Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Tuesday, September 1, 2009

ANTARA LAMAN PENJILAT AL JUBURI - KOLO PILAH

RADZHI HARUS DIGUGUR EXCO DAN DUN KEDAH

Parti Keadilan Rakyat Kedah menerima maklum bahawa ADUN Lunas yang juga Exco Kerajaan Negeri Kedah, Mohammad Radzhi Salleh ADUN daripada PKR telah mengumumkan pendiriannya itu pada sidang media di Kuala Lumpur, hari ini mengisytiharkan dirinya keluar parti dan menjadi ADUN Bebas.

Bagi pihak Parti Keadilan Rakyat Kedah kita amat kesal dengan sikap yang tidak bertanggungjawab ini. Telah menjadi satu kebiasaan apabila ada pilihanraya kecil, akan ada isu-isu lompat parti. Kita menjangkakan ini adalah sebahagian daripada tindakan yang dirancang oleh Barisan Nasional untuk memanipulasi isu menjelang pilihanraya kecil Permatang Pasir pada 25 Ogos nanti

Prestasi lemah beliau dalam kerajaan negeri juga amat mengecewakan pimpinan parti, ini termasuklah tuntutan perbelanjaan beliau yang tidak munasabah, dan masalah perkahwinannya di Thailand yang kini sedang dalam proses di Mahkamah. Kami juga telah memberi amaran keras kepada beliau untuk membuat perubahan prestasi kerja beliau dan khidmatnya di kawasan, namum beliau tidak bersedia untuk melakukan perubahan yang membuatkan ia mengistiharkan keluar dari parti hari ini. Ekoran daripada itu juga Cabang Padang Serai telah digantung oleh MPP dan diambil aleh pengurusan dan pentadbirannya oleh Majlis Pimpinan Negeri sehingga mesyuarat agung cabang yang akan diadakan nanti. Keputusan ini dibuat pada mesyuarat MPP 26 Julai 2009 yang lalu.

Sehubungan dengan itu kepimpinan PKR Kedah berdiri teguh mendokong dan menyokong kepimpinan YAB Datuk Seri Ust. Azizan bin Abd. Razak sebagai Menteri Besar dan selanjutnya mencadangkan kepada YAB Menteri Besar untuk memohon pekenan KDYMM Tuanku Sultan Kedah mengugurkan jawatan beliau sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri. Pimpinan Parti Keadilan Kedah juga dengan ini mendesak YB Radzi juga untuk meletak jawatan sebagai ADUN Lunas.

Sekian,


AHMAD BIN KASIM
Pengerusi,
Majlis Pimpinan Negeri
Parti Keadilan Rakyat Negeri Kedah Darul Aman.
Tanpa Nama LeeWat berkata...

kalau dari bn kauorg julang sbgai hero, kalau dari puak kau sndri kau hamun de cukup2.

2009 Ogos 24 00:27

Blogger Hazman Hashim berkata...

Sdr yang menamakan diri sendiri sebagai LeeWat.(Aneh !!). Cari persoalannya mengapa? Perbedaan antara kemasukan Dr. Chua Jui Meng dan Datuk Zaid Ibrahim dan lain-lain dengan pengistirahan keluar YB Radzi dari PKR. Tentu tidak sukar bagi sdr LeeWat mencari jawapannya.

2009 Ogos 24 08:51

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

sape yg promote lompat parti? DSAI kan!

Mana dia 30 MP BN yang akan lompat tu?

Tak kah pembohong DSAI ni?

Sape janji nak tubuh kerajaan 16 September? DSAI kan!

Ungkapan dari Permatang Paauh menuju Putrajaya siapa yang buat? DSAI kan!

Nak pulak Putrajaya kenapa? Maknanya penting dan berjaya Putrajaya Pst pentadbiran idea Tun Dr Mahathir ni kan? Tapi pembangkang kata Pembaziran.

Masa PRU hari tu Parti Keadilan main sapu calon tangkap muat je ke? Apa kaedah pemilihan yang di buat? Orang Adil gak kempen untuk YB ni, dia keluar marah pulak! Kalau YB UMNO/BN masuk PR OK JE KAN?

Memang Adil.

Agak2 kalau DSAI yang masuk UMNO apa orang adil nak cakap?

