalam kerajaan mana ada dalam sejarah politik Malaysia.

Ada hati nak cabar Ketua Pemuda PAS Penang keluar dari PAKATAN RAKYAT.

Sila cermin muka dalam air longkang dulu baru boleh cabar orang.

Buatlah perubahan kearah kepimpinan yang mendatangkan kebaikan didunia dan akhirat.

AMIN.

Sunday, 16 August, 2009

Anonymous Anonymous said...

kalo dah pemimpin tajk der telor macam kat selangor tur.. baru Ayam Jantan berkokok ddi penang . dah berpelukan dengan samaseng... nak tegakkan islam.. poodah.. lidah bercabang.. munafik lah tu...

Monday, 17 August, 2009

Blogger Pak Tam said...

Salam semua. Suatu perubahan yang baik. Biarkan apa pembangkang nak kata kerana mengutuk adalah kerja harian mereka. Yang dapat dirasai- orang Melayu terutamanya sudah sedar. Mengundi PKR/PAS atau DAP suatu kesilapan besar mereka. Ibaratkan "harap pagar pagar makan padi" dan "yang dikendung keciciran dan yang dikejar tak dapat". PRU13 pasti UMNO/BN kembali di hati rakyat, insyaallah. Takbir! Takbir ! Takbir!

http://suaraperpaduanmelayu.blogspot.com

Monday, 17 August, 2009

Blogger Pemuda PAS Kijal said...

Woi anoni...
Apakah status anda untuk bercakap tentang munafik.?

Jelmakan diri jangan berselindung disebalik nama anoni jee.

Monday, 17 August, 2009

Blogger AnTi AljUbuRi said...

Sian juga pemuda PAS Kijal yang tak sedar diri tu ..

Khairy bukan macam kau .. dia pun tak patah semangat hanya dengan tidak diberi jawatan dalam kabinet. Dia masih muda, peluangnya masih banyak, yang penting buatlah jasa supaya rakyat membuat penilaian, jangan gopoh macam al juburi!!

Pemuda PAS kijal masih tidak nampak bagaimana PAS dikudakan oleh al juburi dan chauvanis cina. PAS sanggup melupakan Negara Islam dan Hukum Hudud semata mata untuk mengejar kemenangan yang dekat. Berputus arang berkerat rotan dengan bangsa yang seagama tetapi tunduk dan patuh dengan kehendak bangsa lain yang menyembah berhala ...

Menjadi ahli Parti Anggok Saja kepada kehendak al juburi, sehingga tok guru pun dah naik pikon (nyanyok!), disesatkan oleh fahaman anwarisama yang meletakkan suara rakyat sebagai suara keramat, makkal sakthi mengatasi laungan Allahu Akbar .. kalau pun bertakbir bunyinya pun dah 'takebeer' ..

Tidakkah orang yang mengaku Islam itu tetapi bersekongkol dengan orang kafir untuk memusohi orang Islam yang lain sebagai kerja munafik???

Bukankah orang munafik itu mengaku melakukan kebaikan sedang pada hakikatnya ia sedang melakukan kerusakan dengan membantu orang yang kafir untuk mencapai impian mereka???

Siapakah yang bersongkol dengan parti yang dipengerusikan seorang benggali yang mencabar supaya melangkah bangkainya dulu kalau mahu negara Islam?? tidak ada seorang pun selain dia, selantang itu menunjukkan penentangan terhadap Islam di Malaysia, tetapi hari ini dia menjadi gandingan perti yang kononnya bekerja ke arah Negara Islam. Islam al Juburi !!!

Monday, 17 August, 2009

Delete
Blogger Ezad said...

pemuda pas kijal

apa taraf nik aziz boleh kata org UMNO tak masuk syurga?

yg korang mencaci, mencerca orang tu.. masuk syurga level berapa??

Monday, 17 August, 2009

Anonymous ZACKO said...

HIDUP KJ...HIDUP KJ...HIDUP KJ....HIDUP PEMUDA UMNO BERSAMA-SAMA TEMAN SEPERJUANGAN.

Tuesday, 18 August, 2009

Anonymous -don- said...

