Tiada apa yang boleh anda cari di sini, kecuali segala kisah yang berkaitan dengan Sahibus Samaah As Sheikh Datuk Seri Sivaji Anu War Berahi Al Juburi yang aku kutip dari sumber maya yang bersepah-sepah untuk dikumpulkan dalam satu blog untuk tujuan dijadikan bahan bacaan/rujukan kepada anak dan cucu ku kelak.

Blog Archive

Friday, September 25, 2009

SESUMPAH TERBANG

“Kami sekeluarga tidak mengadakan majlis rumah terbuka. Saya akan bersama Tan Sri Khalid di Shah Alam tengah hari eid pertama, di Permatang Pauh di hari kedua dan di Bagan Pinang di hari ketiga, inshaallah.”

Itulah kata-kata Anwar Ibrahim bagi sambutan Idulfitri tahun ini, ramai agak pelik kenapa Anwar tidak mengadakan rumah terbukanya tahun ini, samaada di Segambut atau di Cheruk Tok Kun Pulau Pinang. Adakah beliau ingin menunjukkan dirinya bukanlah seorang yang teruja dengan sambutan perayaan seperti yang dilakukan Gus Dur rakan baiknya di Indonesia.Dan lebih berminat menghadiri majlis atau upacara keagamaan kaum lain bagi menunjukkan betapa toleransi dirinya.

Namun persoalan itu terjawab kini apabila difahamkan pada 23 September Anwar telah berangkat ke Dubai dari KLIA untuk ke New York untuk bertemu dan berdiskusi dengan Al Gore, bekas Naib Presiden Amerika yang menyokong Demonstrasi jalanan pada tahun 1998.

“saya harus membaca sebanyak mungkin terutama mengenai China kerana subjek ini menjadi tema diskusi dengan mantan Naib Presiden Amerika Syarikat, Al Gore dan beberapa teman nanti. Nasib baik kami diberi penganjur tiket kelas pertama, waduh selesa sekali” Kata Anwar didalam laman blognya.

Anwar memang manusia bertuah dan hebat walaupun bukan lagi anggota kabinet Malaysia, namun beliau masih mampu untuk mendapat tiket percuma kelas satu untuk berjumpa dengan bekas orang kuat Parti Demokrat yang berkuasa di Amerika kini.

Tiadanya rumah terbuka Anwar tahun ini rupa-rupanya Anwar sibuk dengan persiapan pertemuan dengan Al Gore, apa yang pasti kandungan perbicangan Anwar dan Al Gore dijangka tidak lari dari persoalan isu demokrasi.

Anwar menyatakan didalam laman blognya bahawa dia sedang sibuk menghasbikan bacaan mengenai negara China, antaranya buku “The Return of Depression Economics”, dan buku Martin Jacques “When China Rules the World: The Rise of the Middle Kingdom and the End of the Western World”.

Timbul persoalan adakah Anwar kini ditugaskan oleh Amerika untuk membawa demokrasi ke China? Kerana Anwar menyatakan China akan menjadi fokus perbicangan antara Anwar dan Al Gore. Dalam akhbar hari ini dilaporkan Rebiya Kader pemimpin Etnik di Xinjiang yang kini tinggal di Amerika dilaporkan akan menerima jemputan berkunjung ke Taiwan sebuah negara sekutu Amerika di Asia Timur.

Mungkinkah Anwar juga ada hubungan dengan Rebiya, dan memberi idea untuk mencetuskan kekacauan di Xinjiang suatu ketika dahulu. Ini kerana selepas tercetus krisis di wilayah tersebut. Tayeb Erdorgan yang juga merupakan kawan Anwar di Turki dan sekutu Amerika telah melemparkan kritikan pedas ke atas China sebaik rusuhan berlaku. Sehingga mendahului Ahmadinejad Presiden Iran yang sepatutnya lebih awal menyuarakan bantahan lantaran perkaitan budaya dengan penduduk Xinjiang.

Amerika sebenarnya begitu ingin menguasai China kerana sehingga kini Amerika masih gagal untuk mengangu gugat negara tersebut yang diramalkan akan menjadi kuasa ekonomi dunia suatu masa nanti.

Mungkin kini Amerika dalam mempersiapkan satu projek khas untuk negara China seperti yang dilakukan ke atas negara Islam melalui National Endowment For Democracy (NED). Kebangkitan China sebenarnya akan menyebabkan Amerika dikhuatiri akan hilang sebagi kuasa unipolar dunia. Dari itu pelbagai langkah akan dilakukan untuk campur tangan di negara tersebut.

Namun bukankah pelik kira adanya seorang rakyat Malaysia sanggup menjadi anjing Amerika untuk mempromosi agenda Amerika di seluruh dunia. Sudah hilang waraskah untuk menyokong polisi Amerika hingga sanggup mengadaikan maruah diri demi mendapatkan nama di mata Amerika.

Yang pasti apabila Anwar ditanya perkara ini, beliau akan menjawab kuasa besar dunia ingin meminta pandangan dia, takkanlah dirinya ingin menolak, itulah jawapan lumrah diucapkan Anwar bagi melindungi misinya yang sebenar...

..

1 comment:

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

Followers