Jangan taksub sangat, tak dapat dinafikan, Keadilan lahir dari kilang UMNO. Majoriti pemimpin Keadilan semua pernah jadi pemimpin UMNO, belajar mengorganisasi dan memimpin dari UMNO. Same je kepala otak dgn org UMNO. Sikit2 merajuk, sikit nak keutungan dan jawatan. Tak dapat melawan, ungkit semua benda walhal selama ni dah mcm2 dapat x ingat.

Main tuduh BN je kan beli orang, maknanya orang ADil ni mmg xda maruah, baik bubar je parti ni, BN kan banyak duit, dah confirm dia boleh beli semua orang.

Ini persoalan individu, jelas menunjukkan parti hanyalah Ideologi.

4 persoalan:

1 - bila Anwar mati nanti siapa yang akan ganti jadi Presiden? Boleh tak orang Cina atau India(Bukan Islam) jadi Presiden PKR kemudian memimpin pulak orang Melayu(Islam)
2 - Siapa akan jadi TPM kalau PR memerintah nanti?
3 - Kalau DAP bertegas tak mau negara Islam, PAS akan setuju x?
4 - Kenapa Pakatan Rakyat tak didaftarkan sebagai Parti politik yang sah dan ada Laambang/logo sendiri?

Adakah Tuan Hazman buat blog ni guna ideologi dan pemikiran sendiri? Adakah pandangan Tuaan ini sama dgn semua Penyokong parti Keadilan? Tuan pernah buat kajian dan tanya seorang demi seorang Ahli di Kuala Pilah? Tak Pernah dan tak mampu betul?

Kita ni manusia, serba kekurangan dan tak lari dari melakukan kesilapan. Tuan tak memerintah lagi, tak sebab 2 3 masalah atau isu parti Tuan sanggup bubar kerajaan dan letak jawatan. Manusia mana nak mengaku salah silap dia. Mesti nak menangkan diri sendiri.

Dalam mengata dan tak puas hati, kita masih menggunakan segala kemudahan yang ada. Bersyukur dan berterima kasih atas nikmat Allah SWT ini.

Agak2 Tuan, macam mana TS Khalid Ibrahim nak bayar hutang 66 Juta? Logik kah seorang manusia boleh bayar walaupun secara ansuran kalau dia hanyalah seorang manusia biasa. Hanya orang berniaga yang banyak duit.

2009 Ogos 25 00:29

Blogger Hazman Hashim berkata...

Terima kasih Tanpa Nama, Sebelum 1988, isu lompat parti telah sedia ada, dan BN monopoli semuanya, tiada siapa yang boleh sangkal kenyataan ini. Saya tidak lupa hasrat DSAI dan Pimpinan PR untuk ke Putra jaya pada 16 September 2008, tetapi ingatkah pula sdr, bagaimana dalam keadaan tergesa-gesa Ahli-ahli Parlimen BN dibawa pula ke Taiwan dengan tujuan kononnya untuk belajar, apakah ia tiada kaitan? Kesanggupan MP untuk menyertai PR memerlukan pengorbanan yang tinggi, dan ia pula tidak dibayar, maupun diugut. Tidak seperti kemasukan Wakil Rakyat PR ke BN, ianya dipenuhi dengan misteri, seperti kehilangan mereka kemudian buat kenyataan keluar PKR. Kami memang akui pembinaan Putra Jaya suatu pembaziran, dengan melibatkan kos sebanyak RM 11.831 billion. Apakah jika kami memerintah kami tidak layak kesana kerana alasan pembaziran seperti yang sdr. katakan. Soal kreteria pemilihan calun PKR, itu soal dalaman, dan sudah tentu calun-calun wajib mempunyai jatidiri yang kuat dalam menghadapi cabaran, cabaran datang dari luar dan dalam, dan sudah tentu YB-YB dari PR menjadi sasaran untuk menyeberang, apatah lagi kekuatan BN/UMNO amat merosot dan rendah dimata rakyat sekarang. Kenapa diagakkan DSAI akan masuk UMNO? Ini cerita lama yang dimomokan oleh pencacai UMNO/BN sejak dulu yang tiada penghujungnya, kecuali untuk mengelirukan penyokong PR. Kenyataan Sdr mengatakan Keadilan lahir dari kilang UMNO adalah salah, kerana jika kilang mengeluarkan produk, ia akan memeliharanya dengan baik. Ini tidak berlaku. Saudara silap lagi, dengan menyatakan otak orang Adil dengan UMNO sama sahaja, jika sama baik duduk serumah atau tidur sebantal. Persoalan yang yang bankitkan ialah soal dasar memerintah. Bukan soal remeh seperti yang sdr anggapkan, iaitu merajuk, gila jawatan, kaut keuntungan dan sebagainya yang ada dalam kotak pemikiran sdr. Apa jawatan, kedudukan dan wang ringgit yang kami kejar sebelum tertubuh keadilan di Kuala Pilah? Boleh Sdr bariskan? Kenyataan sdr. “BN kan banyak duit, dan confirm dia boleh beli semua orang” menyerlahkan pemikiran songsang sdr. dan tidak perlu saya ulas. Mengenai 4 persoalan kebimbangan sdr mengenai siapa yang akan menjadi PM, TPM dan sebagainya saya tidak akan jawab, kerana sdr. masih terlingkup dengan budaya pemikiran lama yang tidak mahu keluar dari itu, kerana itu lahir kebimbangan dan kerisauan yang tidak menentu itu. Jika saya ingin buat sesuatu yang saya fikir baik dan tidak merosakkan, apakah perlu saya meminta keizinan semua orang? Dan jika saya ambil kira semua pendapat, maka apa yang ingin saya lakukan pasti tidak akan menjadi, dan ia hanya akan menjadi pengikut yang buta tuli. Saya sentiasa bersyukur dan berterima kasih kepada Allah SWT atas nikmatnya, bukan menerima paksaan bersyukur dan berterima kasih kepada manusia yang sentiasa menyebut-nyebut kemudahan yang diberikan, sedangkan itu kewajipan pemerintah kepada rakyat. Berkenaan TS Khalid, sdr boleh siasat lagi isu tersebut, kerana bukan ruangnya disini untuk saya bentangkan. Terima kasih.