@pemuda pas kijal

kau ni baik mampus dari hidup...hidup pun menyusahkan orang je..jadi kuda DAP/PKR..pok nik cakap A..kau ikut A..pok nik cakap B..kau ikut B..pok nik masuk neraka, kau pun ikut sekali..

kau tanya pok nik najis tu dulu, apa status dia pandai2 jatuh hukum surga/neraka kat manusia..apa status dia pandai2 kafirkan manusia..

dia tu tuhan ka?..tuhan agama apa?..agama PAS?..pok nik tuhan PAS?..kau jilat la pok nik ngan nuar jubur tu banyak2..biar bangang kau bertambah2..

kthxbai.

Tuesday, 18 August, 2009

Blogger Pemuda PAS Kijal said...

Assalamualaikum

kepada @AnTi AljUbuRi.

Benar Khairi tidak patah hati. Begitu jugalah Pemuda PAS di Pulau Pinang tidak pernah patah hati kerana perjuangan ini bukanlah bermatlamatkan jawatan dan pangkat cuma ingin keadilan Islam tertegak di Malaysia.

PAS tidak pernah lupakan matlamat asal perjuangan PAS untuk menegakkan hukum Allah di bumi Malaysia.

Adapun kerjasama PAS dengan bukan Islam dibenarkan dalam menegakkan keadilan.

Di sini ingin kami tegaskan bahawa PAS tidak pernah menjadi kuda tunggangan sesiapapun.

"Siapakah yang bersongkol dengan parti yang dipengerusikan seorang benggali yang mencabar supaya melangkah bangkainya dulu kalau mahu negara Islam?? tidak ada seorang pun selain dia, selantang itu menunjukkan penentangan terhadap Islam di Malaysia, tetapi hari ini dia menjadi gandingan perti yang kononnya bekerja ke arah Negara Islam. Islam al Juburi !!!"

Baik sebagaimana yang dikata @AnTi AljUbuRi di atas. Adapun mereka yang bukan Islam berkata begitu kerana mereka tidak memahami Islam dan menjadi tugas PAS untuk menerangkan kepada mereka.

Setelah diberi penerangan Alhamdulillah mereka akhirnya faham sedikit sebanyak.

Bagaimana pula dengan Umno yang mengatakan Islam tapi tidak mahu melaksanakan hukum Allah di Malaysia. Apakah alasan kamu.

Jika kamu mengatakan kamu Islam semestinya kamu berusaha untuk menegakkan hukum Allah di Malaysia.

Baiklah mungkin kamu Umno mengatakan bahawa PAS hanya sekadar mempolitikkan hukum Allah dan bukan mahu menegakkannya.

Kalau kamu tidak suka cara PAS maka kamu jalankanlah usaha kamu untuk menegakkan hukum Allah di bumi Malaysia ini.

Janganlah kamu pula yang menakut-nakutkan golongan bukan Islam terhadap hukum Allah ini.

Wednesday, 19 August, 2009

Blogger ladybird said...

Tahniah

Wednesday, 19 August, 2009

Blogger Pemuda PAS Kijal said...

Salam..

Buat don yg jauh tersesat,
Kembalilah kepangkal jalan, pilih lah mana-man satu pintu Syurga yang disediakan Allah.
Masih belum terlewat....

Wednesday, 19 August, 2009

Blogger AnTi AljUbuRi said...

Untuk Pemuda PAS Kijal ..

Kenyataan anda menarik untuk diteruskan perbahasan ..

Sila gunakan blog saya untuk tujuan itu. Saya akan bukakan satu ruang untuk anda membawa hujjah.

Saya ahli PAS seumur hidup - tetapi saya tidak akan bersekongkol dengan orang kafir DAP dalam menuju kepada pembentukan Negara Islam.

UMNO atau Malaysia tidak akan menjalankan hukum Islam dalam waqie' persekitaran politik masakini, sebagaimana Kelantan juga tidak berjaya menjalankan hukum hudud untuk Negeri Kelantan. Kecuali anta terlalu buta politik atau buta tentang Tanzim atau Nizam pembentukan Negara Islam ..

Saya menunggu anda di blog saya ....

Thursday, 20 August, 2009

Delete

No comments:

Followers