Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Tuesday, August 18, 2009

TOLONG KAMI

Minta tolonglah ..

Pegangan kita ..kita tak suka menghina ulamak, bukan sekadar tak suka, bahkan kita mengharamkan diri kita menghina ulama ..

Tapi Nik Aziz ini ulama kah??

Ulamakah orang yang bersikap keras dan tegas sesama Islam tetapi berlembut dan berkasih sayang terhadap orang kafir??

Ulamakkah orang yang menolak persaudaraan dan mengantikan dengan permusuhan sesama Islam??



Tolonglah .. tolonglah ...

Saya rayu pimpinan PAS yang masih waras hentikkan cakap Tok Guru yang semakin merapu .. janganlah sampai kelihatan pada orang kafir bahawa saya yang Islam memaki Nik Aziz yang juga Islam - apakah Nik Aziz minta dimaki, supaya orang kafir boleh menggunakan alasan makian itu untuk mereka pula memaki Islam???

Mereka akan berhujah..kalau saya (Islam) boleh maki Tok Guru(Islam), mengapa mereka (Kafir) tak boleh maki Islam?? Dan akhirnya saya disalahkan oleh Tok Guru kononnya kerana saya yang Islam maki Islam maka orang kafir berani memaki Islam ...alahai Tok Guru .. akhirnya kafir mendapat muka dan terus memanjat naik ke kepala!!!

Ya Allah ..kepadaMu ku adukan kegundahan ..Sekiranya Nik Aziz membawa kepada kebaikan- Engkau panjangkanlah umurnya, sekiranya dia membawa kekerosakan maka Engkau pendekkanlah umurnya ..jauhilah dia dari penyakit Ghurur!!

Aku memohon keselamatan sebagai mana Nabi Mu memohon keselamatan dan kesejahteraan dariMu, ampuni ibu bapa ku dan semua muslimin muslimat, mukminin dan mukminat sebagai mana Nabimu memohonkan keampunan bagi umatnya..
Amin Ya Rabul Alamin!!

2 comments:

Anonymous said...

jika orang MCA atau MIC menggunakan kata2 kesat terhadap islam , adakah orang PAS dan n.ajis akan duduk diam juga????

Junah said...

Salam,

Jika2 tak main, DAP sudah mengeluarkan kata2 kesat kepada ulama' dan Islam itu sendiri.

Followers