2009 Ogos 25 09:17

Tanpa Nama Arissa berkata...

Kesudahanya nanti MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI. Apa membazirnya Putrajaya sedangkan ianya wujud . Tak macam di Selangor, Projek tak wujud tp duit rakyat masuk ke tangan DAP. Lagi teruk punya penyamun puak-puak ni.
4 Perkara yang Tanpa Nama bangkitkan tu memang saya setuju. Setakat ni belum ada lagi Pemimpin Keadilan yang berani jawab soalan tu. Anwar sndri pun takut nak jawab.

2009 Ogos 27 04:00

Blogger Hazman Hashim berkata...

Salam. Memang benar seperti kata Arissa, selama lebih 50 tahun Melayu menang sorak tetapi kampung tergadai, lihat saja di Selatan dan Utara tanah air, dan baru-baru sebuah pulau di Johor. Oleh kerana sorak sorai yang tidak membawa faedah langsung kepada kemajuan dan nilai bangsa kecuali membuai lamunan Melayu supaya taat membuta tuli kepada pimpinan yang semakin terhakis kepercayaan daripada rakyat dengan meniup sentimen perkauman, sebab itu sdr tidak pernah mendengar jawapan yang disoalkan oleh Tanpa Nama atau jikapun sdr mendengar jawapannya tentu sdr merasa janggal dan terpingga-pingga, kerana sudah terlalu lama duduk dibawah kepompong sarang yang sudah usang.

2009 Ogos 28 03:24

Tanpa Nama SODOM berkata...

Puak- pembangkang ni memang pandai bermain dgn kata2. Macam Anwar jugak. Bila Saiful buat lapuran liwat, terus lari ke Embassy Turki kononya ada orang nak bunuh dia. Tu pun puak2 dia percaya ke. Saya mengesa puak2 ni, buat la solat hajat besar2an minta kpd Allah agar tunjukkan kebenaran antara Anwar dan Saiful. ADA BRANI?

2009 Ogos 31 03:53

Blogger Hazman Hashim berkata...

SODOM! Sdr seolah-olah tidak belajar dari sejarah atau memang sengaja membutakan mata! Ingat tahun 1998, kes arsenik, pembunuh senyap itu yang menyebabkan nyawa DSAI terancam? Dan lagi DSAI dipukul oleh KPN dan pukulan itu boleh membawa maut kata pakar. Maka itu, ada kebenarannya DSAI merasa nyawanya terancam. Siapa yang melengah-lengahkan kes liwat Saiful? Apakah sdr mengikuti kes ini dengan teliti dan tidak bias? Permintaan DSAI untuk dibicarakan kes ini di Mahkamah Syariah mengapa dilewatkan? Bukankah ia memberi keadilan kepada kedua-dua pihak. Jika penuduh membuat aduan palsu, maka penuduh akan menerima pula hukumannya, tetapi ini sengaja dielakkan. Gesaan sdr untuk membuat solat hajat besar-besaran melihatkan kedangkalan perpegangan agama sdr. Apakah ada keterangan agama untuk berbuat demikian bagi menentukan kebenaran dan kebathilan?, atau anda dibuai syaitan untuk menokok tambah syariat Agama? Kebathilan akan terhapus bila datang kebenaran, dan salah satu kebenaran itu terbukti bila majoriti rakyat menolak fitnah yang ditaburkan oleh para MUNAFIK. Sdr SODOM mengatakan puak pembangkang pandai bermain kata-kata hanya kerana SDR SODOM tidak ada hujjah untuk menyanggah kami. Terima kasih.

