Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Tuesday, September 1, 2009

DARI LAMAN ANGKATAN MUDA AL JUBURI

KOMEN AKU DI BAWAH ITU MUNGKIN AKAN DIPADAMKAN DARI LAMAN WEB ASAL

August 26th, 2009 at 10:16 am

RAMPASAN ‘GEDUNG KARTUN’: KERAJAAN BN MEMBUNUH SUARA HATI RAKYAT

Ogos 25, 2009

Angkatan Muda Keadilan (AMK) prihatin dengan tindakan terkini pihak Keselamatan Dalam Negeri (KDN) yang merampas 408 naskah majalah Gedung Kartun hasil usaha kartunis politik terkenal negara Zunar dan rakan-rakanya, hari ini.

Bagi kami perkembangan terbaru ini menunjukkan situasi kebebasan media dan kreativiti di Malaysia berada di dalam keadaan yang cukup parah dan membimbangkan. Kami percaya usaha ini adalah bertujuan politik dengan arahan politik pihak yang kurang senang dengan kritikan jujur Zunar dan beberapa rakan dalam pada politik nasional.

Mengenali susuk Zunar, kami tidak merasakan beliau hanya mengkritik sebelah pihak sahaja, tetapi teguran, idea dan komentar beliau melalui karikaturnya adalah dengan hasrat membina bangsa dan masyarakat yang lebih adil, jujur dan telus. Kami cukup yakin kritikannya adalah bersifat inklusif dan merentasi wajah dan tubuh politik.

Langkah terbaru KDN ini juga tanpa disedari menutup ruang kreativiti rakyat dan cuba menakut-nakutkan rakyat agar jangan bersuara dengan jujur atas sanubari mereka. Ruang kreatif adalah salah satu sendi tamadun yang perlu dipertahankan. Menyekat ruangan ini hanyalah menjadikan masyarakat hilang jiwa dan semangat pada diri negara dan tamadun.

Justeru kami dengan tegas mengeji rampasan ini dan akan berbincang untuk menyediakan platform di negeri-negeri pakatan terutamanya kepada Zunar dan rakan-rakannya menyampaikan sudut pandang mereka kepada rakyat Malaysia.

YB Amirudin shari

Naib Ketua AMK

0
1

Janganlah tunjuk bodoh!!

Berapa banyak karya yang ada di luar sana?? Bebas dalam kerangka yang wajar.

Mari kita khususkan .. mengapa kartun najib pegang bendera mongolia?? untuk menyokong tuduhan raja petra yang lari cerit berit selepas melempar tuduhan?? Cerita sama diolah semula oleh seorang bapok berpangkalan di Bangkok- sekadar spekulasi tanpa bukti!!

Model/jurubahasa/penterjemah/ibu 2 anak yang tak pernah jadi isteri/pelacur ditembak mati dan diletupkan oleh 2 orang yang sedang berhadapan dengan tali gantung.. apa kaitan dengan najib? Mereka yang berdepan dengan tali gantung pun tidak pernah mengaitkan najib tiba tiba si botak dan bapok membawa cerita…lalu mahu dijadikan isu?? Si mati yang menggangu rumah Razak Baginda bukan Najib Razak .. Razak Baginda pun tidak dapat dikaitkan bagaimana Najib Razak mahu dipersalahkan?? kerana UTK itu pengiring najib??? Apakah tukang kebun saya membunuh maka semestinya saya yang mengarahkan dan dipertanggung jawabkan?? Apa yang anda tahu tentang pasukan ‘guard and escort’ PDRM?? Tidak ada orang yang ditugaskan khas untuk seseorang secara tetap, mereka saling bergilir kecuali ADC.. Apa yang anda tahu tentang C4??? hahahahah..bahan letupan yang jadi mainan mereka dalam latihan.. nothing special about it…buat bom ikan di sungai kampung -

Satu tomahan yang berat kepada ketua negara..suka tak suka dia tetap PM sehingga rakyat tumbangkan dia. Bolehkah fitnah seberat itu dibiarkan jadi bahan momokan ?? bahan cari makan untuk anak isteri?? tak ada kah cerita lain yang boleh dikartunkan selain dari fitnah yanh tidak pernah ada pembuktian??

Ada bukti?? kalau ada bukti sudah lama al juburi meletupkan cerita itu secara umum, tapi hanya sekadar hearsay sana sini tanpa sumber tanpa bukti…ini yang nak kamu pertahankan. Hari ini kamu bawa bukti..besok kita sungkurkan najib!!! Ada bukti???

Mengapa ditujukan kepada Najib? tidak mahathir?? kerana dia PM??? nak jatuhkan dia untuk naikkan …??? siapa??

Belum lagi bermacam mana episod yang ada dlm karya zunar termasuk kes TBH .. apakah itu karya/kreativiti?? Apakah karya itu mesti bebas tanpa batasan?? Tiadakah karya yang bebas tomahan dan fitnah??

Anda suka kalau saya berkarya dan berkartun tentang al juburi dalam isunya menjubur sukma, azizan, meor, khairany, saiful, anes, shamsidar dan sebagainya???

Kemana hala tuju pakatan?? apa yang dimaksudkan kebebasan berkarya dan berkreativiti??

No comments:

Followers