2009 Ogos 31 07:20

Blogger AnTi AljUbuRi berkata...

Kasihan En Hazman kita ni ... masih dibuat mimpi di siang hari!!

4 soalan penting itu nampaknya gagal dijawab!! .. itulah hakikat PKR/PR .. semuanya main landa saja .. ke mana hala tuju dia pun ikut sahaja membabi buta.

Kes Arsenik? Kes lebam mata?? Alahai .. mata!!! sebab pulut santan binasa. Itulah akibat dari provokasi Anu war al juburi sendiri.

Di mana anda sebelum dia di tangkap?? Tahukah anda Rahim Nor memberi ingatan kepada anu war al juburi supaya tidak bertindak sehingga boleh menggugat ketenteraman dan kestabilan negara?? Tersiar dalam akhbar...apa jawab anu war al juburi?? dlm ceramahnya di halaman rumahnya di Setia Murni dia mencabar Rahim supaya jangan berani memberi amaran kepadanya dan mencabar Rahim buka uniform dan masuk politik untuk bertarung dengannya. Aku salah seorang 'pengawal' dia sebelum ditangkap- semua cakapnya sepanjang jelajah serata tempat ada dalam pendengaran aku - dan aku tersentak apabila dia memanggil Rahim Nor dengan panggilan bapak anjing!!! Inikah sikap seorang pemimpin ..bekas TPM? Itulah puncanya rakyat Malaysia pada hari ini sudah terlampau kurang ajarnya!!

Cakap itu memanaskan telinga Rahim akibatnya penumbuk Rahim hinggap di mata Anwar .. tidak ada siapa yang membelasah anu war al juburi - memang tiada sebab, Rahim hanya sekadar melepaskan geramnya, hasil dari provokasi terlampau, one to one !! Kalau seorang polis biasa pun kau maki dengan panggilan anjing di khalayak ramai, aku percaya si polis pasti akan melenting dan gigi kau akan bertaburan!!!!

Simple jer cerita itu, tak payahlah nak tambah dengan 'separuh mati' , 'terbiar terlantar di atas simen' dsbnya!! Sepanjang zaman... orang dalam lokap memang tidur atas simen - satu dunia tahu! bukan lokap al juburi sahaja yang tak ada tilam dan bantal atau selimut!!!

Malas nak cakap banyak.. begitu lama aku ikut dia.. setiap hari aku dengar ceramahnya .. aku tak pernah terpengaruh bahkan aku makin sedar akan sendiwaranya. Hari ini aku sudah mampu mematahkan setiap hujjahnya kalau diberi peluang sepentas dengannya!!! Kalau setakad bercakap seorang atas pentas...tidak semestinya betul kalau tidak dicabar kenyataannya!!

Bodoh sangat bunyinya kerana mempersoalkan kes itu tidak dibicarakan di mahkamah syariah !!!

Aduhai .. bidang kuasa mahkamah pun tak tahu?? rujuk balik pada perlembagaan. Anda tinggal di negara sekular yang TIDAK menjadikan syariat Allah sebagai rujukan perundangan!!

Ini negara sekular, yang berlandaskan perlembagaan dari suruhanjaya Reid, ... Tak ada hudud/Qisas dilaksanakan di Malaysia ni .. ini bukan Negara Islam yang melaksanakan syariat Allah!!Ini bukan baldatun tayyibatun!!!
Itulah hakikat yang kita tak redha menerimanya!!

Ini zaman maklumat hujung jari, suruh pak cik google cari apa sahaja maklumat, jangan hanya dengar dengan satu telinga, dan lihat dengan satu mata tetapi bercakap dengan 2 lidah
macam al juburi !!!!

2009 Ogos 31 09:43

Padam

3 comments:

Anonymous said...

AKU NAK CAKAP SATU AJA PADA HAZMAN HASHIM NI, KATALAH HAZMAN ADA ANAK PEREMPUAN KENA ROGOL DAN HAZMAN TAHU PEROGOL TU TAPI TAK MENGAKU, MAHU KE BAWA KEMAHKAMAH SYARIAH. HE HEHEHE ... SILAP SILAP PEROGOL ANAK HAZMAN TERLEPAS SEBAB TAK ADA 4 SAKSI.

HAZMAN TAK PAYAH NAK BELA ANWAR LAH, NAK BAGI TAHU PD KAMU SAMPAI SEKARANG NI PUN ANWAR DOK GILA BONTOT.LAGI PUN CUBA HAZMAN SEMAK BETUL BETUL TINGGAL BERAPA KERAT SANGAT PEJUANG TULIN MELAYU DALAM PKR,.LIHAT SEMALAM LEPAS BUAT DEMONTRASI KUIL BERAPA RAMAI ISTIHAR KELUAR PKR.. PERCAYALAH TAK KEMANA PKR NI.PERCAYALAH SIKIT HARI LAGI YANG JADI PEMIMPIN PKR BUKAN LAGI ORANG MELAYU.

DARI ITU MUHASABAHLAH KAMU HAZMAN SEBELUM KAMU TERPAKSA BERTUANKAN BANGSA LAIN DLM PKR.ATAU PUN MINAT HAZMAN MACAM ANWAR JUGA. DEPAN BELAKANG SAMA AJA. ANWAR PUN KATANYA DAH BERTOBAT KAT MEKAH SEKARANG.TAK TAHULAH KAU LETAK OTAK KAT MANA HAZMAN OI.SUKA HATI LAH....

KITA WAJIB MELIHAT APA YANG TERSIRAT DIHATI KAUM LAIN DLM PR KHASNYA PKR DAN DAP,YANG TERSURAT KITA DAH TAHU HANYA LAKUNAN AJE, WASPADA KAMU.RATA RATA ORANG MELAYU BERKATA YANG TERSIRAT DALAM HATI MEREKA INI AMAT MERBAHAYA.

Anonymous said...

aku nak tanya hazman. kenapa kau tak suruh anuar alsodomi kaki main bontot tu menjawap denagan segera segala pertuduhan liwat tu di mahkamah. kenapa aljuburi anuwar bapak liwat tu tak berani nak bersumpah. kenapa dalam blog DEMOKRASI anwar aljuburi disiarkan puji-pujian sahaja kepada beliau. bila kena kritik sikit langsung tak di siarkan. itu kan dah nampak bahawa aljuburi anak setan ni tak berani nak menjawap di mahkamah, tak berani nak bersumpah dan tak berani dikritik. amalan demokrasi , kronisme, nepotisme itu adalah ciptaan si bangsat aljuburi ni. tetapi sewenag-wenagnya menuduh orang lain tak mengamal demokrasi dan mengamal nepotisme, kronisme padahal ank lim kit siang, anak dia, anak karpal dan ramai suku sakat dia telah mendapat projek dari sijuburi dan menjadi ahlui politik di negara ini.adakah dipihak PALTIPU RAKYAT apabila anak beranak dia orang jadi wakil rakyat dan ADUN tidak duikira sebagai kronisme, nepotisme. tu lah sijuburi ni, blia kena kat dia senyap jer. PUKIMAK punya juburi liwati, alsodomi anu- war BABI ni.

Anonymous said...

nak tambah satu lagi...kalau kes macam rogol, perlu ke kena ada orang tengok atau saksi perbuatan rogol tu baru boleh jatuh hukuman pada yg merogol..apa pulak nasib orang yg kena rogol?

pada Hazman hang bukaklah 6th sense hang..jangan nak menyokong membabi buta pada mat jubur ni...Saiful ni bukan aje mangsa kerakusan al juburi..ada ramai lagi yg kita tak tahu...kalau tukang buat baju kurung bini dia sendiri pun dia boleh rembat ..that shows mat jubur ni bila nak merembat dia dah tak kira bontot siapa

saya mmg tak sangka selepas 1998 pisang akan berbuah sekali lagi dengan timbulnya kes Saiful...on top of that Tun DM pun dah tak jadi PM masa kes Saiful ni...itu menunjukkan kekuasaan Allah swt.

tak sabar nak tunggu perbicaraan kes Saiful ni nanti..

Followers